Gå til innhold

Vært mye hjemme, huseier mener jeg burde betale med denne mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ofte reiser hjem til hjemstedet mitt ellers, men denne mnd har jeg vært i hybelen hver helg siden jeg har fått jobb, så vil huseier ha 1000kr ekstra. Står ikke noe i kontrakt om det. Strøm betaler jeg jo selv etter eget forbruk og jeg bråker ikke om helgen. Har han lov til dette? Han sier han må ta ekstra hensyn i helgene når jeg er der, men jeg ber ikke om at han tar noe mer hensyn i helg enn annet, jeg er jo på jobb og dermed borte i ca 9-10 timer hver dag lell. Synes dette er urimelig siden jeg betaler jo for å bo der hele mnd, ikke bare ukedagene. 

Anonymkode: 1f377...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er absolutt ikke lov! Og ikke minst fullstendig urimelig

Anonymkode: eefd1...955

• Liker 29
Skrevet

Feil i overskrift, med=mer 

Skrevet

Det har huseier ikke rett til å kreve, og du må på ingen måte betale ekstra for å bruke det i helgene. 

Anonymkode: 0bf3a...e75

• Liker 9
Skrevet

Det kravet kan du tryt drite i.

Hvilke argumenter har han? Har han muligens leid den ut som pendlerleilighet?

Anonymkode: 0d300...420

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kravet kan du tryt drite i.

Hvilke argumenter har han? Har han muligens leid den ut som pendlerleilighet?

Anonymkode: 0d300...420

Nei, han ble først kjent med at jeg reiste mye hjem etter jeg flyttet inn. Han har tik og med sagt at han sier ja til at jeg kunne ha vorspiel 1.gang i uka om vi dro ut senest kl 23. Men dette har aldri skjedd. Så han var i utgangspunktet forberedt på at jeg kom til å bo der hele mnd. Men så ble han vandt til at jeg dro hjem hver fredag og kom hjem søndag eller mandag... 

• Liker 1
Skrevet

For en tulling 😀 hadde han tenkt å leie ut leiligheten til andre når du er bortreist da, eller?

Anonymkode: 7d4f9...45e

• Liker 8
Skrevet

Det er jo bare tull, for en fjomp han kan ikke drive og finne opp nye regler sånn. 

Anonymkode: a2fa9...314

• Liker 5
Skrevet

Tenker jo og litt sånn at kanskje han har begynt med noe han ikke vil jeg skal legge merke til...

• Liker 6
Skrevet

For en idiot. Selvfølgelig kan han ikke kreve det. 😮

Anonymkode: 11287...339

• Liker 3
Skrevet

Jeg regner med at du har en ordentlig leiekontrakt som inkluderer månedsbeløpet du skal betale?

Forhold deg til denne, endringer skal man vel ha 3mnd varsel på (tror jeg!!) og da skal ny og oppdatert kontrakt signeres. Dette er hele grunnen til at man har en kontrakt, nemlig for å beskytte både leietaker og utleier mot uforutsette endringer og uenigheter.

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han ble først kjent med at jeg reiste mye hjem etter jeg flyttet inn. Han har tik og med sagt at han sier ja til at jeg kunne ha vorspiel 1.gang i uka om vi dro ut senest kl 23. Men dette har aldri skjedd. Så han var i utgangspunktet forberedt på at jeg kom til å bo der hele mnd. Men så ble han vandt til at jeg dro hjem hver fredag og kom hjem søndag eller mandag... 

Ehm, du kan uansett ha vorspiel før kl. 23 uten hans tillatelse, stilletid pleier jo ikke være før 23 de fleste steder. 

Han går langt over streken ved å krever mer penger av deg fordi du er hjemme mer enn han er vant til. Spør ham om han kan vise til en lovparagraf som sier at han har rett til det, du, det skal han slite bra mye med å få til. 

Anonymkode: eda06...6e2

• Liker 10
Skrevet

Helt urimelig og idiotisk uttalelse fra utleier, det blir det samme som at du hadde krevd å betale mindre enn hva det står i kontrakten siden du tilbringer så lite tid der.

Anonymkode: 254c8...8c1

• Liker 5
Skrevet

Be han stappe det kravet opp i ræva.

Kontrakten sier hva det koster.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, imjohansen skrev:

Jeg regner med at du har en ordentlig leiekontrakt som inkluderer månedsbeløpet du skal betale?

Forhold deg til denne, endringer skal man vel ha 3mnd varsel på (tror jeg!!) og da skal ny og oppdatert kontrakt signeres. Dette er hele grunnen til at man har en kontrakt, nemlig for å beskytte både leietaker og utleier mot uforutsette endringer og uenigheter.

...og slike endringer i pris har veldig strenge regler. Maks en gang i året, kun konsumprisindeksregulering, høyere økninger kun etter minst tre dager år og kun da hvis han kan bevise at økningen tilsvarer gjengs markedsleie i området. Ikke det han har lyst på nå. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

...og slike endringer i pris har veldig strenge regler. Maks en gang i året, kun konsumprisindeksregulering, høyere økninger kun etter minst tre dager år og kun da hvis han kan bevise at økningen tilsvarer gjengs markedsleie i området. Ikke det han har lyst på nå. 

Tre år. Ikke dager. 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg ofte reiser hjem til hjemstedet mitt ellers, men denne mnd har jeg vært i hybelen hver helg siden jeg har fått jobb, så vil huseier ha 1000kr ekstra. Står ikke noe i kontrakt om det. Strøm betaler jeg jo selv etter eget forbruk og jeg bråker ikke om helgen. Har han lov til dette? Han sier han må ta ekstra hensyn i helgene når jeg er der, men jeg ber ikke om at han tar noe mer hensyn i helg enn annet, jeg er jo på jobb og dermed borte i ca 9-10 timer hver dag lell. Synes dette er urimelig siden jeg betaler jo for å bo der hele mnd, ikke bare ukedagene. 

Står ingenting om det i kontrakten, ergo huseieren har ingen sak.

Gjest Alkoholist
Skrevet

Noen huseiere tror de kan gjøre som de vil, men det kan de ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...