AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Jeg lurer på om det er noen som kan dele erfaringer med det å være særboere samtidig som det er felles barn med i bildet samt barn hos den ene parten. Min samboer har beholdt sin egen leilighet og skal nå bo der ei god stund. Må vi ti lmekling selv om vi er sammen enda? Og hva med NAV og dobbel barnetrygd? Jeg skal ikke ha dobbel barnetrygd og tenker ikke å ta i mot bidrag heller for det er greit sånn økonomisk. Noen med erfaring på dette? Det er litt pga hensyn til hans eldste (avstand på 30 min i mellom og to ulike kommuner). Samt at vi tenker å kjøpe noe sammen og han vil unngå skattesmell på egen bolig ved å ikke ha bodd der de siste 12 mnd ved salg. Dette blir uansett en omveltning for oss alle, særlig oss voksne og vår felles. Men til fordel for den eldste som får ha pappa nærmere. Anonymkode: f2f0d...171
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Er dere enige om hvor barnet skal bo og hvordan dere skal besøke osv? Jeg har ikke personlig erfaring men tenker jo at dere ikke trenger mekling osv så lenge dere er enige om hvordan dette skal løses praktisk... Anonymkode: c4b72...5b8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Ja barnet skal bo her hos meg hvor det er kjent. Tenker vi kan sove hos far litt innimellom, men lite ønskelig pga lang vei til barnehage og en del trafikk på morgenen. TS Anonymkode: f2f0d...171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå