Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan babyen bli "forvirret" av å sove på soverommet på dagtid?

Min vil ikke sove i vogn, lekegrind eller nest. Så da er alternativene jeg står igjen med oppå meg eller i dobbeltsengen vår. 

Anonymkode: 83051...7f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, sålenge du har egne rutiner for kveldsleggingen går det nok fint 😀 og ha gardinene åpne feks. 

Anonymkode: 970de...00b

Skrevet

Sov på oss de første 6 ukene, deretter fikk vi vugge i hus og hun sov i den på stua. Ved 3 mnds alder funka ikke stua lengre, og vi begynte å bruke soverommet også på dagtid. Men hun sov godt også i vogn og i bæresele, da... Nå ved 9 mnd sover hun kun i vogn på dagtid, må trilles i søvn da. 

Anonymkode: 662aa...0d1

Skrevet

Sov på meg frem til 5,5 mnd alder. Nå som sportsdel kan brukes og hun er blitt 6 mnd sover hun i vogn(trillende). Ikke no problem å bruke sengen, men prøv å skille litt natt og dag ved å ha gode kveldsrutiner og litt lyd og lys på dagtid. 2-3 dupper somregel😊

Anonymkode: e0ee0...b2c

Skrevet

Min sov på soverommet, og vi har alltid hatt vanskeligheter med å få henne til å sove andre steder. Ute på tur sovner hun til slutt, etter masse, masse trilling. Som veldig liten sov hun godt i bæresjal på tur. Likevel har det aldri vært noe problem med nattesøvnen, da sover hun faktisk godt. 

Anonymkode: a4ef8...625

Skrevet

I vogn, enten på verandaen eller så triller vi tur

Skrevet

Sover i vogna. Sover lenge om vogna står i ro og relativt kort tid om vi går tur 😛 

Anonymkode: 39dcd...53b

Skrevet

Her er babyer forskjellige, begge mine kunne fint sove på soverommet på dagtid både i mørket og i lyset. Prøv dere frem :)

Anonymkode: 5a883...9e3

Skrevet

Jeg har latt babyene sove der jeg lettest har fått dem til å sove. Det ene barnet mitt sov ofte inne som baby, fordi han var så lett å legge og sov like godt inne som ute. Ingen problemer med legging om kvelden av den grunn. Min yngste kunne i blant sove inne da han var baby, ved at jeg ammet i søvn i dobbeltsenga og snek meg unna når han hadde sovnet (funket ikke alltid, og da lå jeg ved siden av og sov selv eller så på serie på telefonen). Jeg har også hatt barna mine sovende en del på meg som babyer, enten i at de sovnet i fanget mitt i sofaen eller i bæresjal. Men syns ofte det var godt å få lagt dem litt fra meg, om mulig, siden to av dem bar jeg så mye ellers.

• Liker 1
Skrevet

Min baby sover i sengen sin på dagtid også, fungerer utmerket. Sover best der da det er stille og mørkt. Han sover godt om natten også, så han har ikke blitt forvirret av det ihvertfall. 

Anonymkode: 3537b...53a

Skrevet

Enten på meg, gjerne ved puppen, eller i vogn i konstant bevegelse ute.. ikke snakk om at han skulle sove noe annet sted.

Anonymkode: 0f7bd...619

Skrevet

Sover oppå meg, akkurat som eldstemann. 

Anonymkode: d82d3...2fd

Skrevet

På soverommet, i mørket. Aldri blitt forvirra. 

Anonymkode: be3c9...dd1

Skrevet

Hvis det er soverommet som virker så er det bare å la babyen sove der. Prøv å ha på litt lys/lyd/åpne gardiner etc for å skille natt og dag, men går ikke det så må man bare gjøre det som virker. 

Her sover hun i vogn på dagen, helst alle tre gangene, men kan hende jeg må til med bæresele, vippestol eller bilstol på ettermiddagen. På ettermiddagen sover hun sjeldent lenger enn 1 time så stresser ikke med sovested da. :)

Anonymkode: 029e7...e4f

Skrevet

Sov på meg til hun var ca 6 måneder, så sov hun i sengen vår i mørket frem til hun begynte å krabbe når hun var 8 måneder, og da begynte hun å sove i vognen. 

Anonymkode: d0a69...284

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...