Zeska Skrevet 12. mai 2005 #1 Del Skrevet 12. mai 2005 Heisann Jeg er ny her, har selv en sønn på snart 5år. Vi var hos øre,nese, hals spesialist igår, pgr av at min sønn snorker fryktelig. Vi fikk beskjed om at han skal opereres, der de skal fjerne hovne mandler og polypper. Dette er vel egentlig en ganske vanlig operasjon, men kan ikke si at jeg gleder meg stort allikevel, det er tross alt gullet mitt det er snakk om her. Lurte på om andre her inne har vært igjennom en sånn operasjon med sine barn, og hvilken erfaring dere har rundt dette. De sa også at de neste ti dagene er det vanlig at barnet blør, og da vil spytte friskt blod.. I hvilken grad forekom det på deres barn?? Zeska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #2 Del Skrevet 13. mai 2005 Hei! Har ikke barn som har gjennomgått dette, men gjorde det selv i en alder av 16 år. Fikk full narkose, skulle fjerne kun mandler, men når jeg våknet hadde de tatt polyppene også. like greit! Husker at første døgnet etter jeg våknet av narkosen hadde jeg ganske vondt, og var helt i ørska. Det eneste jeg fikk var vann på en bomullsdott (hadde intravenøs i tillegg). Når jeg kom hjem klarte jeg små slurker med vann + saftis. Levde stort sett på saftis den første uken. Gikk ned 4-5 kilo i løpet av 14 dager. Klarte å spise suppe etterhvert, men halsen var vond i ganske mange dager. Kan ikke huske at jeg blødde så mye utover de første 3-4 dagene, men husker at jeg ikke klarte å svelge ned spytt, og hadde sånne pappbegre som jeg spyttet i, slik at jeg slapp å tvinge det ned (for det var vondt og smakte ekkelt pga. blod) Vi var 6 som ble operert samme dag, de andre var yngre (5, 6 og 10) og virket som om de kviknet til raskere (fikk i seg mat raskere, var i god form). Men så traff vi moren til en av dem igjen en mnd. senere, og da hadde det blitt noen komplikasjoner med at de hadde gått for raskt over til vanlig mat. Såret hadde gått opp igjen, og tok mye lengre tid å heles andre gangen. Så ikke tving småen til å spise noe hvis h*n ikke absolutt vil selv. Sats heller på div. drikke (saft, juice, melk osv) og saftis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 13. mai 2005 #3 Del Skrevet 13. mai 2005 Min eldste gjorde dette da han var 4 - 5 år. Han greide seg fint, men jeg gikk med smertestillende tabletter i veska i over en uke etter operasjonen, for det var ganske vondt i lang tid. Jeg husker ikke hvor lenge han spyttet blod ? Jeg tror han begynte å spise vanlig mat ganske raskt, men han styrte dette i stor grad selv. Han måtte være hjemme fra barnehagen 2 - 3 uker, og fikk lov til å sove med oss i dobbeltsengen mye av den tiden, siden han hadde mye vondt. Jeg skjønner godt du gruer deg, det gjorde jeg også. Men legene er jo som oftest kjempegreie med de små og min var iallefall veldig trygg og blid når han fikk narkose. Det er ubehagelig å kjenne den lille kroppen bli fullstendig slapp, for deretter raskt måtte forlate rommet. Du må gå raskt ut, for de intuberer ham og da vil de helst ikke ha forleldrene i nærheten. Når han våknet var han et trist syn for en engstelig mamma og pappa, med blod rennende ut fra munnen og ellers rimelig redusert. Men han har alltid vært veldig "tapper", så han gråt og klaget lite. Mange av de andre barna som våknet etter narkosen i samme rom gråt og klaget ille, jeg vet ikke om de hadde mer vondt eller om de bare reagerte anderledes. Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå