Gå til innhold

Du som ansetter eller er leder i arbeidslivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du på eksamenskarakterer fra høgskole eller universitet? Eller er det viktigste at jobbsøker har gjennomført studiet/eksamen. Anser du karakteren C som dårlig på en hjemmeeksamen?

Anonymkode: 7334a...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bryr meg mer om relevant erfaring. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Felidays said:

Jeg bryr meg mer om relevant erfaring. 

Takk for svar.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser du på eksamenskarakterer fra høgskole eller universitet? Eller er det viktigste at jobbsøker har gjennomført studiet/eksamen. Anser du karakteren C som dårlig på en hjemmeeksamen?

C er en god karakter. Du er gjennomsnittlig.

Anonymkode: dbf7e...b30

• Liker 1
Skrevet

Papirer og karakterer hjelper lite om du ikke er flink til å gjøre jobben din. Dette ser man endel av.

For meg er det relevant erfaring, inntrykket av deg som person. Samt interessen din for det du skal jobbe med, bare der kommer du langt.

Noen står i en jobb i kanskje 10-15år uten å bry seg noe. Ikke lært seg ting som de burde kunne, så kommer en nyansatt som er interessert. Etter 1år har denne personen gått forbi de andre "erfarne".

Anonymkode: 388ed...324

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

C er en god karakter. Du er gjennomsnittlig.

Anonymkode: dbf7e...b30

Har ikke hatt eksamen ennå, men er litt av den stressa typen som må sjekke farvannet i tilfelle jeg ikke skulle gjøre det så godt.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Papirer og karakterer hjelper lite om du ikke er flink til å gjøre jobben din. Dette ser man endel av.

For meg er det relevant erfaring, inntrykket av deg som person. Samt interessen din for det du skal jobbe med, bare der kommer du langt.

Noen står i en jobb i kanskje 10-15år uten å bry seg noe. Ikke lært seg ting som de burde kunne, så kommer en nyansatt som er interessert. Etter 1år har denne personen gått forbi de andre "erfarne".

Anonymkode: 388ed...324

Jeg har jobb, men skal ta et kurs som videreutdanning fordi jeg vil lære mer om det jeg holder på med og for å sikre fremtiden litt bedre fordi jeg vet noe om det å stå uten jobb. Nå er ikke jeg leder, men det du skriver gir mening og karakterer er i mine øyne ikke det viktigste, men evnen til å gjøre en god jobb og motivasjon. Ville høre hvilke tanker dere som ansetter hadde rundt det. Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...