Gå til innhold

jeg trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en mor som begynner å få store alkohol problemer. Jeg har prøvd å snakket med henne om det, men kommer ikke innpå henne. også alltid når hun drikker så blir hun full, så sent på kveldene så ringer hun meg og hylgriner.. Jeg er fullklar over at hun sliter, men synest ikke at dette her er greit.. helt siden jeg var liten så har de drukket hver helg.. Men nå har det blitt for mye, og hun finner stor trøst i alkoholen..

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, hvem jeg skal kontakte eller sånne ting! 

håper at noen kan hjelpe meg! 

Anonymkode: 25fe4...663

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med hovedproblemet. Men kanskje andre kan ❤️

Mn da må du først endre trådtittelen. Ellers så risikerer du at innlegget ditt blir slettet, i hht. forumsreglene om ufullstendige trådtitler. 

Klem, og håper du får gode svar ❤️

Anonymkode: b1fc1...ea8

• Liker 1
Skrevet

hvordan gjør jeg det? 

Skrevet

Huff, vet akkurat hvordan du har det! Jeg har en far som har hatt problem med alkohol, og han ringte meg til stadighet der han gråt, sa han ikke ville leve mer osv. Det jeg gjorde var å ringe til fastlegen hans og avtale et møte, bare jeg og fastlegen. Han kunne jo ikke si så mye til meg om pappa, men jeg fortalte alt som det var, også at jeg var bekymret osv. Etter timen ringte fastlegen til min far, og overtalte han til å komme ned for en prat. Jeg tok også mot til meg og fortalte min far at det måtte ta slutt med drikkingen hans, at jeg ikke klarte mer. Hva fastlegen sa til pappa vet jeg ikke, men han tok seg sammen etter dette, og har nesten ikke drukket siden.

Anonymkode: 1804c...fff

• Liker 2
Skrevet

Hei TS. Kanskje du kan tenke litt mer på å hjelpe deg selv? F.eks. med å sette grenser for hva du orker å ta i mot fra moren din; du er faktisk ikke nødt til å høre på fyllegrining i telefonen.

Siden du har levd med dette i mange år, så tror jeg at du har opplevd mer enn nok allerede - så nå er det på tide at du tar vare på deg selv. Det er faktisk lov! Og jeg tror det er nødvendig også.

Tingen med alkoholikere er at de drikker selv om andre ønsker at de slutter. Det er bare når alkoholikeren selv vil slutte, at det er mulig. Det er bare da det virkelig nytter med hjelp, og jeg synes helt ærlig at den hjelpen kan hun finne fram til selv - hun klarer det hvis hun vil.

Hvis du har en bra fastlege, så kan du snakke med h*n om dette, og finne hjelp til deg selv.

Anonymkode: 8f5d6...f9d

• Liker 1
Skrevet

Drikker begge foreldrene dine, eller er det bare din mor som lever i et alkoholisert forhold?

Så lenge hun/de ikke selv innser at de er alkoholikere og trenger hjelp, er det lite du kan gjøre for å hjelpe.

Det du kan gjøre, er å ivareta deg selv, og oppsøke grupper for pårørende til alkoholikere. Der kan du finne trøst hos andre pårørende, og du får se at du ikke er alene om opplevelser og reaksjoner. 

Anonymkode: bad2b...21a

Skrevet

Hvor gammel er du?

Du kan ta kontakt med barnevernet, hvis du er 18 år eller yngre. 

Anonymkode: 12c39...577

• Liker 1
Skrevet

jeg er 23 år gammel. 

Det er bare mamma som har problemer ja. jeg trenger ikke noe hjelp, vil heller bare gjøre det jeg kan for å hjelpe mamma. hun har barnebarn som hun må bli frisk for! 

Kanskje jeg skal ta å ringe til fastlegen hennes? så kanskje han kan hjelpe til! Det verste er jo at hun drikker også etterpå så tar hun innsovningstabletter.. så det er på tide å ta tak i saken, før hun drikker seg vekk.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...