AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Er det noen her som har vært gjennom kurser til Academic Works Academy? https://www.academy.no Hvordan var kurset? Fikk du jobb fort? Hva var startlønnen? Anonymkode: 2f12f...7ac
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har vært gjennom kurser til Academic Works Academy? https://www.academy.no Hvordan var kurset? Fikk du jobb fort? Hva var startlønnen? Anonymkode: 2f12f...7ac Har ikke tatt kurset, men har vurdert å kanskje ta noe liknende i fremtiden. Tror de som får best utbytte av et slikt kurs er de som allerede kan noe fra før, og/eller har en del utdanning fra før. Kan ikke helt se for meg at man vil bli særlig god på 12 uker, helt fra scratch. Og da blir nok lønna deretter. Anonymkode: 0b667...edd
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Academic Work er seriøst og bra rekrutteringsbedrift. Dersom du er nyutdannet eller bare har noen få års erfaring, så hjelper de deg med å få jobb. Takket være Academic Work har jeg jobb i dag. Du jobber hos kunden deres på 6 mmd oppdrag slik at de kan bestemme seg om du er kandidaten kunden leter etter. Du får tett oppfølgning av Academic Work, og om du er rett kandidat så kjøper kunden deg opp ved at du blir fast ansatt hos kunden. Lønnen jeg fikk var endel under gjennomsnittet for min utdanning. Jeg synes arbeidsstedet er svært god, og trives med det. Anonymkode: 8005d...a88 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Academic Work er seriøst og bra rekrutteringsbedrift. Dersom du er nyutdannet eller bare har noen få års erfaring, så hjelper de deg med å få jobb. Takket være Academic Work har jeg jobb i dag. Du jobber hos kunden deres på 6 mmd oppdrag slik at de kan bestemme seg om du er kandidaten kunden leter etter. Du får tett oppfølgning av Academic Work, og om du er rett kandidat så kjøper kunden deg opp ved at du blir fast ansatt hos kunden. Lønnen jeg fikk var endel under gjennomsnittet for min utdanning. Jeg synes arbeidsstedet er svært god, og trives med det. Edit: Jeg var ikke med i Academic Works Academy. Jeg skrev bare min erfaring med Academic Work. Anbefales å bruke Academic Work, de er både profesjonelle og hjelpsomme. Anonymkode: 8005d...a88 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Vi ansetter IT-konsulenter og ville aldri ansatt noen som kun hadde et 12-ukers kurs. Dette kurset i tillegg til annen erfaring/utdanning, kanskje. Academic Work er et respektert bemanningsbyrå, men disse kursene høres ikke helt gjennomtenkte ut. Anonymkode: 17180...796
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 Academy Academic Work er som en boot camp i koding med ingen garanti for at du får jobb som utvikler. Jeg har vært igjennom rekrutteringsprosessen og kan fortelle deg at: 1. Hvis du avbryter kurset eller ikke består så må du betale en bot på flere tusen kroner. 2. Du binder deg til å jobbe for Academic Work i minst 1 år. Dette betyr at du ikke kan takke ja til fast stilling hvis du blir tilbudt det. Det gjør at du også mister muligheten til søker jobber andre steder i denne perioden. Så hvis en kunde av Academic Work liker deg og vil gi deg fast stilling så kan du ikke ta den, og da vil naturligvis noe andre ta tilbudet. 3. Du får en lønn på 350.000 kr og dette er før skatt. 4. Det er absolutt ingen garanti for at du får jobb som utvikler etter endt kurs. Flere av deltakerne i klassen måtte også ta på seg stillinger for Academic Work sine kunder som ikke hadde noe som helst med programmering å gjøre. 5. Pensum går ikke i dybden og de aller fleste bedrifter ansetter ikke noe utviklere med kun 12 ukers kodeerfaring. En junior utvikler har gjerne 1-2 år jobberfaring med koding i tillegg til sin kodebakgrunn f.eks. fra universitetet eller akkrediterte høyskoler som tilbyr utdanning med godkjent vitnemål. Bare ta en rask sjekk på finn.no etter ledige utviklerjobber. De er bare som regel bedrifter som har sommerintership eller traineeprogrammer som tar inn utviklere med null erfaring. 6. Læreren som underviser er hentet fra utlandet, (noe ikke er noe galt i seg selv, og kanskje det har endret seg nå), men han hadde ingen bransjeerfaring fra tech-bransjen i Norge. Noe jeg tenkte var veldig uheldig, fordi man koder jo gjerne for kunder her og innenfor programmering så er det en del bransjepreferanser i forhold til valg av programmeringspråk etc. På en annen side så har flere fått jobb som utviklere gjennom programmet, aberet er at de allerede har en bakgrunn i IT eller er svært talentfulle i koding. Dvs. de kan koding fra før. Tiden du bruker og de forpliktelsene du binder deg til bør du tenke på før du gjennomfør kurset. I tillegg varte også rekrutteringsprossen flere måneder, fordi du må bestå ulike IQ-tester som ikke nødvendigvis har noe med programmering å gjøre. Men mer om mønstegjenkjenning og Mensa-inspirerte tester. Hvis du velger å gå kurset til Academy Academic Work så bør du spørre dem om hva du forplikter deg til, ettersom de fortalte meg dette i aller siste intervju dvs fjerde runde og da hadde det allerede gått to måneder med energi og tid på dette. Så jeg følte at de skjulte ting eller unnlot å fortelle hva programmet egentlig innebar. Jeg valgte heller å ta en høyskoleutdanning som varte 2 år, og to måneder etter siste eksamen fikk jeg jobb i en stor IT-bedrift og fikk en startlønn på 500.000 kr før skatt. For meg så var dette mindre risikofylt, gjorde meg mer konkurransedyktig ettersom utdanningen er akkreditert og jeg lærte koding på et dypere nivå, og gav meg høyere sjanse for å lykkes enn å ta Academy Academic Work programmet som kunne ha kostet meg flere tusen kroner og tapt tid og mulighet andre steder. Det er til syvende sist ditt valg, men husk at rekrutteringsbyråer handler om business og kandidater er "produkter". Artiklene om programmet skal selvfølgelig fronte programmet og rekrutterne får en gevinst per kandidat som signerer kontrakten. Dette er ikke for å sverte programmet, men forhåpentligvis opplyse folk som blir fristet til å søke. Det er jo sant at folk har fått jobb som utvikler etter programmet. Så hvis du er klar for alt dette og det er OK, så go ALL IN, du kan vinne, men sjansen for å tape er større, for å si det sånn. Lykke til Anonymkode: 930da...b14 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Academy Academic Work er som en boot camp i koding med ingen garanti for at du får jobb som utvikler. Jeg har vært igjennom rekrutteringsprosessen og kan fortelle deg at: 1. Hvis du avbryter kurset eller ikke består så må du betale en bot på flere tusen kroner. 2. Du binder deg til å jobbe for Academic Work i minst 1 år. Dette betyr at du ikke kan takke ja til fast stilling hvis du blir tilbudt det. Det gjør at du også mister muligheten til søker jobber andre steder i denne perioden. Så hvis en kunde av Academic Work liker deg og vil gi deg fast stilling så kan du ikke ta den, og da vil naturligvis noe andre ta tilbudet. 3. Du får en lønn på 350.000 kr og dette er før skatt. 4. Det er absolutt ingen garanti for at du får jobb som utvikler etter endt kurs. Flere av deltakerne i klassen måtte også ta på seg stillinger for Academic Work sine kunder som ikke hadde noe som helst med programmering å gjøre. 5. Pensum går ikke i dybden og de aller fleste bedrifter ansetter ikke noe utviklere med kun 12 ukers kodeerfaring. En junior utvikler har gjerne 1-2 år jobberfaring med koding i tillegg til sin kodebakgrunn f.eks. fra universitetet eller akkrediterte høyskoler som tilbyr utdanning med godkjent vitnemål. Bare ta en rask sjekk på finn.no etter ledige utviklerjobber. De er bare som regel bedrifter som har sommerintership eller traineeprogrammer som tar inn utviklere med null erfaring. 6. Læreren som underviser er hentet fra utlandet, (noe ikke er noe galt i seg selv, og kanskje det har endret seg nå), men han hadde ingen bransjeerfaring fra tech-bransjen i Norge. Noe jeg tenkte var veldig uheldig, fordi man koder jo gjerne for kunder her og innenfor programmering så er det en del bransjepreferanser i forhold til valg av programmeringspråk etc. På en annen side så har flere fått jobb som utviklere gjennom programmet, aberet er at de allerede har en bakgrunn i IT eller er svært talentfulle i koding. Dvs. de kan koding fra før. Tiden du bruker og de forpliktelsene du binder deg til bør du tenke på før du gjennomfør kurset. I tillegg varte også rekrutteringsprossen flere måneder, fordi du må bestå ulike IQ-tester som ikke nødvendigvis har noe med programmering å gjøre. Men mer om mønstegjenkjenning og Mensa-inspirerte tester. Hvis du velger å gå kurset til Academy Academic Work så bør du spørre dem om hva du forplikter deg til, ettersom de fortalte meg dette i aller siste intervju dvs fjerde runde og da hadde det allerede gått to måneder med energi og tid på dette. Så jeg følte at de skjulte ting eller unnlot å fortelle hva programmet egentlig innebar. Jeg valgte heller å ta en høyskoleutdanning som varte 2 år, og to måneder etter siste eksamen fikk jeg jobb i en stor IT-bedrift og fikk en startlønn på 500.000 kr før skatt. For meg så var dette mindre risikofylt, gjorde meg mer konkurransedyktig ettersom utdanningen er akkreditert og jeg lærte koding på et dypere nivå, og gav meg høyere sjanse for å lykkes enn å ta Academy Academic Work programmet som kunne ha kostet meg flere tusen kroner og tapt tid og mulighet andre steder. Det er til syvende sist ditt valg, men husk at rekrutteringsbyråer handler om business og kandidater er "produkter". Artiklene om programmet skal selvfølgelig fronte programmet og rekrutterne får en gevinst per kandidat som signerer kontrakten. Dette er ikke for å sverte programmet, men forhåpentligvis opplyse folk som blir fristet til å søke. Det er jo sant at folk har fått jobb som utvikler etter programmet. Så hvis du er klar for alt dette og det er OK, så go ALL IN, du kan vinne, men sjansen for å tape er større, for å si det sånn. Lykke til Anonymkode: 930da...b14 Kan jeg spørre hvilken 2-årig utdanning du tok? Anonymkode: ca979...f07
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 On 10/28/2020 at 10:09 PM, AnonymBruker said: Kan jeg spørre hvilken 2-årig utdanning du tok? Anonymkode: ca979...f07 Ikke meg du siterer, men på UiO har de ett år med frie emner. Om man tidligere har studert så kan man bruke de emnene i bachelorgraden og dermed ta den på under normert tid. Eventuelt kan man legge inn ekstra innsats og ta ekstra studiebelastning. Anonymkode: 15977...0b7
Anjmnlo Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2020 den 21.59): Academy Academic Work er som en boot camp i koding med ingen garanti for at du får jobb som utvikler. Jeg har vært igjennom rekrutteringsprosessen og kan fortelle deg at: 1. Hvis du avbryter kurset eller ikke består så må du betale en bot på flere tusen kroner. 2. Du binder deg til å jobbe for Academic Work i minst 1 år. Dette betyr at du ikke kan takke ja til fast stilling hvis du blir tilbudt det. Det gjør at du også mister muligheten til søker jobber andre steder i denne perioden. Så hvis en kunde av Academic Work liker deg og vil gi deg fast stilling så kan du ikke ta den, og da vil naturligvis noe andre ta tilbudet. 3. Du får en lønn på 350.000 kr og dette er før skatt. 4. Det er absolutt ingen garanti for at du får jobb som utvikler etter endt kurs. Flere av deltakerne i klassen måtte også ta på seg stillinger for Academic Work sine kunder som ikke hadde noe som helst med programmering å gjøre. 5. Pensum går ikke i dybden og de aller fleste bedrifter ansetter ikke noe utviklere med kun 12 ukers kodeerfaring. En junior utvikler har gjerne 1-2 år jobberfaring med koding i tillegg til sin kodebakgrunn f.eks. fra universitetet eller akkrediterte høyskoler som tilbyr utdanning med godkjent vitnemål. Bare ta en rask sjekk på finn.no etter ledige utviklerjobber. De er bare som regel bedrifter som har sommerintership eller traineeprogrammer som tar inn utviklere med null erfaring. 6. Læreren som underviser er hentet fra utlandet, (noe ikke er noe galt i seg selv, og kanskje det har endret seg nå), men han hadde ingen bransjeerfaring fra tech-bransjen i Norge. Noe jeg tenkte var veldig uheldig, fordi man koder jo gjerne for kunder her og innenfor programmering så er det en del bransjepreferanser i forhold til valg av programmeringspråk etc. På en annen side så har flere fått jobb som utviklere gjennom programmet, aberet er at de allerede har en bakgrunn i IT eller er svært talentfulle i koding. Dvs. de kan koding fra før. Tiden du bruker og de forpliktelsene du binder deg til bør du tenke på før du gjennomfør kurset. I tillegg varte også rekrutteringsprossen flere måneder, fordi du må bestå ulike IQ-tester som ikke nødvendigvis har noe med programmering å gjøre. Men mer om mønstegjenkjenning og Mensa-inspirerte tester. Hvis du velger å gå kurset til Academy Academic Work så bør du spørre dem om hva du forplikter deg til, ettersom de fortalte meg dette i aller siste intervju dvs fjerde runde og da hadde det allerede gått to måneder med energi og tid på dette. Så jeg følte at de skjulte ting eller unnlot å fortelle hva programmet egentlig innebar. Jeg valgte heller å ta en høyskoleutdanning som varte 2 år, og to måneder etter siste eksamen fikk jeg jobb i en stor IT-bedrift og fikk en startlønn på 500.000 kr før skatt. For meg så var dette mindre risikofylt, gjorde meg mer konkurransedyktig ettersom utdanningen er akkreditert og jeg lærte koding på et dypere nivå, og gav meg høyere sjanse for å lykkes enn å ta Academy Academic Work programmet som kunne ha kostet meg flere tusen kroner og tapt tid og mulighet andre steder. Det er til syvende sist ditt valg, men husk at rekrutteringsbyråer handler om business og kandidater er "produkter". Artiklene om programmet skal selvfølgelig fronte programmet og rekrutterne får en gevinst per kandidat som signerer kontrakten. Dette er ikke for å sverte programmet, men forhåpentligvis opplyse folk som blir fristet til å søke. Det er jo sant at folk har fått jobb som utvikler etter programmet. Så hvis du er klar for alt dette og det er OK, så go ALL IN, du kan vinne, men sjansen for å tape er større, for å si det sånn. Lykke til Anonymkode: 930da...b14 Hei! Kan jeg få vite hvilken skole fikk du 2 år utdanning fra?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2020 den 21.59): Academy Academic Work er som en boot camp i koding med ingen garanti for at du får jobb som utvikler. Jeg har vært igjennom rekrutteringsprosessen og kan fortelle deg at: 1. Hvis du avbryter kurset eller ikke består så må du betale en bot på flere tusen kroner. 2. Du binder deg til å jobbe for Academic Work i minst 1 år. Dette betyr at du ikke kan takke ja til fast stilling hvis du blir tilbudt det. Det gjør at du også mister muligheten til søker jobber andre steder i denne perioden. Så hvis en kunde av Academic Work liker deg og vil gi deg fast stilling så kan du ikke ta den, og da vil naturligvis noe andre ta tilbudet. 3. Du får en lønn på 350.000 kr og dette er før skatt. 4. Det er absolutt ingen garanti for at du får jobb som utvikler etter endt kurs. Flere av deltakerne i klassen måtte også ta på seg stillinger for Academic Work sine kunder som ikke hadde noe som helst med programmering å gjøre. 5. Pensum går ikke i dybden og de aller fleste bedrifter ansetter ikke noe utviklere med kun 12 ukers kodeerfaring. En junior utvikler har gjerne 1-2 år jobberfaring med koding i tillegg til sin kodebakgrunn f.eks. fra universitetet eller akkrediterte høyskoler som tilbyr utdanning med godkjent vitnemål. Bare ta en rask sjekk på finn.no etter ledige utviklerjobber. De er bare som regel bedrifter som har sommerintership eller traineeprogrammer som tar inn utviklere med null erfaring. 6. Læreren som underviser er hentet fra utlandet, (noe ikke er noe galt i seg selv, og kanskje det har endret seg nå), men han hadde ingen bransjeerfaring fra tech-bransjen i Norge. Noe jeg tenkte var veldig uheldig, fordi man koder jo gjerne for kunder her og innenfor programmering så er det en del bransjepreferanser i forhold til valg av programmeringspråk etc. På en annen side så har flere fått jobb som utviklere gjennom programmet, aberet er at de allerede har en bakgrunn i IT eller er svært talentfulle i koding. Dvs. de kan koding fra før. Tiden du bruker og de forpliktelsene du binder deg til bør du tenke på før du gjennomfør kurset. I tillegg varte også rekrutteringsprossen flere måneder, fordi du må bestå ulike IQ-tester som ikke nødvendigvis har noe med programmering å gjøre. Men mer om mønstegjenkjenning og Mensa-inspirerte tester. Hvis du velger å gå kurset til Academy Academic Work så bør du spørre dem om hva du forplikter deg til, ettersom de fortalte meg dette i aller siste intervju dvs fjerde runde og da hadde det allerede gått to måneder med energi og tid på dette. Så jeg følte at de skjulte ting eller unnlot å fortelle hva programmet egentlig innebar. Jeg valgte heller å ta en høyskoleutdanning som varte 2 år, og to måneder etter siste eksamen fikk jeg jobb i en stor IT-bedrift og fikk en startlønn på 500.000 kr før skatt. For meg så var dette mindre risikofylt, gjorde meg mer konkurransedyktig ettersom utdanningen er akkreditert og jeg lærte koding på et dypere nivå, og gav meg høyere sjanse for å lykkes enn å ta Academy Academic Work programmet som kunne ha kostet meg flere tusen kroner og tapt tid og mulighet andre steder. Det er til syvende sist ditt valg, men husk at rekrutteringsbyråer handler om business og kandidater er "produkter". Artiklene om programmet skal selvfølgelig fronte programmet og rekrutterne får en gevinst per kandidat som signerer kontrakten. Dette er ikke for å sverte programmet, men forhåpentligvis opplyse folk som blir fristet til å søke. Det er jo sant at folk har fått jobb som utvikler etter programmet. Så hvis du er klar for alt dette og det er OK, så go ALL IN, du kan vinne, men sjansen for å tape er større, for å si det sånn. Lykke til Anonymkode: 930da...b14 Takk for et godt og velbegrunnet innlegg. Jeg har også vurdert AA, særlig siden det var knyttet jobbgaranti til (stillingsannonse hvor man ansettes i hovefirma). Men både firma og AA er nå helt uaktuelt for meg. Anonymkode: acb04...109
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå