AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Han heter Kristoffer, er jo et litt langt og kanskje litt vanskelig navn å uttale, men nå har han lenge omtalt seg selv som «Stoffiser». Jeg mener, lenge! I flere måneder. Er det virkelig slik at han ikke skjønner at det ikke er det samme som foreldrene og andre kaller ham? Noe unormalt med dette? Anonymkode: 60846...ef6 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Absolutt IKKE unormalt 😊 Anonymkode: 16230...a29 10
Teyla Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 Ja, det er virkelig sånn at han tror han sier det samme han hører dere si. Akkurat som alle andre ord de sier feil. Ikke rett på han, eller fokuser på at han sier feil, men alltid benevn ord og navn riktige til han. Så retter det deg selv når han blir bedre i språket 😊 Som du sier selv, det er et vanskelig navn! 8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 Søtt, Stoffiser! Anonymkode: 7ea24...935 11
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 Kristoffer er virkelig ikke vanskelig å uttale 😂 Anonymkode: 3cd0b...f56 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 Høres helt normalt ut! Min toåring prøver ikke å si navnet sitt engang (Frida). Det er for vanskelig. Har du hørt noen andre på den alderen si "Kristoffer" riktig? Det har ikke jeg! De klarer enkle navn som Nina, Ola og Line, men navn/ord med R vil være cabekkignlenge enda. Anonymkode: 361dc...805 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kristoffer er virkelig ikke vanskelig å uttale 😂 Anonymkode: 3cd0b...f56 Oj, trodde jeg svarte på en annen tråd! Unnskyld Anonymkode: 3cd0b...f56 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #9 Skrevet 24. august 2019 Jenta her kalte seg selv «hue» ganske lenge før hun greide å si Julie. Tror det er helt normalt. Anonymkode: 957c0...baa 8
juliet capulet Skrevet 24. august 2019 #10 Skrevet 24. august 2019 LOL søtt. Men han er jo bare to år. Ikke alle som prater noe særlig når de er 3 år heller. 10
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #11 Skrevet 24. august 2019 Helt normalt. Det er ett langt navn. Jeg har ei kusine som heter Anne Cathrine. Hun het, for meg, Antine. Jeg var mye, mye eldre enn to før jeg klarte å uttale Anne Cathrine. Anonymkode: 5f4eb...1e5 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 Helt normalt TS. 2-åringer har ikke ferdigutviklet sin fonologiske bevissthet/oppmerksomhet rundt lydene. I tillegg er navnet langt og har "vanskelige" lyder/konsonantforbindelser. Finmotorikken i talemusklene er heller ikke ferdig utviklet. Små barn utelater/forenkler/erstatter lyder. Det beste er å unngå korrigering, bare bekreft navnet ved å uttale det riktig. Barn må høre riktig uttale av ord mange mange ganger for å lære. Anonymkode: 226e4...70f 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres helt normalt ut! Min toåring prøver ikke å si navnet sitt engang (Frida). Det er for vanskelig. Har du hørt noen andre på den alderen si "Kristoffer" riktig? Det har ikke jeg! De klarer enkle navn som Nina, Ola og Line, men navn/ord med R vil være cabekkignlenge enda. Anonymkode: 361dc...805 «Cabekkignlenge» 😂 Anonymkode: 9eb19...fe5 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 Barnet mitt på to ville kalt sønnen din Itoffe eller noe annet kort. Og når jeg hører på de andre to-åringene i BHG, er de på samme måte... så dette er nok veldig vanlig. Innimellom finnes det små resere som snakker klokkereint når de er to år, men disse er i fåtall Anonymkode: 7aa5c...4d8 1
Arabella Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres helt normalt ut! Min toåring prøver ikke å si navnet sitt engang (Frida). Det er for vanskelig. Har du hørt noen andre på den alderen si "Kristoffer" riktig? Det har ikke jeg! De klarer enkle navn som Nina, Ola og Line, men navn/ord med R vil være cabekkignlenge enda. Anonymkode: 361dc...805 Hva betyr "cabekkign"?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #17 Skrevet 24. august 2019 Helt normalt at små barn forenkler lengre ord. Han vil uttale det riktig etterhvert. Anonymkode: 727c7...c70 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #18 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, Arabella skrev: Hva betyr "cabekkign"? Ha litt forståelse, det er sent på en lørdagskveld og hun er sikkert godt medi vinflaska 😂🥳 Hihi, neida😝 Hi; det er helt normalt. Jobber på småbarnsavdeling og navn er ikke så lett å få til😅 Her har det gått barn som kalte seg selv for Ænnej (Endre), Fije (Sofie), Taje (Nathalie), Tissan (Kristian) osv. Anonymkode: f87bc...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #19 Skrevet 24. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Han heter Kristoffer, er jo et litt langt og kanskje litt vanskelig navn å uttale, men nå har han lenge omtalt seg selv som «Stoffiser». Jeg mener, lenge! I flere måneder. Er det virkelig slik at han ikke skjønner at det ikke er det samme som foreldrene og andre kaller ham? Noe unormalt med dette? Anonymkode: 60846...ef6 Gutten min på 2,5 sier heller ikke navnet sitt riktig - eller, han kan hvis vi minner han på det. Er sånn med enkelte andre ord også - typisk ord som han lærte tidlig, og hvor feilen derfor er blitt litt en vane. Han snakker veldig bra - både tydelig og med stort ordforråd, men bommer likevel pfte på navnet sitt som er mye enklere enn Kristoffer. Anonymkode: 6a467...8b8 1
Jr.Garcon Skrevet 24. august 2019 #20 Skrevet 24. august 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han heter Kristoffer, er jo et litt langt og kanskje litt vanskelig navn å uttale, men nå har han lenge omtalt seg selv som «Stoffiser». Jeg mener, lenge! I flere måneder. Er det virkelig slik at han ikke skjønner at det ikke er det samme som foreldrene og andre kaller ham? Noe unormalt med dette? Anonymkode: 60846...ef6 syns han høres ut som en kul liten kar! Det blir nok en morsom historie når han blir litt eldre! Endret 24. august 2019 av Jr.Garcon 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå