Gå til innhold

Alkoholproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en mor som begynner å få store alkohol problemer. Jeg har prøvd å snakket med henne om det, men kommer ikke innpå henne. også alltid når hun drikker så blir hun full, så sent på kveldene så ringer hun meg og hylgriner.. Jeg er fullklar over at hun sliter, men synest ikke at dette her er greit.. helt siden jeg var liten så har de drukket hver helg.. Men nå har det blitt for mye, og hun finner stor trøst i alkoholen..

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, hvem jeg skal kontakte eller sånne ting! 

håper at noen kan hjelpe meg! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, haugesund96 skrev:

Hei.

Jeg har en mor som begynner å få store alkohol problemer. Jeg har prøvd å snakket med henne om det, men kommer ikke innpå henne. også alltid når hun drikker så blir hun full, så sent på kveldene så ringer hun meg og hylgriner.. Jeg er fullklar over at hun sliter, men synest ikke at dette her er greit.. helt siden jeg var liten så har de drukket hver helg.. Men nå har det blitt for mye, og hun finner stor trøst i alkoholen..

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, hvem jeg skal kontakte eller sånne ting! 

Hmm.. Ser du er typ 23 år? Har hun barn som bor hjemme, under 18? Da kontakter du barnevern. 

Anonymkode: 373ba...755

Skrevet

neinei, hun har ikke det! 

Skrevet

Det finnes flere steder du kan få gode råd. Men dessverre er det sånn at alkoholikere må ville det selv. Altså at de selv vil ut av rusproblemet. 

Men du skriver at "de" har drukket mye i mange år? Betyr det at din mor lever sammen med en annen som også drikker mye? 

Hilsen og klem fra en som selv har opplevd mye av det samme. Moren min døde, fordi hun kombinerte blodtrykksmedisiner og daglig høyt alkoholinntak. 

Anonymkode: 2337d...083

• Liker 1
Skrevet

Ja, hun er jo gift med en som også drikker! men han har ikke problemer med det, men det har hun..

Skrevet

Min erfaring, har et par av de. Er at det hjelper ikke å snakke de eller hjelpe de ut av det. Jo mer omsorg man gir de, jo mer synd på de, jo fler timer man svarer telefonen når de ringer å syntes synd på seg selv eller er skravlesyke, jo mer skal de ha av deg, og alkoholen. 

Det er et ordtak som heter "Dont reward bad behaviour".  Ikke vær der for henne. Si at det her finner du deg faen ikke i, og hun kan bare drite i å ringe deg med mindre hun har klart å bli alkoholfri!  Det løser ingenting over natta, men vil få hun til å tenke. Foreldre er ikke vant til å bli satt på plass sånn av barna sine men trenger det! Hun ødelegger seg selv og alle som er glad i hun, du ødelegger deg selv om du skal vie kreftene dine på å høre på sytingen hennes og bekymre deg for henne. 
Hun er voksen og kan ta seg sammen om hun vil det nok. Å miste kontakt med barna sine kan hjelpe hun å skjønne hvor langt ute i grøfta hun har kjørt seg og svikta dere, og få lyst til å ta seg selv sammen. Ingen andre kan be noen ta seg sammen som ikke selv vil det nok. 

Anonymkode: 261e6...155

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, haugesund96 skrev:

Hei.

Stakkars deg. 

Jeg ville kontaktet din egen fastlege for råd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...