AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Jeg har en mann som er super på alle måter. Stiller opp i hus og hjem, med ungene og med alt han kan i hverdagen slik at vi skal ha det best mulig. Vi er heldige som har mulighet for en del alenetid da besteforeldre til ungene på begge sider bor 5 og 10 minutter unna huset vårt. De vil mer enn gjerne passe og ungene er ofte på overnatting en helg i måneden og en dag og to i uka etter skolen. På disse dagene (hvor vi har barnefri) har mannen min er fullstendig forventning om sex. En ting er forventningen om sex, som selvsagt er normalt i ett forhold. Problemet er at vi har så ufattelig ulike grenser og opplevelser av hva som er kjekt og ikke. Jeg ser at jeg kanskje er en litt kjip type, som syns det kjekkeste er og ha sex i sengen, på sofaen eller slik (det gir meg ikke så mye og ha sex på ett hardt gulv) Jeg er ikke supergod på å være kjempe spontan, og liker best den typen sex hvor vi gjerne har hatt en bedre middag, tent lys og kost oss med ett glass vin eller brus foran en god film/tv serie i sofaen hvor det ene fører til det andre og vi kan ha sex foran peisen/i sofaen osv. Mannen min syns dette er fryktelig kjedelig og vil at vi skal kunne gå på fjelltur og ha sex spontant inntil ett tre/på en fjellhylle, ha sex i bilen, på doen hos bekjente osv osv. Han vet at jeg ikke trives med dette,men mener at vi må forsøke for å se om det kanskje kan bli lettere for meg. Han er også mye ute å reiser med jobb, og har da en total forventning om at jeg sender filmer/snap av at jeg tar på meg selv, bilder fra dusjen og filmer når jeg kler av meg osv. Jeg har sagt at jeg IKKE er komfortabel med dette på noe vis, og han møter meg med forståelse samtidig som han helt oppriktig og tydelig blir kjempe skuffet. Han tar også opp "tilfeldig" hvor heldige de andre guttene er som har samboere som sender filmer og bilder på kveldene av både det ene og det andre.... Nå føler jeg det er på ett punkt hvor jeg bare må sende disse bildene og filmene slik at jeg ikke risikerer å miste han. Samtidig sitter jeg å lurer på om jeg er helt unormal? Liker alle jenter å sende slike filmer og bilder,ha sex inntil ett tre eller på doen hos andre? I går sendte jeg noen bilder og filmer, og ble liggende i hele natt med en uggen og ekstremt ubehagelig følelse i kroppen uten og få sove. Sovnet litt på morgenen, men har enda ikke klart å spise i dag og tårene bare triller. Nå er det på ett nivå hvor jeg gruer meg til han kommer hjem neste helg, og jeg klarer ikke en gang å ta opp telefon i fare for at det kommer hint om bilder og film igjen. Jeg har sendt melding å sagt at det er noe galt med nettet og at jeg ikke får gått inn på sosiale medier,så skrudde jeg av telefonen... Er det noe helt galt med meg? Burde jeg oppsøke hjelp for å bli mer "seksuell"? Jeg er så forvirret og skjønner virkelig ingenting akkurat nå Jeg går med på mye av det han vil,men det er med en gigantisk klump i magen. Jeg mistrives ekstremt i denne situasjonen og føler jeg går langt over egne grenser. De følelsene jeg sitter med etter og ha sendt disse bildene og filmene i går er vannvittig sterke og vonde, og på ingen måte noe jeg har kjent på før. Føler meg nærmest missbrukt, en så vet jeg jo så indelig godt at det er jeg ikke. Jeg valgte å sende bildene og filmene helt selv. Er ekstremt forvirret nå og fatter ikke hva det er som feiler meg. Anonymkode: fd072...f14 1
kisskissbangbang Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Det feiler deg ingenting anna enn at du ikke er flink til å stå opp for deg sjøl. Dette burde mannen din visst, respektert og hjulpet deg med, heller enn å velge å utnytte det. 33
fru.Smae Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Kjære, gode deg... Jeg sender deg først og fremst en gigantisk klem og skulle ønske jeg kunne ropt høyt og tydelig til deg at du ER bra nok, du ER deg, med DINE grenser, som INGEN andre får lov å utnytte! Jeg blir oppriktig vond i hjertet når jeg leser det du skriver her nå... Du sier ja og gjør disse tingene i absolutt beste mening, men samtidig tråkker du på alt du står for, den du er og dine helt egne (og livsviktige!) grenser. Det er ikke sikkert mannen din er fult og helt klar over hvilken posisjon han egentlig har satt deg i, jeg håper i det minste han ikke forstår det. Hadde han forstått det skulle han holdt deg inntil seg,gitt deg årets lengste klem og gitt deg klar og tydelig beskjed om at du er god nok og at du aldri noengang igjen må gå på akord med deg selv på en slik måte. Følelsene du beskriver her etter du sendte filmer og bilder i går, er absolutt de samme følelsene andre gjennomlever etter ett overgrep. Grunnen er at dette er like mye overgrep som noe annen form for overgrep. Du har delt kroppen din fullstendig mot din egen vilje, langt over grensene dine og langt over hva du på noen måte egentlig godtar. Dette gjør du etter at du nok også har gjort akkurat det samme fysisk i form av å gå med på sex ute/på fjeller og i andre situasjoner hvor du ikke vil, men føler deg presset og tvunget. Det er faktisk ingenting som skiller det følesesmessige perspektivet på dette og ett overgrep, og det er akkurat det du føler på med nå med og ikke få sove,ikke klare å spise og bare gråte. Kroppen din går inn i en krise og reagerer deretter. kjære,fine og gode deg.... Du MÅ snakke med noen. Og det mener jeg. Om du fortsetter dette så kommer du til å ødelegge deg, både seksuelt og mentalt. Har du en nær og god venninne du kan stole på? Hvis ikke ville jeg rådet deg til å ta kontakt med en sexolog så fort som mulig, send en mail nå i dag og si at det haster så vil du nok bli høyt prioritert og få komme inn til en samtale kanskje allerede i begynnelsen av denne uka. Det kan nok være viktig at du får gå til noen timer alene til å begynne med, men at mannen din også blir med på samtalene og behandlingene når du er klar, slik at det kanskje vil være mulig for han å forstå hvordan du egentlig føler og har det. Dersom du vil TS så send meg gjerne en PM så skal jeg hjelpe deg å få kontakt med en sexolog. Du kan også få mailen min så kan vi skrive litt sammen gjennom dagen dersom du trenger og ha noen "i nærheten". Du skal ikke sitte alene med alle disse tankene og følelsene i dag. En stor klem til sendes din vei. 27
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 Tusen takk for svar dere som svarte over her... Spesiell takk til deg @fru.Smae, tårene trillet når jeg leste gjennom svaret ditt! Jeg tror kanskje du har helt rett i det du skriver....med at det er som overgrep.... nå føler jeg meg høydramatisk som bruker ett så sterkt ord men de følelsene jeg har nå er noe av det verste jeg har vært med på. Jeg er så kvalm og utmattet,tårene vil ikke stoppe og jeg klarer knapt å drikke ett glass vann. Klarer ikke å tenke på å ringe eller ta kontakt med mannen min heller.... jeg burde ringe å snakke med han om alt dette og at dette bare ikke går, men jeg klarer ikke å se på telefon en gang. I går viste jeg at det ville ende opp med "krav" om film og bilde og for å klare å gjøre det så drakk jeg faktisk 4 bokser øl.... Noe slik har jeg aldri i mitt liv gjort før. Altså, drikke alkohol for å "bedøve" meg fordi jeg vet at jeg ikke klarer å gjennomføre det hvis ikke... Det er jo bare så galskap som det kan få blitt.... Missbruk av alkohol atpåtil. Dette er sikkert sånn ett missbruk starter for de som vever seg helt inn i bruk av rusmiddler som dempende/sederende mot sterkt ubehag... Jeg kjenner jeg er redd, redd over hva jeg fikk meg til å gjøre og livredd alle disse følesene som velter rundt i meg. Jeg føler ikke jeg får puste. Har sendt mail til en sexolog nå... den ble kort og antagelig preget av situasjonen men jeg håper hun har tid til å hjelpe meg... HI Anonymkode: fd072...f14 4
Gjest Middelmådig Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Kjære vene for en tosk du bor sammen med! Du skal selvsagt på ingen måte tvinge deg selv til å gjøre noe du ikke har lyst til og som får deg til å føle slik du gjør nå. Det må du bare slutte helt med. Hva andre gjør, har absolutt ingenting å si for hvordan dere har det sammen. Dere er rett og slett ikke kompatible seksuelt. Det er nesten merkelig hvordan dere har klart å skape en familie sammen med så forskjellig oppfatning av hvordan dere er intime sammen. Det har jo gått for langt når du har presset deg til å gjøre noe som skaper så ekle følelser inni deg. Du må nok ta dette opp med han på en seriøs måte og om han ikke forstår dette men fortsetter å shame deg for at du har DINE grenser, så kan du ikke lenger være sammen med han. Send han en melding eller si til han når dere møtes, at dere må snakke sammen. Så forteller du han hvordan du presset deg til å gjøre ting han ønsket og hvordan det fikk deg til å føle. Dersom han har noe som helst empati, ber han instendig om unnskyldning og sier at det skal han selvsagt aldri gjøre igjen. Dersom han stiller seg uforstående og sier «alle andre gjør det, no big deal liksom», ville jeg ha sagt at dette kan jeg ikke leve med. Det handler om en mangel på respekt for deg og du har all rett til å forvente at han respektere deg og dine grenser.
Gjest O.G. Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Tvinge TS til noe?? Hva med hennes ønsker og mas om at alt skal være så himla romantisk hele tiden da?
Million Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 5 minutter siden, O.G. skrev: Tvinge TS til noe?? Hva med hennes ønsker og mas om at alt skal være så himla romantisk hele tiden da? Det føles ikke akkurat som et overgrep å bli med på en rolig, romantisk middag da. I verste fall kan vel fyren oppleve å kjede seg. Ikke akkurat sammenlignbart med det å måtte kle av seg naken og ta bilder og film av det i en seksuell setting for at partneren skal bli "fornøyd". 17
Gjest O.G. Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 5 minutter siden, Million skrev: Det føles ikke akkurat som et overgrep å bli med på en rolig, romantisk middag da. I verste fall kan vel fyren oppleve å kjede seg. Ikke akkurat sammenlignbart med det å måtte kle av seg naken og ta bilder og film av det i en seksuell setting for at partneren skal bli "fornøyd". Men saken her er at de to ikke er kompatible seksuelt.
Gjest HarryDotter Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 12 minutter siden, Million skrev: Det føles ikke akkurat som et overgrep å bli med på en rolig, romantisk middag da. I verste fall kan vel fyren oppleve å kjede seg. Ikke akkurat sammenlignbart med det å måtte kle av seg naken og ta bilder og film av det i en seksuell setting for at partneren skal bli "fornøyd". Er helt enig med @O.G.her... Utifra det TS skriver er det ingen tvang sålangt jeg kan se? Han blir jo ikke sint på henne og kjefter og oppfører seg stygt?? Han har lyst å utvide det seksuelle reportuaret deres....sammen. og ja TS virker veldig kjedelig på sexfronten (sorry ts ) problemet er at TS ikke bruker ryggraden sin. Hun må stå opp for seg selv og si at dette og dette klarer jeg ikke. Der går mine grenser. Det som jo er fint er at hun prøver. Det skal du ha ts. Men å føle seg så råtten fordi du prøver å glede partneren din på en måte du ikke er vandt/komfortabel med? Høres skjørt ut. Dere er ikke seksuellt kompatible og burde ikke vært sammen i utgangspunktet. Hardt og brutalt, beklager igjen TS. Lykke til. Håper dere finner ut av det.
