Gå til innhold

Trenger råd ang. Babyshower

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne jeg har kjent fra barndommen av, jeg og en til venninne fra samme "krets" arrangerte babyshower for hennes første barn for noen år siden. Nå venter hun nummer 2 snart og jeg og min andre venninne er i tvil på hvem som skal arrangere denne gangen.

Vi ble ikke valgt som faddere sist, og tenker det er rart at de som ble valgt ikke har tatt initiativ til babyshower. Det er en helt annen vennekrets enn den jeg er med så det er folk jeg ikke kjenner i det hele tatt. Vil si at vi (jeg og den gravide) er ganske nære venner som har kjent hverandre i mange år, så jeg føler jo ett visst ansvar. Vår felles venninne mener at denne gangen skal vi dra dit og overraske med kake og gave, kun oss 2. 

Er dette innafor egentlig? Den gravide forventer en babyshower, noe som igjen gjør vår felles venninne irritert på hele opplegget. 

Anonymkode: a2c6f...956

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skikken tilsier at det skal bare holdes en baby shower pr kjerring. Hold dere til det istedenfor å la dere lure til å bruke penger og ikke minst tid på kjerringer som allerede har hatt babyshower. 

Endret av O.G.
Skrevet

Nå syns jeg hele babyshower konseptet er noe stort tull, men for å svare på det du spør om. De fleste jeg kjenner har ikke venner som faddere på barna sine, og de som har det har valgt venner til faddere helt ut fra andre kritereier enn "kjent hverandre lengst". Hvis dere vil arrangerer så gjør dere det, vil dere ikke så går det jo an å hite til den andre gjengen om at det er deres tur, eller bare dropp det. Men ikke forvent å bli fadder fordi du arrangerer en tåpelig gavefest. 

Anonymkode: e8cd9...68c

• Liker 11
Skrevet

Her har vi det slik at man kun får babyshower en gang. 

Så har vi heller kun en liten hyggelig samling uten gaver o.l i de neste svangerskapene. 

Anonymkode: bb8e1...353

Skrevet

Er det vanlig å ha en babyshower for hvert barn man får? 🤔 Det er nytt for meg i hvert fall.

Kan ikke du og den andre venninnen ta henne med ut og spise istedet? Gi henne en liten oppmerksomhet i form av en bamse eller noe babystrikk, og ikke gjør så mye ut av det, bare ha en hyggelig kveld 🤷‍♀️

Anonymkode: bd30b...ae0

• Liker 1
Skrevet

Her er det tydeligvis vanlig med babyshower for både nr 1, 2 og 3. Men dette er det min andre venninne også synes er noe tull og vås. Jeg aner egentlig ikke, har kun vært i en før og det var den som er gravid nå. 

Redd for at vår venninne skal bli skuffet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det tydeligvis vanlig med babyshower for både nr 1, 2 og 3. Men dette er det min andre venninne også synes er noe tull og vås. Jeg aner egentlig ikke, har kun vært i en før og det var den som er gravid nå. 

Redd for at vår venninne skal bli skuffet. 

Hvorfor er du redd for at en voksen kvinne skal bli skuffet? Du har jo ikke noe ansvar for hennes følelser og skulle hun si noe så sier du jo bare det som du har blitt fortalt her at skikken er kun en baby shower pr dame og det er hva du vil holde deg til. 

Skrevet

Aldri hørt om noen som har babyshower til barn nummer 2. Ville ikke tenkt litt på det engang:)

Anonymkode: 6f933...f4d

Skrevet

Men TS, vil denne venninnen som har så mye forventninger til at dere skal gjøre så mye godt for henne, lage babyshower når du blir gravid da?

Skrevet

Heldigvis ser det ikke ut som dette tullegreiene får skikkelig fotfeste i Norge.

Anonymkode: e1d73...e15

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, O.G. skrev:

Men TS, vil denne venninnen som har så mye forventninger til at dere skal gjøre så mye godt for henne, lage babyshower når du blir gravid da?

Jeg er førstegangsgravid og de kommer nok til å arrangere for meg tror jeg, men det blir nok vår felles venninne i spissen der. Hun har ihvertfall sagt det, men jeg forventer egentlig ikke noe. Kommer ihvertfall ikke til å la være å kjøpe noe fordi jeg tror jeg får ting og tang i babyshower. 

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er førstegangsgravid og de kommer nok til å arrangere for meg tror jeg, men det blir nok vår felles venninne i spissen der. Hun har ihvertfall sagt det, men jeg forventer egentlig ikke noe. Kommer ihvertfall ikke til å la være å kjøpe noe fordi jeg tror jeg får ting og tang i babyshower. 

Jeg ser den, du virker mer selvstendig enn denne andre. Har hun visst interesse for din graviditet forresten?

Endret av O.G.
Skrevet

Fadder og babyshower har da ingenting med hverandre å gjøre.

Jeg tenker at gode venninner går automatisk sammen og ordner i fellesskap.

At den vordende mor forventer en shower derimot, det er ganske usmakelig!

Anonymkode: 885c6...707

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fadder og babyshower har da ingenting med hverandre å gjøre.

Jeg tenker at gode venninner går automatisk sammen og ordner i fellesskap.

At den vordende mor forventer en shower derimot, det er ganske usmakelig!

Anonymkode: 885c6...707

Og ikke minst det at hun ytrer ønsket til en førstegangsgravid som fremdeles ikke har fått baby shower (jeg sier det siden det ser ut til å være vanlig i gjengen deres å holde det), tilsier at dette nok er ei dame TS bør revurdere om hun vil ha et så intimt venskap med.

Skrevet
7 timer siden, O.G. skrev:

Jeg ser den, du virker mer selvstendig enn denne andre. Har hun visst interesse for din graviditet forresten?

Ja noe interesse, vi snakker en del om graviditet når vi treffes siden vi er gravide begge to. 

Skrevet

Jeg synes det at hun forventer babyshower er ganske usmakelig. Har også vært borti de som får for begge barna, men der har ikke den gravide selv uttrykt forventning om det.

Samtidig så skriver du at det er en god venninne, så ville ikke "oversett" henne helt. Å overraske henne dere to med lunsj og litt kake kan jo absolutt være innenfor det. I og med at du er gravid selv så synes jeg du har en ekstra grunn til å ikke måtte arrangere fest.

• Liker 1
Skrevet

Vanligvis så er faddere noen i familien og ikke venner.

Siden det er snakk om fadder og babyshower så regner jeg jeg med at ungen skal døpes, da forventes det sikkert gave både i babyshower og dåpen. Blir jo ikke forundret om det skal markeres med gender reveal party, thanksgiving og 4. Juli i samme slengen.

Jeg fatter ikke hvorfor dette tullet har blitt en ting i Norge, er målet å etterligne amerikanske kjøpefester med bridezillas og resten av det kunstige opplegget de driver med på andre siden av blåmyra?. 

Anonymkode: f1fbf...23d

Skrevet

Men hvis du er gravid selv, så må det være innafor å spørre venninnen din hvor langt hun er kommet i planleggingen av din babyshower. Du arrangerte for henne, nå er det hennes tur å arrangere for deg. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, altflyter skrev:

Men hvis du er gravid selv, så må det være innafor å spørre venninnen din hvor langt hun er kommet i planleggingen av din babyshower. Du arrangerte for henne, nå er det hennes tur å arrangere for deg. 

Smart. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg som trodde slike hendelser skulle bli en overraskelse jeg..! Dagens samfunn ass.. Få og få og få.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...