Gå til innhold

Jeg blir beskyldt for å legge an på faren til klassekamerat av ungen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt går på fritidsaktivitet, og som den pliktoppfyllende forelderen jeg er så står jeg og ser på at ungen lærer seg nye ting fra sidelinjen (les: venter på at han skal bli ferdig). For å få tiden til å gå pleier jeg å smalltalke med de andre foreldrene som ser på. Av begge kjønn, ikke tenkt over at det har noe å si... 

Så idag blir jeg oppringt av ei venninne som hadde vært på kaffebesøk hos felles kjente, der vertinnen plutselig spør venninnen min ut om meg og ekteskapet vårt. Denne damen bryter plutselig ut at jeg er svært så pågående og flørter med hennes mann, og at hun mistenkte oss for å ha mer enn en god tone!😳 Hun hadde nemlig observert at vi hadde ledd og pratet alene under sist trening, da hun kom for å hente mannen og ungen.

Jeg visste ikke hva jeg skulle tro. Det har aldri falt meg inn at det kunne misforstås overhodet. Som om ikke det er nok:

Damen hadde også betrodd om at hun fersket mannen i å se på Facebook-profilen min samme kvelden. Altså, dette må ha vært en helt tilfeldighet for jeg la til denne mannen og 2 andre foreldre denne dagen så han hadde sikkert nettopp godtatt forespørselen. Og derfor sjekket ut siden min.

Akkurat nå er jeg ferdig med å le av dette og tenker videre. Denne damen er oppegående, ser alltid flott ut og fremstår ikke som den usikre og sjalu typen. Hun er veldig sosial av seg og har ofte full oversikt over all sladder på bygda- noe av dette sprer hun selv men det har aldri vært av den negative sorten.

Nå lurer jeg på, hvordan tar jeg tak i dette før det blir ubehagelig? Det var 5-6 andre tilstede og samtlige skal ha fremstått som om dette var siste nytt ifølge venninnen min. Jeg vil IKKE ha på meg at jeg legger meg etter andre menn, har da et godt ekteskap og er overhodet ikke interessert i forandringer på sivilstatus.

Råd?

Anonymkode: d1d2e...7d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun vet garantert at venninna di har fortalt deg om det hun sa. Om du lar vær å sende henne melding vil det bygge videre med enda mer spekulasjoner og sladder. Om jeg var deg hadde jeg sendt henne en melding hvor du forklarer henne at det er ingenting mellom dere to. 

Anonymkode: a9521...095

• Liker 8
Skrevet

Send henne en melding (eller snakk med henne) og forklar at du overhode ikke har lagt deg etter mannen hennes. Si at du pleier å smalltake med foreldre for å få tiden til å gå. Høres veldig spesielt ut at hun er redd mannen er utro bare fordi han snakker og ler med deg på én trening. Ville holdt meg unna og ikke blitt dratt inn i deres problemer

Anonymkode: 4fb1f...3e6

• Liker 6
Skrevet

Tenker at du kanskje har en flørtende tone uten å tenke over det? Det kan være lurt av deg å holde litt «profesjonell» avstand til de andre foreldrene: dvs spørre høflig om ordinære ting (« trives X på skolen» etc). 

Min erfaring er at når noen blir beskyldt slik, ER det en grunn. Tenk etter om du har fått signaler tidligere også om du kan framstå flørtende eller for intim med andre.

hadee en venninne som var slik. Kastet ubevisst på hode, fikk andre til å føle seg mer sett enn det som er vanlig for foreldre som snakker med foreldre. Særlig gjaldt dette pappaer. Hun tenkte ikke over det, og syntes selv hun bare var naturlig hyggelig. 

TS: hold avstand, spør høflig, men ikke «ta helt av». Du trenger kanskje ikke stå ved EN pappa en hel trening og le høyt og kose dere. Sirkuler, og ha fokus på mammaene også. 

Hold åpent at det kan være to versjoner her, og at det ikke nødvendigvis bare er den andre moren som har feil.

Anonymkode: 85a2c...0f1

• Liker 4
Skrevet

Da holder du høflig avstand til denne faren fra nå av, også legger du ballen død. 

Ikke send henne melding eller noe annet kleint, da bør du i så fall informere din mann om hva som har blitt sagt også, og det blir bare å fyre opp under bålet. 

Anonymkode: dda21...ea2

• Liker 11
Skrevet

Dette er nok en drama dame som er sjalu. Hun ser at mannen ser på din profil og var nyskjerrig på deg. Du har ikke gjort noe feil her, det er hun som er usikker på han.

Anonymkode: 1bc3d...a10

• Liker 7
Skrevet

Dette er det vi ser i kjølvannet av at alt som har med utroskap å gjøre skal hauses opp.En selvskapt ting som alle svir for.

Hurra for mennesket og trangsynheten sin.

Anonymkode: 8761d...79e

• Liker 1
Skrevet

Ignorer hele dama. Vær deg selv så får hun ta seg en bolle. Men jeg hadde pratet med mannen min da, så han visste hva som skjedde. 

Anonymkode: f98f6...b45

• Liker 12
Skrevet

Ikke le! Ikke smil! Når du er på den treningen. Ellers fremstår du som en promiskuøs fristerinne som skal kapre alle de gifte mennene der. Du leker med ilden. Denne kvinnen du snakker om har stor makt i bygda som sladderdronning og vil kunne merke deg som lett på tråden i bygda. 

Anonymkode: a1546...afd

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke le! Ikke smil! Når du er på den treningen. Ellers fremstår du som en promiskuøs fristerinne som skal kapre alle de gifte mennene der. Du leker med ilden. Denne kvinnen du snakker om har stor makt i bygda som sladderdronning og vil kunne merke deg som lett på tråden i bygda. 

Å hvordan er det HI sitt problem?? Er sladrekjerringen som trenger time hos psykolog,ikke HI som bare er utadvent å liker å snakke med de andre foreldrene.

Anonymkode: c7eea...420

• Liker 10
Skrevet (endret)

Vi mennesker er forskjellige. Noen er svært sosiale og utadvente, mens andre er mer forsiktige i sin omgang med andre. I likhet med min fru er nok TS av den første kategorien, men kunne ikke falle meg inn å nekte henne å prate, le og kose seg sammen med andre, uansett kjønn, i sosiale sammenhenger. Kona til denne mannen virker i overkant sjalu. Som ba5 så glimrende formulerer ville jeg sendt henne en sms eller snakket med henne og forklart situasjonen. Det er i hvert fall ikke TS sitt problem at denne damen feiltolker kontakten. (Skjønner for øvrig ikke hvorfor så mange, i ulike tråder, omtaler trådstarter TS som HI (hovedinnlegg) 🙄) Dette er ikke en kritikk spesielt av deg 420, men ser i mange tråder at TS og HI blir brukt feil.

Endret av 911
Lagt til en setning
  • Liker 5
Skrevet
På 25.8.2019 den 2.48, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt går på fritidsaktivitet, og som den pliktoppfyllende forelderen jeg er så står jeg og ser på at ungen lærer seg nye ting fra sidelinjen (les: venter på at han skal bli ferdig). For å få tiden til å gå pleier jeg å smalltalke med de andre foreldrene som ser på. Av begge kjønn, ikke tenkt over at det har noe å si... 

Så idag blir jeg oppringt av ei venninne som hadde vært på kaffebesøk hos felles kjente, der vertinnen plutselig spør venninnen min ut om meg og ekteskapet vårt. Denne damen bryter plutselig ut at jeg er svært så pågående og flørter med hennes mann, og at hun mistenkte oss for å ha mer enn en god tone!😳 Hun hadde nemlig observert at vi hadde ledd og pratet alene under sist trening, da hun kom for å hente mannen og ungen.

Jeg visste ikke hva jeg skulle tro. Det har aldri falt meg inn at det kunne misforstås overhodet. Som om ikke det er nok:

Damen hadde også betrodd om at hun fersket mannen i å se på Facebook-profilen min samme kvelden. Altså, dette må ha vært en helt tilfeldighet for jeg la til denne mannen og 2 andre foreldre denne dagen så han hadde sikkert nettopp godtatt forespørselen. Og derfor sjekket ut siden min.

Akkurat nå er jeg ferdig med å le av dette og tenker videre. Denne damen er oppegående, ser alltid flott ut og fremstår ikke som den usikre og sjalu typen. Hun er veldig sosial av seg og har ofte full oversikt over all sladder på bygda- noe av dette sprer hun selv men det har aldri vært av den negative sorten.

Nå lurer jeg på, hvordan tar jeg tak i dette før det blir ubehagelig? Det var 5-6 andre tilstede og samtlige skal ha fremstått som om dette var siste nytt ifølge venninnen min. Jeg vil IKKE ha på meg at jeg legger meg etter andre menn, har da et godt ekteskap og er overhodet ikke interessert i forandringer på sivilstatus.

Råd?

Anonymkode: d1d2e...7d5

Jeg kan ikke hjelpe for å tenke at jeg lurer på hva mannen hennes sa til henne etter dette? Er det han som har mistolket og trodd du flørtet og gjerne sagt til henne at han trodde du la an på han? 

• Liker 2
Skrevet
On 8/25/2019 at 8:57 AM, AnonymBruker said:

Tenker at du kanskje har en flørtende tone uten å tenke over det? Det kan være lurt av deg å holde litt «profesjonell» avstand til de andre foreldrene: dvs spørre høflig om ordinære ting (« trives X på skolen» etc). 

Min erfaring er at når noen blir beskyldt slik, ER det en grunn. Tenk etter om du har fått signaler tidligere også om du kan framstå flørtende eller for intim med andre.

hadee en venninne som var slik. Kastet ubevisst på hode, fikk andre til å føle seg mer sett enn det som er vanlig for foreldre som snakker med foreldre. Særlig gjaldt dette pappaer. Hun tenkte ikke over det, og syntes selv hun bare var naturlig hyggelig. 

TS: hold avstand, spør høflig, men ikke «ta helt av». Du trenger kanskje ikke stå ved EN pappa en hel trening og le høyt og kose dere. Sirkuler, og ha fokus på mammaene også. 

Hold åpent at det kan være to versjoner her, og at det ikke nødvendigvis bare er den andre moren som har feil.

Anonymkode: 85a2c...0f1

"Kastet ubevisst på hodet" og "fikk andre til å føle seg mer sett" 

Fy søren for noe tull! Ikke le høyt og kos dere😂 profesjonell avstand til foreldre😂

ALT i dette svaret kan avskrives. Gjør motsatt av det som står her, TS! 

Anonymkode: 363b6...d47

• Liker 15
Skrevet

Du har en veldg god venninne, TS, håper du takket henne.

Ikke send melding til denne moren, da virker du bare skyldig. Men informer din mann. Så fjerner du pappaen som FB-venn, og holder deg unna ham framover. Kanskje la han mer i det enn deg, moren kan ha dårlige erfaringer med ham fra tidligere. Overfor de andre mammaena og pappaene er du som vanlig, bare vær obs på å prate minst like mye med mammaene som pappaene.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde også reagert. Folk som legger meg eller mannen til på Facebook  etter å ha snakket sammen én gang irriterer vettet av meg. Da spesielt når det kommer fra det motsatte kjønn. Altså da tenker jeg, holdt ikke den lille smaltalken på sidelinja på trening? Må du ha full innblikk i familiebilder og sivilstatus osv? 

Anonymkode: 491ca...36b

• Liker 3
Skrevet

Damen er jo meget lur, da. Sier dette til din venninne, vet godt at hun vil si det til deg, hele kjeden vil indirekte føre til at du føler deg observert rundt hennes mann og vil holde deg unna ham. Vipps har hun lagt en beskyttende kapsel rundt sin mann.

Anonymkode: ab24c...063

• Liker 10
Skrevet

Synes ikke du skal gjøre noenting egentlig, forutsatt at det du beskriver er sånn det er. Du har jo isåfall ikke gjort noe galt, eller forledet noen på noen måte. Du har jo bare vært deg selv. At mannen hennes evt har begynt å sikle på deg, eller ble nysgjerrig på deg, er ikke noe du skal behøve å ta ansvar for. Det får de to ordne opp i selv på kammerset. 

Anonymkode: 8d34e...b1d

• Liker 5
Skrevet

Ts har sagt noe om hun finner denne karen hun smilte og flørtet med kjekk. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts har sagt noe om hun finner denne karen hun smilte og flørtet med kjekk. 

Hva så?? Det betyr ikke at hun flørtet med han likevel!!

Anonymkode: c7eea...420

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...