Gå til innhold

Gikk jeg over streken? Kjæresten gjør av og til narr av broren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er gift med en dame fra Thailand. Jada, jeg vet hva folk tenker umiddelbart. Men hun bodde allerede i Europa og jobbet der da de møttes og hun er kun 5 år yngre. De har vært sammen i 10 år og er veldig stabile og glad i hverandre. Kjæresten min finner av og til på å gjøre narr av han bak ryggen hans med sånne kommentarer som "Mr. et lite stykke Thailand" og "han med kjøpekone" hvis vi snakker med andre og skal presisere hvilken av mine brødre det er snakk om fks. Istedenfor å si eldstemann eller han som bor "der" eller han med krøllete hår, så må han si han med "kjøpekone"

I går satt vi hjemme bare vi to og han begynte igjen med å si at han aldri hadde turt å ha kone fra Asia fordi absolutt alle ser ned på en og ler av en. 

Og da følte jeg at jeg hadde fått nok og svarte litt krast tilbake at "har ikke broren din hørt om kondom eller?" 

Broren hans har tre barn med tre forskjellige damer og har enda ikke fylt 30. Kjæresten klikket! Han sa at jeg var kjempeslem som kunne si noe så stygt om broren hans. Broren hans er grei altså og han tar ansvar for alle barna sine. Men jeg blir jo såret når jeg må høre på sårende kommentarer om min bror som også bare er en snill og grei person som ikke har gjort noe galt bare fordi han ikke er sammen med en dame fra vesten. 

Anonymkode: 231cd...609

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var helt innafor synes nå jeg. Så kan du jo forklare han at du blir like sint hver gang han spøker om din bror, selv om du kanskje ikke "klikker" slik han gjorde.

• Liker 7
Skrevet

Noe jeg kunne funnet på å slengt ut selv om jeg hadde fått sånne kommentarer om min egen bror.

Men ville nok bedt om unnskyldning etterpå, men forklar at det var noe du slang ut i frustrasjon over at du føler han ofte kommer med slengbemerkninger om din bror og at du ikke setter pris på hvordan han omtaler broren din. Han syns jo tydeligvis ikke det er noe gøy når det omhandler hans bror. 

Anonymkode: 75c8f...fcf

• Liker 2
Skrevet

Helt innafor! 

Enkelte mennesker er bare veldig krenkbare selv, men har en idé om at andre ikke kam bli krenket om det kommer fra deres munn. 

• Liker 5
Skrevet

Det var unødvendig av deg å slenge dritt om hans bror. Men du skal gi klar beskjed om at han skal slutte å snakke stygt om din bror. Å omtale din svigerinne som «kjøpekone» viser en total mangel på respekt for hele din familie. Det må du ikke finne deg i! Få ham til å slutte med det, eller la ham gå.

Skrevet

Jeg ville sagt det samme som deg. Så kan du forklare han det at det er det samme som om at han kommer med slengbemerkninger om din bror bare fordi han har ei dame fra Thailand. 

Og kan love typen din en ting; broren han blir snakket om og ledd av minst like mye som din bror (og sannsynligvis mer), når han har klart å få tre barn med tre forskjellige. 

Anonymkode: 21c32...d92

• Liker 1
Skrevet

Du hadde ikke trengt å ta igjen med samme mynt. Men jeg hadde nok gitt kjæresten en pekefinger og tronetale ja..

Uhørt oppførsel!

• Liker 1
Skrevet

Unødvendig å ta igjen, men noe man kan si i irritasjon. Virker som at kommunikasjonen dere i mellom har et visst forbedringspotensiale. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...