Vinterjenta Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 (endret) Du må prate med mannen din. Få han til å forstå hvordan situasjonen er, eller iallefall prøve. Du er den du er. Du kan ikke bare knipse med fingrene og endre deg. Sånn funker det rett og slett ikke. Mannen din må rett og slett finne seg i at du har andre seksuelle behov og grenser. Endret 25. august 2019 av Vinterjenta 4
K1970 Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 19 minutter siden, O.G. skrev: Men saken her er at de to ikke er kompatible seksuelt. Det har du rett i, og for å få forholdet til å fungere må man innrette seg etter den andre. Når det blir så voldsomt at hun drikker alkohol har det i mine øyne gått altfor langt! 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 34 minutter siden, O.G. skrev: Tvinge TS til noe?? Hva med hennes ønsker og mas om at alt skal være så himla romantisk hele tiden da? Ønske. Ikke presse slik mannen hennes gjør Anonymkode: 0764e...2d3 6
fru.Smae Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 6 minutter siden, HarryDotter skrev: Er helt enig med @O.G.her... Utifra det TS skriver er det ingen tvang sålangt jeg kan se? Han blir jo ikke sint på henne og kjefter og oppfører seg stygt?? Han har lyst å utvide det seksuelle reportuaret deres....sammen. og ja TS virker veldig kjedelig på sexfronten (sorry ts ) problemet er at TS ikke bruker ryggraden sin. Hun må stå opp for seg selv og si at dette og dette klarer jeg ikke. Der går mine grenser. Det som jo er fint er at hun prøver. Det skal du ha ts. Men å føle seg så råtten fordi du prøver å glede partneren din på en måte du ikke er vandt/komfortabel med? Høres skjørt ut. Dere er ikke seksuellt kompatible og burde ikke vært sammen i utgangspunktet. Hardt og brutalt, beklager igjen TS. Lykke til. Håper dere finner ut av det. Nå er ikke følelsene våre så svart/hvit at vi kan bestemme oss for at så lenge vi ikke blir kjeftet på så må det jo gå greit. Det TS opplever er en form for å gå så på akord med egne følelser over tid, at det til slutt oppleves følelsesmessig som en stor krise og ett overgrep. Dette er ikke ett resultat av EN sms eller film, men noe som har pågått over tid og som nå toppet seg fullstendig i går hvor TS også skriver litt lenger opp at hun valgte å drikke alkohol for å gjennomføre dette... Det vitner om en situasjon helt ute av kontroll, hvor TS absolutt må få hjelp og samtaler så hun ikke minster seg selv fullstendig emosjonelt og seksuelt for all tid. Jeg vil på ingen måte definere TS som skjør. Hun fremstår utrolig reflektert og sterk, og jeg vet at det antagelig har krevd mye av vedkommende bare å skrive ett innlegg her. Mennesker som deler følesene sine og klarer å sette ord på noe som har blitt opplevd så traumatisk, det er i mine øyne de sterkeste menneskene av dem alle. 19
K1970 Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 Man kan ha et godt sexliv som kan utfordres innen trygge ramme med en partner man er 100% trygg på. Det er ikke tilfellet for trådstarter. Ts: Jeg håper at sexologen får deg til å se at det ikke er DEG det er noe galt med, men at dere har ulike preferanser for sex. Håper at du klarer å bli så trygg i det selv at du klarer å stå i mot partneren din og si nei til det du ikke vil være med på. Til de som sier at de synes at du har kjedelig sex så ikke bry deg om dem. Du har en annen preferanse her og nå enn den. Mest sannsynlig så forsterkes dette behovet for kos og nærhet også da han utfordrer deg så voldsomt at du sitter igjen med følelsesregisteret til en som er misbrukt. Det betyr ikke at du har de samme preferansene når du har en annen sexpartner enn din nåværende, for man kan utvikle og utvide horisonten sin mye når man føler seg trygg, sett og ivaretatt. Lykke til! 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 Mulig mannen din er en prins ellers, men her er han 100% ekkel, drittsekk! Han har null forståelse eller empati for deg! "De andre guttene får bilde" wtf? Seriøse menn utleverer ikke damene sine! Mistenker denne rotta di får litt bilder både her og derfra... Anonymkode: ccd36...e5a 12
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mulig mannen din er en prins ellers, men her er han 100% ekkel, drittsekk! Han har null forståelse eller empati for deg! "De andre guttene får bilde" wtf? Seriøse menn utleverer ikke damene sine! Mistenker denne rotta di får litt bilder både her og derfra... Anonymkode: ccd36...e5a For ett lite år siden fant jeg ut at han hadde sendt bilder og meldinger med 2 andre jenter.... uten klær og i alle mulige situasjoner mens han skrev tydelige og detaljerte beskrivelser av hva han ville gjøre med dem... Jeg burde nok skrevet dette i hovedinnlegget lenger opp, men føler meg så på siden av meg selv her at jeg bare ikke fikk meg til å skrive det.... Det er imidlertid etter dette jeg for alvor har begynt å føle ett "press" på å gjøre alt han vil og ønsker, uavhengig av hva jeg tenker og vil selv... Jeg er livredd for at han går til andre igjen, eller at han velger å forlate meg fordi jeg ikke er spennende nok eller kjekk nok. Har på grunn av alt dette lagt ett helt enormt press på meg selv og har oversett fullstendig hva jeg egentlig vil og ikke så lenge han blir glad og jeg kan holde sannsynligheten for at han repeterer disse meldingene til andre jenter på ett minimum. HI Anonymkode: fd072...f14 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 Så de sitter å forteller hverandre på jobbtur om hva kjærestene/konene sender av bilder og videoer? Fy faen så ekkelt og respektløst! Jeg tenker at man må prøve litt ting for partner og teste litt grensene sine men man skal ikke bli ukomfortabel eller redd! Jeg personlig synes ikke å sende sexfilmer eller ha sex på do hos venner er noe man må gjøre eller noe alle gjør. Om du vil ha romantisk middag og forsiktig sex i sengen og han vil ha sex opp mot et tre på tur så tenker jeg at dere må finne et kompromi der du også er komfortabel! Feks ville jeg foreslått litt mer spontan sex slik han vil, men hjemme hos dere slik at du føler deg trygg og også liker det. Du skal ikke måtte presse deg selv til å gjøre noe som du blir så lei deg for. Og INGEN burde presse noen til å sende bilder og video, det er tusen grunner til at man ønsker å ikke gjøre det. Anonymkode: 31ab8...ae8 10
Gjest loveli Skrevet 25. august 2019 #19 Skrevet 25. august 2019 Man kan faktisk bli presset til å gjøre ting man ikke ønsker å gjøre. Og jeg får en følelse av at mannen til TS utnytter henne. Det er lett å si at man bare må stå opp for seg selv, men ikke alle klarer det. Det må jobbes med. Og mens det jobbes med å utvikle mot til å stå opp for seg selv så burde man ikke omgås giftige personer. Mannen til TS må få vite hva hans handlinger og forventninger fører til av vonde tanker og opplevelser for TS. Du må si ifra klart og tydelig. For nå er mannen fryktelig egoistisk og utnytter TS. Kanskje ikke helt bevisst, men han gjør det. Hvis han respekterer deg og elsker deg på ekte vil han slutte med slikt press. Men da må dere finne ut om dere kan leve med å ha så forskjellige tenningsmønstre og ønsker til sexlivet.
Vinterjenta Skrevet 25. august 2019 #20 Skrevet 25. august 2019 Æ 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: For ett lite år siden fant jeg ut at han hadde sendt bilder og meldinger med 2 andre jenter.... uten klær og i alle mulige situasjoner mens han skrev tydelige og detaljerte beskrivelser av hva han ville gjøre med dem... Jeg burde nok skrevet dette i hovedinnlegget lenger opp, men føler meg så på siden av meg selv her at jeg bare ikke fikk meg til å skrive det.... Det er imidlertid etter dette jeg for alvor har begynt å føle ett "press" på å gjøre alt han vil og ønsker, uavhengig av hva jeg tenker og vil selv... Jeg er livredd for at han går til andre igjen, eller at han velger å forlate meg fordi jeg ikke er spennende nok eller kjekk nok. Har på grunn av alt dette lagt ett helt enormt press på meg selv og har oversett fullstendig hva jeg egentlig vil og ikke så lenge han blir glad og jeg kan holde sannsynligheten for at han repeterer disse meldingene til andre jenter på ett minimum. HI Anonymkode: fd072...f14 Off. Men kjære deg, at han er utro er ikke din skyld. Det har han klart helt selv. Du skal ikke sitte her og føle deg ansvarlig for den tilliten han har brutt. Og du skal heller ikke ødelegge deg selv ytterligere ved å bryte dine egne grenser for hans skyld. : ( 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå