AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Lang historie kort: bestilte nytt kjøkken med hjemlevering. Fikk beskjed om at det var 2 uker forsinket, noe som overhodet ikke funket for oss da det gamle alt var demontert. Snakket med kundeservice og fikk beskjed om at vi kunne hente det hos leverandøren 3 timer unna om vi ønsket. Det gjorde vi. Fikk derfor kjøkkenet vårt i tide. Deretter kom kjøkkenet levert etter 2 uker også, vi står derfor med 2 kjøkken. Det som kom levert står nå uåpnet på lager. Har fått regning på det andre kjøkkenet også, så nå har vi betalt ett og fått regning på det andre. Har fått beskjed om at for å få slettet regningen må kjøkkenet leveres inn igjen. Vi har sagt de bare kan komme å hente det, for det er langt å kjøre, vi har ikke stor nok bil og det er jo tross alt de som har gjort feil. Dette nekter de, og sier regningen skal betales om ikke kjøkken nr 2 leveres tilbake Hva gjør vi? Å levere det tilbake tar oss en hel dag, i tillegg til at vi må leie bil. Dessuten er jeg ganske irritert over ignoransen når det er DE som har gjort feil. Først klarer de ikke levere i hele tatt som avtalt, som laget masse hodebry for oss for å få det i hus. Deretter forventer de at vi skal komme å levere det igjen fordi de ikke klarte å ordne opp i systemene sine etter vi hentet? Det koster oss masse penger i flere ferjer, bompenger og bil/hengerleie for å få levert det.. I tillegg til tidsbruk.. Hvilke rettigheter har vi, hvor skal vi henvende oss? Anonymkode: 4ad36...be5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Men dette var jo ikke et problem for dere og hente sist, så hvorfor er dette et problem nå? Skjønner hvor du vil henne. Anonymkode: 4da11...7b0 1
Kelsier Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Ring Forbrukerrådet. De er involvert i mange saker av denne typen, og kan gi gode og riktige råd om rettighetene deres. 3
Kelsier Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men dette var jo ikke et problem for dere og hente sist, så hvorfor er dette et problem nå? Skjønner hvor du vil henne. Anonymkode: 4da11...7b0 Det er forskjell på å hente et kjøkken man ønsker og har bruk for, og det å levere tilbake et kjøkken man har fått feil. Du må ikke svare så kjipt. 30
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Hvorfor tok dere i mot når de leverte? Anonymkode: 63e74...b90 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 11 minutter siden, Kelsier said: Det er forskjell på å hente et kjøkken man ønsker og har bruk for, og det å levere tilbake et kjøkken man har fått feil. Du må ikke svare så kjipt. Svarer ikke kjipt.. De lager mere problemer og større kostnader for dem selv om de skal begynne og klage og bl.a.. De blir ikke og hente kjøkkenet, det kan jeg garantere, så de må nok levere det. Anonymkode: 4da11...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 Nå er det jo også demmes feil at de dro og hentet istedent for og vente i 2 uker. Man kan godt leve uten kjøkken i 2 uker, det har jeg flere ganger gjort. Ja dette er kjipt, men de kunne ha ventet, om de ikke fikk hente det så måtte de ha ventet uansett. Anonymkode: 4da11...7b0
Ariam Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Lurer også på hvorfor dere tok imot kjøkken nr. 2? 3
Paw Patrol Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 Åssen kundeservice er dette?! De har gjort en feil og får jaggu rette opp i feilen.
