Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben har et par t-skjorter som rett og slett stinker :tunge1: . De er liksom blitt utbrukt eller noe. Og samme hvor mange ganger jeg vasker dem og om jeg bruker tøymykner blir det ikke bedre. :kvalm: Noen som har noe tips? Eller er det bare å kaste dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet??

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg opplevde det samme en gang i tiden, kastet dem til slutt. Har du prøvd med Vanish? Det fantes ikke den gang, men jeg tror jeg ville prøvd i hvert fall...

Gjest Tristessa
Skrevet

Er de syntetiske? I alle fall har jeg hørt (men ikke prøvd selv, men mange her inne har) at man kan legge klærne i eddikvann.

Skrevet

Leg i vann blandet med eplesidereddik over natta. Vask deretter på varm temperatur, minimum 60 grader. Tørk om mulig utendørs, i alle fall med god lufting slik at det tørker fort.

Gjest Cuddly
Skrevet

Bløtlegging i eddikvann før vask hjelper :)

Skrevet

Går det bra selv om de er bomulsskjorter?

Har ikke prøvd med vanish nei. Kan prøve det etter jeg har prøvd med eddikkvann hvis jeg kan bruke det da.

Skrevet
Går det bra selv om de er bomulsskjorter?

Har ikke prøvd med vanish nei. Kan prøve det etter jeg har prøvd med eddikkvann hvis jeg kan bruke det da.

Eddik går bra med det meste, men ville ikke gjort det på sarte ting som f.eks ull og silke. Ikke bruk eddik og vanish etter hverandre uten at plagget er vasket, ser for meg potensielle underlige kjemiske reaksjoner.

Skrevet

Jge hadde det samme problemet. problemet var skyllemiddelet, når jeg bytta tio et annet merke ble den sure lukta borte.

Skrevet

Syntetisk tøy skal IKKE vaskes med tøymykner. Dette tetter porene og tøyet får ikke luft. Da kommer lett den dårlige lukten.

Dette gjelder særlig teknisk tøy som treningstøy hvor man svetter veldig ved bruk.

Skrevet

Prøv med litt salmiakk sammen med vaskepulver.

Ja jeg tuller ikke! Jeg fikk dette rådet av en vaskekone, litt salmiakk sammen med vaskepulver i "såpeskålen" på maskinen.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom dette ikke er helt spesielle eller videre dyre t-skjorter hadde jeg kanskje kastet dem jeg...?

Skrevet

Takk for svarene dere :D

Jeg kaster jo ikke klær hvis det går an å fikse problemet. Selv om det ikke er spesielle klær....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...