Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat startet i ny jobb (fast stilling), og jeg i hvert fall planer om å bli der i mange år. Men samboer og jeg har også veldig lyst på barn. Jeg er 33 år, og jeg har muligens ikke all verdens tid på meg. Vi har lyst på to barn.

Så planen er å starte å prøve rett etter nyttår, da er prøvetiden på jobb over. Vi har bestemt oss, og vi kommer ikke til å endre mening angående dette.

Men jeg kjenner jeg gruer meg til det er en realitet og jeg må fortelle det til ledere og kollegaer. Jeg har gjort et veldig godt inntrykk allerede/hittil, og skal selvfølgelig fortsette å gjøre en så god jobb som mulig. Jeg håper også inderlig at formen er god nok til å slippe sykemelding, jeg har virkelig lyst til å jobbe helt fram til permisjon og «bevise» min verdi. Men blir litt bekymret når en venninne nå er sykemeldt 20% og hun kun er 3 mnd på vei. Satser imidlertid på at det skal gå bra, kan jo ikke gjøre noe annet enn å håpe på det beste.

Noen som har erfaringer med å bli gravide i ny jobb? Hvordan tok sjefen og kollegaer det? 

Anonymkode: b9917...a30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er vel noe av det mest naturlige som finnes? Det er jo no arbeidsgiver er klar over kan skje med kvinner 

Anonymkode: 9b349...6e8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

dette er vel noe av det mest naturlige som finnes? Det er jo no arbeidsgiver er klar over kan skje med kvinner 

Anonymkode: 9b349...6e8

Takk for svar, dette var lettende å lese. Vet jo egentlig at det er helt «naturlig» at slikt skjer, men blir litt stresset allikevel. 

Men jeg prøver å «trøste» meg selv med at jeg gjør en god jobb, og har tenkt til å fortsette med det både før og etter permisjon. Er jo ikke som om jeg forsvinner. Men de må jo ha inn en ny på opplæring osv. 

Anonymkode: b9917...a30

Skrevet

Får håpe du klarer å jobbe så mye som du sier. Jeg hadde blitt sykmeldt fra omtrent unnfangelsen til fødsel pga hyperremesis og senere bekkenet.

Anonymkode: c7782...467

Skrevet

Jeg fant ut at jeg var gravid rett før jeg begynte i en ny stilling hos samme arbeidsgiver, så jeg måtte fortelle den nye sjefen det omtrent med en gang jeg startet i den nye stillinger. I tillegg hadde jeg ikke vært så lenge tilbake på jobb siden den forige graviditeten, ble gravid igjen ganske fort og det var ikke planlagt. 

Herregud så jeg gruet meg til den samtalen! Men deg gikk kjempe fint, og sjefen tok det veldig bra, og da var det plutselig ikke så skummelt likevel. 

Det kommer nok til å gå helt fint :)

Anonymkode: 786e4...b0c

Skrevet

Fikk ny jobb, ble gravid, og måtte fortelle det til sjefen før jeg i det hele tatt hadde begynt å jobbe der. Jobbet i 4 mnd før jeg gikk ut i permisjon. Klarte ikke å jobbe 100 % den siste mnd før permisjon heller. Men sjefen tok det med fatning, han skjønner at det bare er en periode, og er fornøyd med jobben jeg gjør. Har lovet at det ikke blir flere barn! Er fornøyd med to 😊

Anonymkode: 2b077...5a8

Skrevet

Jeg fant ut at jeg var gravid i begynnelsen av april og skulle begynne i ny jobb med en måneds prøvetid 1. august. Jeg fortalte ny arbeidsgiver i slutten av juni. Det har gått kjempefint. 😊 Nå er jeg i svangerskapsuke 24 og har jobbet tre uker på min nye arbeidsplass. Jeg håper og tror at jeg skal klare å jobbe fullt helt fram til jeg går ut i permisjon.  De fleste arbeidsgivere har et litt lengre perspektiv på ansettelsene sine enn et par år framover. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...