Merry8 Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Hei, Jeg har lyst til å starte barnehage, men er usikkert på hvor å begynne. Kort om meg, jeg har økonomi utdanning og lurer på om jeg trenger pedagogisk utdaning for å drive barnehage. Eller jeg kan ansette en person med pedagogisk utdanning som skal jobbe 20-50%? Som jeg ser det en av de første tingene er å finne bolig. Kanskje det finnes noen folk som har gått gjennom hele prosessen og kan hjelpe meg med det, gi konsultasjon? Ser frem til å høre fra dere.
LivetErEnLek Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Her er det mye du må sette deg inn i. Start med å lese rammeplan, barnehageloven og bemanningsnormen.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, LivetErEnLek skrev: Her er det mye du må sette deg inn i. Start med å lese rammeplan, barnehageloven og bemanningsnormen. Neida, det aller første du gjør er å ringe barnehagekontoret i byen din og spør om det er behov for barnehageplasser. Barnehager er ikke konkurranseutsatt, så hvis det ikke er behov for barnehageplasser, får du ikke tillatelse til å starte opp uansett. Anonymkode: 336f7...371
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 Skal du bli en velferdsprofitør? (Regner med du ikke brenner for barn, mtp at din utdanning er innen økonomi og ikke noe relatert...). Anonymkode: 53b84...dfb 1
Merry8 Skrevet 28. august 2019 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2019 On 8/25/2019 at 7:48 PM, AnonymBruker said: Neida, det aller første du gjør er å ringe barnehagekontoret i byen din og spør om det er behov for barnehageplasser. Barnehager er ikke konkurranseutsatt, så hvis det ikke er behov for barnehageplasser, får du ikke tillatelse til å starte opp uansett. Anonymkode: 336f7...371 Takk for informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå