AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Jeg tenker på sterke kvinner som kjøper hus alene og fikser det. Som.tør gjøre noe annet enn alle andre.som reiser alene, tør å bryte opp. Jeg vet ikke om jeg får forklart meg nok, men tenker på slike som Tonje (hun som gikk Norge på langs alene som 17 åring ,.som flyttet til Alaska Alene) har selv et par som er sånn.. Anonymkode: 459f7...d76
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Jeg er 23, nettopp kjøpt hus alene mens jeg studerer. Har spart siden jeg va 18, og ikke fått hjelp fra foreldre/familie. Skal leie ut 2 av rommene nå mens jeg enda studerer, så jeg har litt mer romslig økonomi 😊 Anonymkode: 7f919...647 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Det har jeg. Hun dro alene til et u-land og jobbet der i to år som hjelpearbeider da hun var i starten av 20-årene. Senere har hun jobbet seg oppover, uten særlig relevant utdanning, i et større firma med mest mannlige ansatte. Etter kort tid satt hun i en lederstilling, kjøpte egen leilighet, sa opp jobben og begynte å studere noe helt annet. Anonymkode: f9752...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 Syntes ikke det er imponerende at kvinner og menn som blir født inn i en bra posisjon reiser til alaska osv. Da er det mer imponerende med menn og kvinner som blir født inn i harde liv og klarer bli en selvstendig og trygg person som gjør bra for andre og som klarer skaffe et bra liv til tross for oddsene. At man gikk på fjellet i alaska betyr bare at man hadde penger til å gjøre det og kanskje fortsatt er litt naiv der man ikke tror det kan hende en noe. Samme med de som har helse og reisevei til jobber der de kan jobbe fra ung alder av, som ikke har noen plager eller bor langt ute på landet der det er umulig komme seg til jobb uten å bli kjørt av foreldre. Igjen så er man heldig og har en mulighet mange ikke har. Det er ikke fordi man er spesielt selvstendig, det er fordi man har muligheter Anonymkode: 11645...817 32
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Synes da dette er normalen, heller enn unntaket. Alle i venninnegjengen har stått på, og fått god utdannelse i ung alder. Kjøpt leilighet og hus for egne penger. Det er ingen som roper på mannen når sikringen ryker, dekk skal skiftes, eller møbler skal monteres. Med noen få unntak er dette kvinner som holder kurs, taler i større forsamlinger, og leder krevende oppdrag. Jeg flyttet til NY alene og jobbet der noen måneder, og var på utveksling alene et år under studiene. Har knapt ei venninne som ikke har gjennomført tilsvarende utenlandsopphold. Har også de som er mer ekstreme, ei som solgte alt og jobbet med bistand i Afrika en periode. En som jobber deltid for å stille i ultraløp i utlandet. Og enkelte andre slike eksempler. Som allerede nevnt av annen AB. Dette er da ikke imponerende i et land der man er født med alle forutsetninger for å lykkes, der du alltid har et sikkerhetsnett i det offentlige, der utdannelse er gratis, og der ingenting skiller at du er kvinne eller mann. Så vil du høre de virkelig imponerende historiene må du bevege deg langt utenfor Norge, der du ikke er verdt noe som kvinne, eller om familien ikke har penger. Anonymkode: 79960...cc1 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 Min uføre venninne som etter lengre tids sykdom og uholdbare omstendigheter ser ut til å håndtere livet sitt fordi om. Hun gir ikke opp men holder stø kurs med sunne aktiviteter selv om alt rundt henne rakner. Anonymkode: 51674...059 26
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Jeg er den venninna i min vennegjeng. Jeg planlegger ikke livet, men tar det som det kommer og det har ført til at jeg har bodd utenlands i tre forskjellige kontinenter og jeg har hatt noen jobber som har latt meg gjøre en forskjell for andre. Hver gang jeg kommer hjem, får jeg høre hvordan jeg er så tøff og modig osv osv... Men for meg er det ikke slik det er. Jeg ser ikke på meg selv som mer modig eller spennende, vi har rett og slett bare forskjellige prioriteringer i livet. Jeg ønsker ikke barn, og da er det enormt hvor mye mindre sikkerhet man har behov for. Anonymkode: 4b413...6ba 7
Sophie-Ann Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker på sterke kvinner som kjøper hus alene og fikser det. Som.tør gjøre noe annet enn alle andre.som reiser alene, tør å bryte opp. Jeg vet ikke om jeg får forklart meg nok, men tenker på slike som Tonje (hun som gikk Norge på langs alene som 17 åring ,.som flyttet til Alaska Alene) har selv et par som er sånn.. Anonymkode: 459f7...d76 Meg selv, brøt opp et ekstremt dårlig ekteskap, fikk lån alene, jobber ræven an meg for at ungene skal ha det bra og lever på vann og skiver når ungene er borte. Sinnsykt tungt, men det går på et vis 😊 12
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 Å kalle en kvinne sterk fordi hun kjøper seg bolig er vel å gå litt langt. En sterk kvinne i mine øyne er det mentale, så liker jeg kvinner som ikke følger flokken. DER er kvinner helt håpløse, gjør kun det som er godtatt av venninner. Anonymkode: 5bd7f...bff 8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 Sterke kvinner har ikke venninner, vi blir skydd som pesten. Anonymkode: 7eb9d...f9c 13
CabinCruiser Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 Jeg tror ikke hensikten med innlegget var at en kvinne osm kjøper hus er sterk, men at det finnes mange kvinner i dag som kjøper hus og renoverer de selv. Som fikser og trikser og styrer. Som kan bruke en drill, og skifte en lyspære og legge tapet. Jeg KAN gjøre alt selv, men jeg har med årene lært meg at det er mer komfortabelt å få andre til å gjøre ting. Ett dekkhotell med skift og vask koster 400kr året. Hvorfor i all verden skal jeg skifte dekk selv? 6
Vicky__ Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sterke kvinner har ikke venninner, vi blir skydd som pesten. Anonymkode: 7eb9d...f9c Enig! 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 Virker som at mange synes en kvinne er sterk dersom hun gjør ting som menn forventes å få til. Det går an å være sterk på andre mer feminine måter og. Som å holde familien samlet, ta vare på de rundt seg etc. Fortjener like mye respekt i mine øyne. Anonymkode: 93e2f...7dc 10
Vera Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 På 25.8.2019 den 10.16, AnonymBruker skrev: Synes da dette er normalen, heller enn unntaket. Alle i venninnegjengen har stått på, og fått god utdannelse i ung alder. Kjøpt leilighet og hus for egne penger. Det er ingen som roper på mannen når sikringen ryker, dekk skal skiftes, eller møbler skal monteres. Med noen få unntak er dette kvinner som holder kurs, taler i større forsamlinger, og leder krevende oppdrag. Jeg flyttet til NY alene og jobbet der noen måneder, og var på utveksling alene et år under studiene. Har knapt ei venninne som ikke har gjennomført tilsvarende utenlandsopphold. Har også de som er mer ekstreme, ei som solgte alt og jobbet med bistand i Afrika en periode. En som jobber deltid for å stille i ultraløp i utlandet. Og enkelte andre slike eksempler. Som allerede nevnt av annen AB. Dette er da ikke imponerende i et land der man er født med alle forutsetninger for å lykkes, der du alltid har et sikkerhetsnett i det offentlige, der utdannelse er gratis, og der ingenting skiller at du er kvinne eller mann. Så vil du høre de virkelig imponerende historiene må du bevege deg langt utenfor Norge, der du ikke er verdt noe som kvinne, eller om familien ikke har penger. Anonymkode: 79960...cc1 Spørsmålet er; hvordan var de familiære forutsetningene for å klare det? Du sier at man må langt utenfor Norges grenser for å finne imponerende historier..da syns jeg du burde utvide horisonten din, eller evnt bytte yrke, for det er nok av historier om barn og unge som klarer på tross av i dette landet. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #16 Skrevet 26. august 2019 På 25.8.2019 den 13.21, AnonymBruker skrev: Jeg er den venninna i min vennegjeng. Jeg planlegger ikke livet, men tar det som det kommer og det har ført til at jeg har bodd utenlands i tre forskjellige kontinenter og jeg har hatt noen jobber som har latt meg gjøre en forskjell for andre. Hver gang jeg kommer hjem, får jeg høre hvordan jeg er så tøff og modig osv osv... Men for meg er det ikke slik det er. Jeg ser ikke på meg selv som mer modig eller spennende, vi har rett og slett bare forskjellige prioriteringer i livet. Jeg ønsker ikke barn, og da er det enormt hvor mye mindre sikkerhet man har behov for. Anonymkode: 4b413...6ba Kleint. Anonymkode: e8270...65c 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 Min venninne som innen hun ble 30 hadde sett broren ta overdose, opplevd at stefar ble drept, at pappa døde, at mamma døde og kun har ei søster og eget barn igjen. At hun som sliter ekstremt på skolen, aldri helt får det til, men bare fortsetter å jobbe i stø kurs mot ønsket utdannelse. Hun opplever at "alle" forlater henne, at barnefar var utro med bestevenn og at de nå er sammen. Hun holder motet oppe og lever livet sitt som om ingenting skulle vært galt. Det er ei tøff venninne. Anonymkode: 9274d...706 16
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Sterke kvinner har ikke venninner, vi blir skydd som pesten. Anonymkode: 7eb9d...f9c Selvfølgelig. Kvinner som gjør seg avhengig av mannen sin er jo naturlig nok sjalu på oss som er selvstendige. Anonymkode: eef3a...343
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #19 Skrevet 27. august 2019 Jeg fikk høre det mye i ungdommen og tidlig 20årene. Jeg er røff rundt kantene og sier det jeg mener. Hoppa uti et yrkesfelt som andre har vært på kurs mot siden barndommen, og måtte lære meg like mye på et år som de andre hadde gjort i årevis. Bare fordi jeg hadde lyst. Går med mange rare plagg, jo styggere jo bedre, har et meget spesielt transportmiddel, eier ingenting, har vært i et polyamorøst forhold, bidrar på veldedighetsarrangementer ofte, og har en utenlandsk fanbase for yrket mitt. Jeg har ingen venninner utenom svigerinne og søster, de jeg var venn med før er alle plaine kvinnfolk uten utdannelse, de har barn med forskjellige fedre og ALLE har hvite hus med grå kjøkken. Tenker likevel at de har ganske fine liv☺ barn er sikkert en velsignelse. Jeg hadde vært en god mor om jeg hadde ting på stell, men det er litt vanskelig for meg, og jeg har det jo så gøy med å fly rundt og bruke opp pengene mine. Anonymkode: f666e...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #20 Skrevet 30. august 2019 På 25.8.2019 den 23.49, Sophie-Ann skrev: Meg selv, brøt opp et ekstremt dårlig ekteskap, fikk lån alene, jobber ræven an meg for at ungene skal ha det bra og lever på vann og skiver når ungene er borte. Sinnsykt tungt, men det går på et vis 😊 Bra det ordnet seg og du brøt ut, ikke alle klarer det og blir i dårlige forhold. Det er tøft og står respekt av. Men jeg synes ikke det å kjøpe bolig sier noe om hvor bra man er som person, moden, tøff osv. Alle kjøper jo bolig, psykopater, tapere, og mennesker uten personlighet osv får jo kjøpt seg noe... skjønner ikke åssen det kan være alt for noen. Det er mye annet ved livet og mennesker som er mye bedre å besitte og skaffe seg på langt rimeligere vis enn kun bolig. Hvem vil komme hjem til et hus som ikke ser spesielt fint ut innvendig, ikke er i topp stand, mye å pusse opp, ikke penger til å reise eller leve eller gjøre noen ting og kommer hjem og er alene? Det er viktigere å spise ordentlig, sånn som grønnsaker enn å sulte seg på brød og vann for å ha råd til å eie et hus/ der har mange misforstått her inne ser jeg. Det å ha og eie er ikke en dritt så lenge man har dårlige verdier, moral, personlighet og ser jævlig ut også. For samfunnets bunnslam får gifte seg, skaffe barn og eie de også... Anonymkode: 8bc0b...2f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå