Gå til innhold

Etablering av barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har lyst til å starte barnehage, men er usikkert på hvor å begynne. Kort om meg, jeg har økonomi utdanning og lurer på om jeg trenger pedagogisk utdaning for å drive barnehage. Eller jeg kan ansette en person med pedagogisk utdanning som skal jobbe 20-50%? Som jeg ser det en av de første tingene er å finne bolig. Kanskje det finnes noen folk som har gått gjennom hele prosessen og kan hjelpe meg med det, gi konsultasjon?

Ser frem til å høre fra dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det mye du må sette deg inn i. Start med å lese rammeplan, barnehageloven og bemanningsnormen. 

Skrevet
1 minutt siden, LivetErEnLek skrev:

Her er det mye du må sette deg inn i. Start med å lese rammeplan, barnehageloven og bemanningsnormen. 

Neida, det aller første du gjør er å ringe barnehagekontoret i byen din og spør om det er behov for barnehageplasser. Barnehager er ikke konkurranseutsatt, så hvis det ikke er behov for barnehageplasser, får du ikke tillatelse til å starte opp uansett. 

Anonymkode: 336f7...371

Skrevet

Skal du bli en velferdsprofitør? (Regner med du ikke brenner for barn, mtp at din utdanning er innen økonomi og ikke noe relatert...).

Anonymkode: 53b84...dfb

• Liker 1
Skrevet
On 8/25/2019 at 7:48 PM, AnonymBruker said:

Neida, det aller første du gjør er å ringe barnehagekontoret i byen din og spør om det er behov for barnehageplasser. Barnehager er ikke konkurranseutsatt, så hvis det ikke er behov for barnehageplasser, får du ikke tillatelse til å starte opp uansett. 

Anonymkode: 336f7...371

Takk for informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...