Gå til innhold

utstyr på samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnefaren blei vist sur da jeg sa han måtte skaffe egen vogn og bilstol til vår 1,5 år gammel.. han betaler heller ikke bidrag, og sier han har krav til disse i samværet med barnet? jeg mener jo at det er bedre at vi har kversen bilstol/vogn. Ei venninne jeg kjenner , hu og barnefaren har kversen hos seg selv, Hva mener dere? hørres ego ut men det var jeg som betalte for disse

Anonymkode: af792...586

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vell normalt å ha hver sin? Sånn er det her i gården værtfall 

Anonymkode: 6c222...d60

• Liker 1
Skrevet

Kversen? 

Anonymkode: 437c5...4d4

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kversen? 

Anonymkode: 437c5...4d4

*hver sin

Skrevet

Hvis han ikke betaler bidraget så får han stå for tingene selv. Betaler han bidrag så skal i utgangspunktet mor stå for alt barnet trenger, utenom forbruksvarer, hos far. 

Anonymkode: 2fff7...ece

• Liker 8
Skrevet

Et bilsete er jo bare tull å skulle flytte ut og inn av bilene hver gang. Og ei enkel vogn koster ikke mye å kjøpe brukt. Så her er jeg enig i hver sin. Så mye enklere hverdag. 

Anonymkode: c5aa3...2db

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

barnefaren blei vist sur da jeg sa han måtte skaffe egen vogn og bilstol til vår 1,5 år gammel.. han betaler heller ikke bidrag, og sier han har krav til disse i samværet med barnet? jeg mener jo at det er bedre at vi har kversen bilstol/vogn. Ei venninne jeg kjenner , hu og barnefaren har kversen hos seg selv, Hva mener dere? hørres ego ut men det var jeg som betalte for disse

:klo:

Både vogn og bilsete er jo barnet sine ting. Dersom du har brukt så mye penger på forbruksvarer at du ikke unner barnet å låne dem med seg til far så burde du ha brukt mindre penger. Kjøpt brukt eller noe.

Sånn juridisk etc så finnes det jo selvsagt et svar her. Men enten du liker det (eller barnefar) eller ei så er denne mannen pappaen til ungen din. Du er stuck med han livet ut (i beste fall). Gjør det beste utav det, Ts. Oppfør deg voksent.

Anonymkode: db7ad...18f

• Liker 1
Skrevet

Hvor ofte skal far ha samvær med ungen? Prøv å vurdere det vs. utgifter til utstyr vs. prakk med å flytte ting mellom dere.

Han har selvsagt ingen krav når han ikke har vært med å spleise gjennom bidrag eller direkte. Men du kan også velge å være raus slik at datteren får bygget en relasjon til sin far. Pluss og minus ved begge. Du kan også si han kan låne tingene, men han må ta alt prakk med logistikken + behandle det fint.

Du kan også be NAV vurdere og kreve inn bidrag, så blir han med og spleiser fremover.

Anonymkode: 2d2bd...b50

Skrevet

Du skal sende med klær og utstyr, bortsett fra møbler.

Hvis far ikke betaler, får du Nav til å beregne og kreve inn.

Er far bidragsudyktig, faller "alt" på deg. I hermetegn da du får statlig bidragsforskudd ved behov, en ekstra barnetrygd, evt andre støtteordninger.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor betaler ikke far bidrag?

Har det gått opp for far at han er far til et barn og at dette koster penger ...?

Om man skal ha hver sitt sett av alt eller ikke synes jeg man må bli enige om. Hvor nødvendig er det med to vogner og to bilstoler? Det er jo ikke akkurat sånn at du har bruk for dette når barnet er hos far, så hvis samværet er kort (annen hver helg pluss en dag i uken) så synes jeg kanskje du kan være litt rimelig her - forutsatt at far også er rimelig og betaler bidrag.

Skrevet

Vi delte på bil-stolen, og vognen hadde jeg siden det var her det ble gått turer. Håper ikke dere er en av klimaforkjemperne, for da er dere neppe noen gode eksempler. Gjenbruk og deling av ting bør prioriteres om mulig. Vi lever i et samfunn der vi bare forbruker og kaster hele tiden. Klart dere kan ha hver deres stol og vogn, men det er neppe bærekraftig om alle skal gjøre det.

Anonymkode: 7cf7a...647

Skrevet

Bilstol og vogn har vi delt på.  Jeg brukte jo ikke det når barna var hos faren. Skjønner ikke hvorfor man skal lage en krangel ut av noe sånt. Er det for å lage drama? 

Anonymkode: f7bd7...405

Skrevet

Betaler ikke far bidrag, er det heller ikke krav til at du sender med utstyr til barnet. Uansett. Det koster 500 kroner å kjøpe en brukt vogn på Finn. Et greit sete får man for 2000 kroner nytt. Det burde far virkelig klare å legge ut for sitt barn.

Vi som besteforeldre har tydeligvis mer utstyr stående til våre barnebarn enn denne faren har til sitt barn. For å lette hverdagen til foreldrene har vi kjøpt inn stol, vogn, sete, leker og bleier. At far ikke gidder å skaffe seg det mest elementære av utstyr, men heller setter igang en kragel med mor, sier noe om fars vilje til samarbeid etter min mening. 

• Liker 2
Skrevet

Vogn tenker jeg at kan gå i mellom, men bilstol er nok praktisk med hver sin

Anonymkode: 7561c...7fd

Skrevet

Men hvorfor betaler han ikke bidrag?

Her så sto reisesengen hos far, og både vogn og bilsete gikk fram og tilbake. Ser ikke noe poeng i å kjøpe 2 av hver. Og senere når det har vært sykler, ski osv, så går det og fram og tilbake. 

Anonymkode: e73b8...9af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...