Miah Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 Du betaler den ene kjøkkenregningen, men ikke regningen på den andre. Du sier at kjøkken nummer 2 står trygt lagret, og at de kan avtale med dere når de skal komme å hente det. Det er de som har gjort en feil, og de som må ordne opp. Dersom regningen på kjøkken nummer 2 sendes til inkasso, så er det bare å bestride regningen. Dere har alt på det rene, og har ingen plikt til å levere tilbake kjøkkenet til selskapet. 20
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tok dere i mot når de leverte? Anonymkode: 63e74...b90 Les HI, så får du svar. Anonymkode: 89593...5f5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo også demmes feil at de dro og hentet istedent for og vente i 2 uker. Man kan godt leve uten kjøkken i 2 uker, det har jeg flere ganger gjort. Ja dette er kjipt, men de kunne ha ventet, om de ikke fikk hente det så måtte de ha ventet uansett. Anonymkode: 4da11...7b0 Er du helt nedsnødd? De fikk beskjed fra leverandør om at de kunne komme og hente i stedet. Det er ikke mye «deres feil» som du sier at de aksepterte et alternativ presentert av leverandøren. Anonymkode: 1d870...b38 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du helt nedsnødd? De fikk beskjed fra leverandør om at de kunne komme og hente i stedet. Det er ikke mye «deres feil» som du sier at de aksepterte et alternativ presentert av leverandøren. Anonymkode: 1d870...b38 Ikke "deres feil". "Demmes feil" Anonymkode: 89593...5f5 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke "deres feil". "Demmes feil" Anonymkode: 89593...5f5 Er du seriøs nå? 😂🤣 Anonymkode: 53540...827 14
Minitroll Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 Så de laget altså en ny ordre uten å slette den gamle. Mulig det var umulig å avbestille siden ordren på det opprinnelige var såpass nært. Var det benkeplater laget på mål o.l.? Det bør uansett være angrefrist, men spørs om dere ikke må levere tilbake selv. Kjipt, men kan være godt å få saken ut av verden, selv om det blir dyrt å kjøre tilbake.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men dette var jo ikke et problem for dere og hente sist, så hvorfor er dette et problem nå? Skjønner hvor du vil henne. Anonymkode: 4da11...7b0 Det var et stort problem å hente sist, men vi fikk det til på et vis fordi håndtverkere osv alt var bestilt til monteringen. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tok dere i mot når de leverte? Anonymkode: 63e74...b90 Var ikke hjemme, de satte det bare i tunet. 40 minutter siden, Minitroll skrev: Så de laget altså en ny ordre uten å slette den gamle. Mulig det var umulig å avbestille siden ordren på det opprinnelige var såpass nært. Var det benkeplater laget på mål o.l.? Det bør uansett være angrefrist, men spørs om dere ikke må levere tilbake selv. Kjipt, men kan være godt å få saken ut av verden, selv om det blir dyrt å kjøre tilbake. Nei, ingenting er laget på mål - alt er standard.. Men jeg skjønner ikke hvorfor vi skal bruke angrefrist osv når det er de som har gjort feilen? Å levere det tilbake blir mye styr for oss.. Anonymkode: 4ad36...be5 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo også demmes feil at de dro og hentet istedent for og vente i 2 uker. Man kan godt leve uten kjøkken i 2 uker, det har jeg flere ganger gjort. Ja dette er kjipt, men de kunne ha ventet, om de ikke fikk hente det så måtte de ha ventet uansett. Anonymkode: 4da11...7b0 Elektriker, rørlegger osv var alt bestilt til monteringen etter opprinnelig dato - hadde derfor blitt ekstremt mye styr å vente to uker. Da hadde vi måttet vente enda lenger på håndtverkerne, de kan ikke akkurat komme på timen her vi bor. Og vi avtalte jo med kundeservice at det skulle hentes i stede for, var ikke slik at vi uoppfordret dro å kjøpte enda ett.. Anonymkode: 4ad36...be5 2
A-hunter Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 Det er et eller annet som ikke rimer her. Hvorfor var det ene kjøkkenet to uker forsinket, mens et helt tilsvarende kjøkken bare var å hente på lager hos leverandøren tre timer unna dere? Kunne de ikke bare sendt det kjøkkenet dere hentet? Forøvrig, så fryktelig vanskelig å booke en transportør er det virkelig ikke. Det er en telefon eller e-post med kopi av fraktbrevet som sikkert ligger på lasset, så er det i orden. Noen formue er det heller ikke snakk om for å få en sak ut av verden.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #19 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, A-hunter skrev: Det er et eller annet som ikke rimer her. Hvorfor var det ene kjøkkenet to uker forsinket, mens et helt tilsvarende kjøkken bare var å hente på lager hos leverandøren tre timer unna dere? Kunne de ikke bare sendt det kjøkkenet dere hentet? Forøvrig, så fryktelig vanskelig å booke en transportør er det virkelig ikke. Det er en telefon eller e-post med kopi av fraktbrevet som sikkert ligger på lasset, så er det i orden. Noen formue er det heller ikke snakk om for å få en sak ut av verden. Fordi de ikke leverer fra varehuset, men fra sentrallager. De kunne altså ikke levere fra der vi hentet - leveransen kom fra et annet sted. Hvorfor? Ikke spør meg... Jo, her vi bor er det slett ikke plenty av transportfirma.. Dyrt vil det også bli med lang vei, flere ferjer og masse bompenger.. Anonymkode: 4ad36...be5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #20 Skrevet 25. august 2019 De har ikke noen sak siden det er de som har gjort feilen, dere kan bare nekte å betale. Anonymkode: c69b3...f99 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå