AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Hei folkens😊 Jeg er sykepleier og vurderer å søke ny jobb. Noen som kan fortelle meg om sine erfaringer som sykepleier i hjemmetjenesten? Arbeidsoppgaver og hvordan hverdagen ser ut. Positive og negative sider. Er det mye stell og tunge løft? Hektisk og stressende at du løper hele vakten? Tid til å gå på WC og ta matpause? Hvordan er det å jobbe på vinteren? Er det forskjell fra sted til sted? kommunen vs kommune, tettsted vs storby osv? Anonymkode: ed8f4...dac
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Jeg vil tro det er stor forskjell fra kommune til kommune. Jeg jobber i en liten kommune og har relativt rolige arbeidsdager, mens min søster har jobbet i storby og spiste lunsj i bilen mellom besøkene. I hovedsak er arbeidsoppgavene mine pleie, dosering, sårstell, lage arbeidslister, bestillingslister, hente varer på apoteket og gå på topp dersom det skjer noe. Vi er 1-2 sykepleiere på dagtid og en på kveldstid. Utenom dette er det endel tverrfaglige møter, møter med leger og pårørende. Anonymkode: 92b2f...17d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Jeg har 2-3 morgenstell og 4-5 kveldsstell på en aftenvakt. Det går helt fint å arbeide på vinteren, vi har gode biler som kommer seg frem over alt. Anonymkode: 92b2f...17d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #4 Skrevet 28. august 2019 Jeg har jobbet i hjemmesykepleien i en liten by, kjørte mye på bygda. Det var dårlige veier og på vinteren var det mange som ikke kom seg fram overalt eller havnet i grøfta på de værste dagene. Man er ofte innom relativt mage brukere, men alle har forskjellige behov. Noen trenger hjelp med mat, støttestrømper, medisiner, stell, dusj osv. Ei venninne av meg jobber i hjemmesykepleien og kjører i sentrum. Hun sier det ofte er veldig travelt, og hun jobber ofte overtid. Det er tidspress og mange brukere vil ha hjelp til samme tid, mange blir sure av å vente, mens andre tar det med et smil. Anonymkode: e98d9...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå