Gå til innhold

Gave til voksent familiemedlem - hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser andre dette? Gir man gave, uavhengig av om man inviteres i selskap? Dropper man bare av gaven, eller inviterer man seg selv inn? Kan mangel på invitasjon markere at man ikke ønsker feiring? Og blir det dermed ikke naturlig å gi gave?

Bakgrunnen for spørsmålet handler om at et familiemedlem har brutt tradisjonen med å invitere til selskap. Vi blir da i uvisse om hva som vil være forventet når det gjelder gave. 

Anonymkode: 96765...cf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke vi til vane å kjøpe gaver til voksne over 30 år, så vanskelig å svare på. Kan du sende en blomst?

Anonymkode: 879bc...6ca

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke vi til vane å kjøpe gaver til voksne over 30 år, så vanskelig å svare på. Kan du sende en blomst?

Anonymkode: 879bc...6ca

Ja, det finnes kanskje en grense for når man slutter med det? Vi har jo hatt det som tradisjon å invitere til familiebursdag også for voksne, selv om man er i midten av 40 årene. Gave har vært naturlig å medbringe. Og vi kjøpte inn gave nå også, men har ikke fått noen invitasjon om selskap. Så hva gjør vi med gaven, vi omgås jo ellers ikke så ofte.

Andre med innspill?

Anonymkode: 96765...cf3

Skrevet

I min familie gis det kun bursdagsgaver til de under 18 år, eller om man er med på feiringen. 

Anonymkode: 89113...bb3

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir bare gaver til min nærmeste familie og da gir jeg noe jeg vet de trenger eller har lyst på. Det pleier ikke være så stort, har ofte bare gitt noen fine blomster og et kort til min mor, eller en fin skjorte til min far fordi jeg vet han hater å kjøpe sånt selv. Er ingen i familien min som pleier å feire bursdag, utenom for barna, så vi har heller aldri gitt gaver til andre voksne i familien.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...