Gå til innhold

foreldreansvar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

redd for at hvis barnefaren får del i foreldre ansvaret i rettsak så kommer han til og nekte meg og reise for og besøke familien min i utlandet.. og misbruke det, for barnefars foreldre vil at han skal få det, han bor også med foreldrene sine så er egnt de som presser han til alt dette.. innerst inne så elsker han ikke dette barnet.., han betaler heller ikke bidrag siden han ikke jobber og foreldrene hans og maste om at de ville ha 50% når hun blei 4-6 måneder..  noe barnevernet sa at det ikke anbefales med barn under 3 år.. og han sendte engang melding om at han var så deppa at han ville ta livet sitt.. 

Anonymkode: 4765d...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har satt et barn til verden med denne mannen og du har et ansvar. Man kan ikke bare avskrive far fordi det passer deg best. ALLTID barnets behov først!

Et barn har behov for far på lik linje som en mor. La han og barnet ihvertfall få en sjanse, du vet jo ikke hva han føler og tenker. 

Anonymkode: cdb9d...5fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper han får delt foreldreansvar. Barnet ditt trenger både mor og far.

Hvorfor fikk du barn med han egentlig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... dette lignet på innlegget mitt, som jeg skrev i går kveld. Jeg vil bare si at dette ikke er samme person som «norsk mor og utenlandsk far» siden det ser ut som dere tror det. 

jeg som skrev det innlegget er norsk. 

Til deg som skrev innlegget... fikk dere ikke automatisk delt foreldreansvar da barnet ble født? Eller mener du foreldrerett? Han kan uansett ikke nekte deg å dra på ferien med barnet ditt... heldigvis for deg, uheldigvis for meg i min situasjon 😕 

Anonymkode: 35c68...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg håper han får delt foreldreansvar. Barnet ditt trenger både mor og far.

Hvorfor fikk du barn med han egentlig?

At far for foreldreansvar betyr ikke at han automatisk, på magisk vis, vil begynne å stille opp for barnet 

Anonymkode: 76b87...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han får foreldreansvar må han ha en ekstremt god grunn for å nekte deg en ferie i utlandet. Men flytting til utlandet derimot, det må han godkjenne når han også har foreldreansvar.

Anonymkode: 37c09...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det holder nå.

Anonymkode: e83c7...357

kan skrive hva jeg vil, fritt land

Anonymkode: 4765d...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen merkelig grunn så får man ikke foreldreansvar automatisk. 

Man har rett på det men må faktisk kreve det og selv da kan det være vanskelig. 

Selv måtte jeg til retten. 

Vanskelig å si hva TS skal gjøre. Å gi far foreldreansvar er jo en selvfølge men utover det så tja.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truer han med selvmord kan han ikke ha en liten unge rundt seg. Bor han fortsatt hjemme, så kan han tydeligvis ikke forsørge seg selv! Besteforeldre har ingen rettigheter.

Anonymkode: 0b319...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å nekte en mor å reise utenlands med sitt barn. Start å søke pass tidlig før reise så får du det nok. 

Anonymkode: ff50c...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...