AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Ja, er det lov? Jeg har to barn på to og tre år. Stort sett går det i hundre. Nå har jeg ligget på sofaen i 20 min mens jeg har holdt på med mobilen. Barna leker i samme rom og naborommet. Snakker med meg innimellom og kommet for å vise meg ting. Jeg gir oppmerksomhet. Men er det innafor å ta slike pauser innimellom? Har så dårlig samvittighet når jeg gjør det, så håper vi er flere så pausen blir enda mer pause (uten samvittigheten). Eller er det ikke innafor? Hvor lenge er innafor? Eller ikke innafor? Kan legge til at vi har vært ute i flere timer i dag og de har lekt med andre barn. Vi har lekt sammen, lest, tegna og bakt osv.. Anonymkode: b7de7...f8b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Nei det er helt ulovligt, du kan komme i fengsel Anonymkode: db228...ddb 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det er helt ulovligt, du kan komme i fengsel Anonymkode: db228...ddb Ts Jeg tror du skjønner hva jeg mener 🙂 Anonymkode: b7de7...f8b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 Det er helt innafor, barn trenger å styre rundt alene også. Og foreldre trenger pauser. Nyt det med god samvittighet Anonymkode: 4429d...940 12
EvaLena Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Jeg lå og slumret på sofaen nesten hver kveld da barna så på barne-TV. Måtte svare de litt innimellom da, men jeg trengte det. Å ta en timeout med mobilen er helt greit så lenge de leker og har det fint. 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Om en tar en timeout med mobil, avis eller en bok er da helt normalt. Her fikk ungen omgangssyke på fredag så da satt ungen med barnet TV mens jeg og far satt med hver vår iPad og så på serier...
Anim92 Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 Før var det vel vanlig å lese avisa som pause? 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Men i alle dager. Man sitter vel ikke å glor på ungene konstant mens de er våkne heller? Anonymkode: f8463...db6 11
Gjest Albbas Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 Jeg tenker det er bedre å ta en dedikert mobilpause, enn å småkikke på mobilen hele dagen mens man er med barna. Så hvis du greier å legge vekk mobilen ellers, men heller unner deg en god pause der barna vet at du har "pause" syns jeg det er helt ok. Det kjipe er jo når foreldrene "kobler ut" i hytt og pine (når de er aktive med barna) og barna aldri helt vet når de kan forvente foreldrenes fulle oppmerksomhet.
imjohansen Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 Det er både sunt og normalt for barn å leke litt alene, og når du er i nærheten og de vet hvor de har deg, så synes jeg det går helt fint! Derimot er det en helt annen ting hvis du har null kontroll over barna dine fordi du sitter med nesa nedi skjermen ... 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, er det lov? Jeg har to barn på to og tre år. Stort sett går det i hundre. Nå har jeg ligget på sofaen i 20 min mens jeg har holdt på med mobilen. Barna leker i samme rom og naborommet. Snakker med meg innimellom og kommet for å vise meg ting. Jeg gir oppmerksomhet. Men er det innafor å ta slike pauser innimellom? Har så dårlig samvittighet når jeg gjør det, så håper vi er flere så pausen blir enda mer pause (uten samvittigheten). Eller er det ikke innafor? Hvor lenge er innafor? Eller ikke innafor? Kan legge til at vi har vært ute i flere timer i dag og de har lekt med andre barn. Vi har lekt sammen, lest, tegna og bakt osv.. Anonymkode: b7de7...f8b Jeg vil foreslå at du fortsetter på ta pauser, men legg fra deg mobilen. Det vil gi deg mer energi, og du kan gi mer oppmerksomhet når de kommer for å vise deg ting. Anonymkode: 638d9...d9f 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 Barn på 2 og 3 trenger ikke konstant å bli lekt med, det er bare fint at de får lekt litt alene så lenge det er trygt der dere er og du er i nærheten Så tenker at det ikke er så relevant om du er på mobilen, leser bok eller bare ser i taket den perioden. Anonymkode: b484c...afc
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 Du kan sammenligne det med "før i tiden". F.eks.min mor (jeg er ikke gammel😅) Da var det vasking, stryking av klær, lage mat osv som tok fokuset vekk fra barna. Det blir det samme bare at i dag blir skjermen bannlyst. Det er derfor vi får dårlig samvittighet. Men det er ikke noe værre det. Det er de som titter på den hele dagen som bør ha dårlig samvittighet. Anonymkode: bacc4...d97 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 5 timer siden, WhisperingWind skrev: Om en tar en timeout med mobil, avis eller en bok er da helt normalt. Her fikk ungen omgangssyke på fredag så da satt ungen med barnet TV mens jeg og far satt med hver vår iPad og så på serier... Trist og tragisk familieliv Anonymkode: bf082...180 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 Jeg gjør det sammen og babyen min er åtte måneder. Jeg må ha noen pauser! Anonymkode: 52bbf...709
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 Vi må slutte å få dårlig samvittighet av bedrevitere som mener alt fokuset bør ligge på barna 24/7. Hvem har godt av så mye oppmerksomhet egentlig?? De skal lære å bli selvstendige individer. Ikke noen som blir avhengige av å ha mennesker sittende ved sin side hele dagen. Det er det som skaper så mye "ensomhet" De kan ikke være midtpunktet hele tiden. Anonymkode: bacc4...d97 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Trist og tragisk familieliv Anonymkode: bf082...180 Supertrist. Vi gråter hver dag😭😭😭😭 🐒
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 På 25.08.2019 den 16.36, AnonymBruker skrev: Ja, er det lov? Jeg har to barn på to og tre år. Stort sett går det i hundre. Nå har jeg ligget på sofaen i 20 min mens jeg har holdt på med mobilen. Barna leker i samme rom og naborommet. Snakker med meg innimellom og kommet for å vise meg ting. Jeg gir oppmerksomhet. Men er det innafor å ta slike pauser innimellom? Har så dårlig samvittighet når jeg gjør det, så håper vi er flere så pausen blir enda mer pause (uten samvittigheten). Eller er det ikke innafor? Hvor lenge er innafor? Eller ikke innafor? Kan legge til at vi har vært ute i flere timer i dag og de har lekt med andre barn. Vi har lekt sammen, lest, tegna og bakt osv.. Anonymkode: b7de7...f8b Hvorfor skal du egentlig ha "dårlig samvittighet" for dette? Anonymkode: c7291...035
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #19 Skrevet 27. august 2019 På 25.8.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev: Trist og tragisk familieliv Anonymkode: bf082...180 Da har vi et trist og tragisk familieliv vi og 🙁 når ungen ikke orker å leke eller sitte på fanget og lese pga sykdom, så skal vi heretter bare sitte å se på hverandre i sofaen. Anonymkode: a5391...fe4 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #20 Skrevet 27. august 2019 På 25.8.2019 den 16.36, AnonymBruker skrev: Men er det innafor å ta slike pauser innimellom? Har så dårlig samvittighet når jeg gjør det, så håper vi er flere så pausen blir enda mer pause (uten samvittigheten). Eller er det ikke innafor? Hvor lenge er innafor? Eller ikke innafor? Kan legge til at vi har vært ute i flere timer i dag og de har lekt med andre barn. Vi har lekt sammen, lest, tegna og bakt osv.. Anonymkode: b7de7...f8b Prøv å ta en pause uten mobil. Du får mer energi, og kanskje spør de og tar kontakt mindre ved at du gjør det. Ser at barna oppleves, og maser mer på foreldre som står å glor ned i mobilen. Det er en naturlig reaksjon fra en selv også å bli irritert om man avbrytes når man «holder på med noe». Det meste på en telefon krever noe form for konsentrasjon/oppmerksomhet og da reagerer man annerledes enn om man bare sitter i ro. Mobilene er avhengighetsmaskiner... Skjønner meg ikke på mennesker som lar livet suse forbi samtidig som de ser på Instagram eller hva det nå er. Timene bare går og går, og hva har du igjen for det? Enda større behov for å bruke det... Anonymkode: 7ba42...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå