Gå til innhold

Når man ikke kan trene mer enn 2 ganger med i uka

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På grunn av livssituasjon har jeg ikke mulighet til å trene mer enn 2, noen ganger 3 ganger i uka. Kan selvsagt trene hjemme utover dette, men det fungerer ganske dårlig for meg. Jeg bor også i en liten bolig, så jeg har ikke mulighet til å innrede noe treningsrom. 

Hvis jeg har 2 gode økter i løpet av uka, vil dette være «nok»? Målet mitt er å komme i bedre form, få bedre kondisjon og å bli sterkere. 

Anonymkode: 61c74...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint. Har du ikke anledning til mer, gjør du det du kan 😊 Formen kommer til å bli bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

2 økter er kjempe bra!!! Hvis du velger riktige øvelser og trener fullkropp med 2-3 dagers mellomrom. Blir mye hvile og tilstrekkelig restusjon😊 

eksempel:

tirsdag

5x5 knebøy 

5x5 benkpress

5x5 roing med stang

- 10-15 min kondisjons trening

Fredag

5x5 knebøy

5x2 markløft

5x5 stående skulderpress med stang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 fullkroppsøkter i uka er knallbra det. Fokuser på baseøvelsene.

Anonymkode: 6fa8d...04a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende svar! Nå ble jeg enda mer motivert.

TS. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at noen enkle øvelser du kan gjøre hjemme gjør mye større forskjell enn folk tror. F eks pushups, rumpeøvelser og mageøvelser, tar få min etter tannpussen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for oppmuntrende svar! Nå ble jeg enda mer motivert.

TS. 

Spørsmålet her er jo hva du trener. Hvilke øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet her er jo hva du trener. Hvilke øvelser.

Det vil variere. Nå sist var det knebøy, push ups, hangups. (De to siste modifisert mot kasse og i slynge da jeg ikke er sterk nok ennå) Og rykk med manual da teknikken ikke er god nok med stang ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 6.48, AnonymBruker skrev:

Det vil variere. Nå sist var det knebøy, push ups, hangups. (De to siste modifisert mot kasse og i slynge da jeg ikke er sterk nok ennå) Og rykk med manual da teknikken ikke er god nok med stang ennå. 

Du må lage deg et program, 2 ulike dager. Men ville hatt knebøy 2 ganger i uken, mark 1 gang evt. Helst 2 dager pause mellom hver økt.

Bruk nedtrekk i stedet du, push-ups er grei den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2019 den 13.20, Forumhei skrev:

2 økter er kjempe bra!!! Hvis du velger riktige øvelser og trener fullkropp med 2-3 dagers mellomrom. Blir mye hvile og tilstrekkelig restusjon😊 

eksempel:

tirsdag

5x5 knebøy 

5x5 benkpress

5x5 roing med stang

Fredag

5x5 knebøy

5x2 markløft

5x5 stående skulderpress med stang

Mens jeg ville heller hatt én dag med kun styrke og én dag med kun kondisjon :) Synes ikke så mye om å gjøre "alt" på samme økt. Men man må jo finne ut hva som passer for en selv :)

Og ville glatt byttet ut benkpress med en annen/bedre øvelse; nedtrekk, pushups eller hangups feks.

Anonymkode: 2752d...5b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens jeg ville heller hatt én dag med kun styrke og én dag med kun kondisjon :) Synes ikke så mye om å gjøre "alt" på samme økt. Men man må jo finne ut hva som passer for en selv :)

Og ville glatt byttet ut benkpress med en annen/bedre øvelse; nedtrekk, pushups eller hangups feks.

Anonymkode: 2752d...5b4

Ja, min modell tar 1 time å utføre sikker ikke alle som har tid til det heller😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å bore hull i taket hjemme og skru i kroker for å feste ei slynge? Du får kjøpt slynge til det fra f eks www.redcord.no.

Da kan du gjøre veldig mange styrkeøvelser hjemme. Fordelen med å bruke slynge framfor apparat er at slynga er mer ustabil, slik at du trener den stabiliserende muskulaturen i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Wiggins skrev:

Har du mulighet til å bore hull i taket hjemme og skru i kroker for å feste ei slynge? Du får kjøpt slynge til det fra f eks www.redcord.no.

Da kan du gjøre veldig mange styrkeøvelser hjemme. Fordelen med å bruke slynge framfor apparat er at slynga er mer ustabil, slik at du trener den stabiliserende muskulaturen i tillegg.

Jeg har krok i taket og slynger hjemme, men hjemmetrening fungerer dessverre veldig dårlig for meg. Hjemme er det alt mulig annet som skal gjøres, det må gjøres veldig tidlig eller veldig sent og jeg klarer ikke presse meg noe særlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...