AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Skriver minst mulig. Vil ikke at noen skal bli påvirket av mine meninger. Hvis du hadde hatt en venn på besøk som spurte om å få lov til å skifte på barnet/stelle/dusje den for kvelden, hvordan hadde du reagert? Vennen er ikke godt knyttet til barnet. Barnet er 4år. Vennen har ikke barn selv. Anonymkode: 7a88c...496
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Nei, nei,nei... da hadde mine alarm klokker gått av. Unaturlig. Anonymkode: a42ba...8fc
Benson Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Jeg hadde hvert fall sagt nei. Men om jeg ble bekymret eller ikke, hadde vel kommet an på hvem som spurte og hvilke vibber jeg fikk av vedkommende. Men det er jo litt rart å skulle skifte/dusje et barn man ikke er knyttet til på noen måte... 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 Det spørs litt på hvor god venn det er. Selv hadde jeg et ønske om å være med på slikt når jeg begynte å bli babysyk. Rett og slett for å lære og trene. Men spurte kun mine bestevenninner som hadde babyer, noe annet ville vært rart. Anonymkode: f4af7...a00 2
Blingblingtahei Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Det syntes jeg er helt greit hvis det er sånn at de skulle være sent på besøk og barnet hadde en tendens til å sovne i bilen. Er barnet ferdig er det bare å få det i seng når de kommer hjem. Helt greit i mine øyne. Var ikke sånn at det ble spurt om vertinnen kunne gjøre det? Det er bare snakk om å låne badet.
Blingblingtahei Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Okei.. Der misforsto jeg.. En venn spurte om å stelle ditt barn hjemme? En venn som ikke er knyttet til barnet? Nei, det er ikke greit. Kveldstell er uansett en rutine mellom meg eller far og sønn.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 3 minutter siden, Blingblingtahei skrev: Okei.. Der misforsto jeg.. En venn spurte om å stelle ditt barn hjemme? En venn som ikke er knyttet til barnet? Nei, det er ikke greit. Kveldstell er uansett en rutine mellom meg eller far og sønn. Hva med besteforeldre hvis de er på besøk? Eventuelt søsken av dere? Anonymkode: aa23d...6ae
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Hadde sagt nei. Anonymkode: 073c2...981
kisskissbangbang Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 (endret) Mine unger hadde protestert høylydt på et sånt forslag da de var 4, så den situasjonen hadde løst seg sjøl. Men hadde nok syntes det var rimelig spesielt (ikke dermed sagt at det hadde vekket pedofili-bekymringer, bare så dét er sagt, ser ut til at det er det TS er ute etter svar om). Endret 25. august 2019 av kisskissbangbang 3
Blingblingtahei Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med besteforeldre hvis de er på besøk? Eventuelt søsken av dere? Anonymkode: aa23d...6ae På besøk har de ikke behov for å ta kveldstell, de kan være med hvis de vil når han skal badet. Og min mor og søster har gjort det en gang når ungen var på besøk hos de, ellers er det jeg og far som gjør det, hverfall ikke en venninne som ikke er godt kjent med både meg og barnet.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 11 minutter siden, Blingblingtahei skrev: Okei.. Der misforsto jeg.. En venn spurte om å stelle ditt barn hjemme? En venn som ikke er knyttet til barnet? Nei, det er ikke greit. Kveldstell er uansett en rutine mellom meg eller far og sønn. Du forstår det riktig ja. Venn på besøk hos foreldrene med barn Anonymkode: 7a88c...496
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Blingblingtahei skrev: På besøk har de ikke behov for å ta kveldstell, de kan være med hvis de vil når han skal badet. Og min mor og søster har gjort det en gang når ungen var på besøk hos de, ellers er det jeg og far som gjør det, hverfall ikke en venninne som ikke er godt kjent med både meg og barnet. Her tar min mor eller søster det ganske ofte. De bor rett i nærheten og er ofte på besøk. Synes det er koselig at de ønsker å ta del i det. Barnet synes også det er ekstra stas når mormor eller tante gjør det. Anonymkode: aa23d...6ae
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 Jeg hadde for øvrig ikke tenkt pedofil-spesielt, for å tenke dét måtte det ha vært andre signaler jeg hadde plukka opp i tillegg. Tenker at du skulle vært verdens dummeste pedo hvis du foreslo noe sånt ut av det blå og ikke trudde du skal vekke mistanke. Jeg hadde tenkt korte-antenner-spesielt. Anonymkode: 5643e...763 1
Helgeline Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 Tenker du sånn bekymring ift pedofili eller noe? Nei hadde ikke blitt bekymret, så naiv er jeg. Hadde tenkt at vennen ønsket å hjelpe, hvis vedkommende ikke selv har barn hadde jeg vel tenkt at vedkommende hadde ønsket å få litt innblikk i den siden av livet også. Mine barn har aldri vært spesielt redde for ukjente (bra og dårlig egenskap) så hvis barnet hadde vært et av mine kunne det godt tenkes at det hadde godtatt det.
Blingblingtahei Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her tar min mor eller søster det ganske ofte. De bor rett i nærheten og er ofte på besøk. Synes det er koselig at de ønsker å ta del i det. Barnet synes også det er ekstra stas når mormor eller tante gjør det. Anonymkode: aa23d...6ae Vi har ikke så ofte besøk av de, er heller på besøk så det faller seg ikke like naturlig ☺️ hadde de vært her ofte på kveldstid skulle de selvfølgelig fått lov til det 😊
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, Blingblingtahei skrev: Vi har ikke så ofte besøk av de, er heller på besøk så det faller seg ikke like naturlig ☺️ hadde de vært her ofte på kveldstid skulle de selvfølgelig fått lov til det 😊 Da er vi mer enig😊, jeg trodde først du mente at det var kun du eller far som kunne gjøre det 🙈 Er ellers enig i at det er veldig spesielt at en venn som ikke kjenner ungen foreslår noe slikt. Anonymkode: aa23d...6ae
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 7 minutter siden, Helgeline said: Tenker du sånn bekymring ift pedofili eller noe? Nei hadde ikke blitt bekymret, så naiv er jeg. Hadde tenkt at vennen ønsket å hjelpe, hvis vedkommende ikke selv har barn hadde jeg vel tenkt at vedkommende hadde ønsket å få litt innblikk i den siden av livet også. Mine barn har aldri vært spesielt redde for ukjente (bra og dårlig egenskap) så hvis barnet hadde vært et av mine kunne det godt tenkes at det hadde godtatt det. Dette tenkte jeg også. Selv om dere ikke er så nære, kanskje vedkommende ikke har noen nærmere som har barn? Ufrivillig barnløs? Jeg ville uansett sagt nei av hensyn til barnet, når det er så stort. Kunne sagt ja om det var mindre, men jeg hadde blitt med selv hvis det var noen som ikke hadde hatt mye med barnet å gjøre fra før. Anonymkode: 3d9ba...4b5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 Jeg har gjort det en gang fordi barnet selv spurte.. dusjet ikke da - pusset tenner og skiftet til pysj og la barnet i sengen og sa natta. Men det var jo barnet som spurte om ikke jeg kunne gjøre det det var ikke jeg som foreslo det. Kjenner foreldrene godt, ikke barnet sånn kjempegodt, de virket til å synes det bare var hyggelig iallfall. Tenker det er viktigere hvor godt DU kjenner personen enn hvor godt barnet kjenner personen (sålenge det er en barnet er komfortabel med). Dusje fremmede barn synes jeg er merkelig å spørre om uannsett da. Jeg ville nok løst det ved å ta med personen på stellerutinene, men ikke la den gjøre det alene med barnet. Anonymkode: 759ea...b81
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #19 Skrevet 25. august 2019 Dette må du avgjøre selv ts, og si nei om du ikke ønsker de skal ta kveldstell. Anonymkode: d2567...d72
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. august 2019 #20 Skrevet 25. august 2019 Skjønner ikke at noen som ikke kjenner er barn på 4 år ønsker å dusje det? Hadde ikke slått meg engang å spørre noen om å få dusje ungene deres? Er selvsagt annerledes med folk mer tilknytning eller familie. Men fremdeles et rart spørsmål å stille. Kan jeg få dusje ungen din? Mer naturlig at mor spør om vedkommende kan ta kveldsbad/stell fordi hun skal gjøre noe annet eller noe. Men å spørre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå