Leo Skrevet 26. august 2019 #21 Del Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men, jeg tror da virkelig ikke at hvert enkelt NAV kontor setter egne regler for hvem som skal få uføretrygd. Det er vel bestemt på nasjonalt nivå. Om du føler deg urettferdig behandlet får du klage. Anonymkode: 9509d...7c4 Nei, i utgangspunktet skal de ikke ha egne regler, men det er NAV Arbeid og ytelser som behandler søknader om uføretrygd og de er ikke nødvendigvis enige med NAV lokalt. Dermed kan man få situasjoner hvor brukeren får avslag selv om NAV lokalt mener at brukeren kvalifiserer til uføretrygd og har åpnet for at vedkommende kan søke. Å klage på et avslag kan i verste fall ta flere år så jeg forstår veldig godt at TS er spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #22 Del Skrevet 26. august 2019 52 minutter siden, Leo skrev: Nei, i utgangspunktet skal de ikke ha egne regler, men det er NAV Arbeid og ytelser som behandler søknader om uføretrygd og de er ikke nødvendigvis enige med NAV lokalt. Dermed kan man få situasjoner hvor brukeren får avslag selv om NAV lokalt mener at brukeren kvalifiserer til uføretrygd og har åpnet for at vedkommende kan søke. Å klage på et avslag kan i verste fall ta flere år så jeg forstår veldig godt at TS er spent! Nettopp dette jeg er redd for. At jeg får avslag til tross for at lokalt mener jeg er ufør Anonymkode: 2f6c7...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #23 Del Skrevet 26. august 2019 Om ikke annet kan jeg i alle fall opplyse om at Kristiansand ikke er et av stedene som er kjent for lang saksbehandlingstid. Avslag er det fra alle enheter, det kommer an på hvor gode de er på jobben sin på lokalkontoret. Anonymkode: 6d8d2...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #24 Del Skrevet 26. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om ikke annet kan jeg i alle fall opplyse om at Kristiansand ikke er et av stedene som er kjent for lang saksbehandlingstid. Avslag er det fra alle enheter, det kommer an på hvor gode de er på jobben sin på lokalkontoret. Anonymkode: 6d8d2...328 Ok, håper på det. Er en påkjenning å vente Anonymkode: 2f6c7...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå