AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Er det i det hele tatt noe poeng i å søke på en jobb, type kafé- eller butikkjobb, når jeg har en helt blank CV? Og jeg mener HELT blank, er i midten av tyveårene og har aldri hatt jobb eller deltatt i frivillighetsarbeid, ikke en gang arbeidsuke på ungdomsskolen... Pga sykdom. Hvis det i det hele tatt er noe poeng å søke, burde jeg skrive noe om hvorfor CV-en er blank i søknaden? Anonymkode: f7d0d...1ef
ErGlad Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 (endret) Hva har du gjort i alle disse årene? Hvor hverken studert eller arbeidet? Endret 25. august 2019 av Sosialt
signatur Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 (endret) Skriv en åpen søknad, møt opp på butikken, spør etter sjefen. Endret 25. august 2019 av signatur 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Sosialt skrev: Hva har du gjort i alle disse årene? Hvor hverken jobbet eller arbeidet? Hva er forskjellen på jobbet og arbeidet? Anonymkode: 0c0d6...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Du har vel gått skole da? Eller har du verken jobbet eller tatt utdannelse?? Anonymkode: a98a8...f6e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Hva med skolegang? Har du fullført videregående? Anonymkode: da396...d5d
ErGlad Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen på jobbet og arbeidet? Anonymkode: 0c0d6...0c9 Du skjønner vel at det er feil. Det skulle stå studert eller arbeidet... 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Jeg har dessverre ikke studert heller, har ikke gått på videregående heller. Jeg har vært syk, men er helt frisk nå. Jeg vil gjerne jobbe, men vet ikke helt om noen gidder å ansette en person med blank CV, og jeg aner ikke om det er lurt å skrive noe (evnt. si noe, hvis jeg skal møte opp med åpen søknad i en butikk) om hvorfor CV-en er blank? Ts Anonymkode: f7d0d...1ef
chouette Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 Da bør du legge veldig vekt på at du er lærevillig og fleksibel(kan stille på kort varsel, alle tider etc...) alt som kan være positivt, få det med. Og engasjer deg frivillig om jobbsøkingen tar tid. Og jeg regner med du ikke er kresen på typen jobb. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dessverre ikke studert heller, har ikke gått på videregående heller. Jeg har vært syk, men er helt frisk nå. Jeg vil gjerne jobbe, men vet ikke helt om noen gidder å ansette en person med blank CV, og jeg aner ikke om det er lurt å skrive noe (evnt. si noe, hvis jeg skal møte opp med åpen søknad i en butikk) om hvorfor CV-en er blank? Ts Anonymkode: f7d0d...1ef Vær ærlig, få frem de positive egenskapene du har. Få frem HVORFOR de burde ansette deg. Begynn gjerne med noe frivillig, en gang i måneden eller noe slikt. Ikke send åpen cv, gå heller rundt til de ulike stedene med cv i hånda. Anonymkode: aa29b...4d5
Deerinspotlight Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 Burde du ikke kunne gå gjennom NAV i den situasjonen? Få dem til å hjelpe deg med å skaffe din første jobb slik at du har noe på CV til neste gang 1
DavinaWin Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 Dett lurer jeg også på. Er i midten av 20-årene selv og grunnet mye angst i ungdomstiden og årene etter har jeg verken fullført vgs eller hatt noen jobb. De siste par årene har jeg blitt vesentlig bedre og føler nå en stor trang til å komme meg i en deltidsjobb og delta i samfunnet. Jeg søker og søker, men ingen vil jo ansette meg! Jeg forstår jo absolutt hvorfor, men allikevel. Kjipt😟 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 4 minutter siden, Deerinspotlight skrev: Burde du ikke kunne gå gjennom NAV i den situasjonen? Få dem til å hjelpe deg med å skaffe din første jobb slik at du har noe på CV til neste gang Og bli « ansatt» for å gjøre gratisarbeid for en arbeidsgiver som liker å utnytte systemet? Ville prøvd å vise meg frem med CV, spørre venner og bekjente som kan ha kontakter. Anonymkode: 2f7fd...be3 1
Deerinspotlight Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og bli « ansatt» for å gjøre gratisarbeid for en arbeidsgiver som liker å utnytte systemet? Ville prøvd å vise meg frem med CV, spørre venner og bekjente som kan ha kontakter. Anonymkode: 2f7fd...be3 Man får jo lønn. Det er ikke gratisarbeid? Og er ekstremt vanskelig å få jobb med tom CV når man ikke har studert en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Deerinspotlight skrev: Man får jo lønn. Det er ikke gratisarbeid? Og er ekstremt vanskelig å få jobb med tom CV når man ikke har studert en gang. Ikke alle får lønn, nei. Eller de får luselønn man ikke kan leve av alene. Anonymkode: 2f7fd...be3
Deerinspotlight Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke alle får lønn, nei. Eller de får luselønn man ikke kan leve av alene. Anonymkode: 2f7fd...be3 Så det er bedre å gå uten jobb og leve av ingenting da mener du? 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 Akkurat nå, Deerinspotlight skrev: Så det er bedre å gå uten jobb og leve av ingenting da mener du? Det er best å få en vanlig jobb med vanlig lønn. Det er en forbanna uting med utnytting av de som ikke får jobb —> la dem få jobb på slavekontrakt. Dessuten fjør det ikke sjansene for ordinært arbeid større, men mindre. Anonymkode: 2f7fd...be3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle får lønn, nei. Eller de får luselønn man ikke kan leve av alene. Anonymkode: 2f7fd...be3 De fleste studerer, og da får man ikke lønn, men du har ikke gjort noe. Du må tilegne deg kunnskap og erfaring. Om så med dårlig lønn Anonymkode: a98a8...f6e 2
Deerinspotlight Skrevet 25. august 2019 #19 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er best å få en vanlig jobb med vanlig lønn. Det er en forbanna uting med utnytting av de som ikke får jobb —> la dem få jobb på slavekontrakt. Dessuten fjør det ikke sjansene for ordinært arbeid større, men mindre. Anonymkode: 2f7fd...be3 Er ikke noe krav om at man må skrive i CV at jobben var gjennom nav men ok, var vel et dårlig forslag da
Gjest Fridakahlo Skrevet 25. august 2019 #20 Skrevet 25. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og bli « ansatt» for å gjøre gratisarbeid for en arbeidsgiver som liker å utnytte systemet? Ville prøvd å vise meg frem med CV, spørre venner og bekjente som kan ha kontakter. Anonymkode: 2f7fd...be3 Vedkommende skriver at hun ikke har noe å ha på CV-en.... da trenger man kanskje tenke litt annerledes. Det å være i praksis vil kanskje være en start, er du i tiltak gjennom NAV får du penger samtidig som du får hjelp til å komme deg videre. Jeg tenker at i en praksis (av kortere varighet) får du mulighet til både å vise hvem du er, hva du kan, tilegne deg ny kompetanse og få en fot innenfor arbeidslivet (ha noe på CV-en)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå