AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Jeg vurderer å gå fra barnefaren, men vet ikke hvilket scenario som er best for barnet på ett år. Jeg har fått beskjed av husvert at vi må flytte ut, fordi han ikke respekterer hennes grenser og holder ikke det han lover. Hun sier at jeg og barnet kan fortsette å bo her, men da må han ut. Jeg har prøvd tidligere å be ham flytte ut, men han nekter og sier han drar ikke noe sted uten barnet vårt. Han er nesten aldri hjemme, og jeg sliter meg ut uten hjelp. Jeg har ingen familie eller venner i nærheten. Han sitter på sofaen for det meste og sover, eller bruker flere timer på do. Det hender han lager mat, rydder og tar oppvask, men for det meste klager han over at jeg ikke har gjort alt. Jeg tar alt barnestell, oppvåkning, legging, mating, leking, turgåing, osv og han underholder henne noen ganger sånn at jeg kan gå på do eller ta en dusj. Jeg prøver å få handlet mat, matlaging, rydding og vasking etc, men barnet hyler så fort jeg går en meter vekk fra henne. Noen dager klarer jeg bare ikke den hylingen, så jeg lar være å støvsuge feks. Han er en skikkelig askeladd som fyller leiligheten med alt mulig ræl, og har samlemani på alt som er kjekt å ha. Stua er full av esker med "jeg fant, jeg fant", og jeg blir helt dårlig av dette kappløpet om å finne ny plass til ting i en allerede overfullt leilighet. Han sier han elsker meg, men jeg kan ikke stole på ham og han er skikkelig respektløs mot meg innimellom. Så jeg tenker at det som er viktigst er hva man gjør, ikke hva man sier. Han forstår ikke det. Skal jeg: A) Fortsette å bo her og få ham ut på et magisk vis? B) Flytte til en annen leilighet i samme by, sånn at han kan bli helgepappa? C) Flytte til familien min på den andre siden av landet? D) Flytte sammen til en ny leilighet og prøve parterapi/familieterapi? Hva er best for barnet? Anonymkode: 19d2c...c27 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Du kan vel ikke bare flytte hvorsomhelst pga jobben din. Eller jobber du sånn at det ikke spiller noen rolle hvor du bor, altså hjemmekontor? Anonymkode: c822f...ce1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 Leier dere sammen? Er ha folkeregistrert på adressen? (For hvis ikke så kan du få han kastet ut hvis han ikke flytter når du ber han om det!) Anonymkode: f922e...fad
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan vel ikke bare flytte hvorsomhelst pga jobben din. Eller jobber du sånn at det ikke spiller noen rolle hvor du bor, altså hjemmekontor? Anonymkode: c822f...ce1 Jeg er ufør, så jeg har ingen jobb å tenke på. TS Anonymkode: 19d2c...c27 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 Jeg tror jeg ville flyttet til familien på andre siden av landet, hvis det var støtte og hjelp å få der. Anonymkode: e5152...075 29
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Leier dere sammen? Er ha folkeregistrert på adressen? (For hvis ikke så kan du få han kastet ut hvis han ikke flytter når du ber han om det!) Anonymkode: f922e...fad Navnet hans står ikke i leiekontrakten. Tror han er folkeregistrert her ja. TS Anonymkode: 19d2c...c27
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 Hvorfor må du flytte til en annen leilighet for at han skal bli helgepappa? Du kan bli boende i leiligheten dere bor i nå, og når både du og utleier vil at han skal flytte, så må han gjøre det. Det magiske viser er at politiet kontaktes. Han høres totalt ubrukelig ut, så tror barnet har det like fint om han blir helgepappa. Anonymkode: 313a5...8a8 9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #9 Skrevet 24. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør, så jeg har ingen jobb å tenke på. TS Anonymkode: 19d2c...c27 Kunne igrunnen tenke meg det ja.... Anonymkode: c822f...ce1 14
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #10 Skrevet 24. august 2019 Har du råd til å bli boende i leiligheten dere bor sammen i nå? Ser at du er ufør. Klarer du å betale husleien selv? Det beste for barnet er nok å bli boende hvor barnet er kjent. Anonymkode: 9fd05...0b0 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #11 Skrevet 24. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kunne igrunnen tenke meg det ja.... Anonymkode: c822f...ce1 Noen som liker å sparke når andre ligger nede? Anonymkode: 19d2c...c27 19
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 Jeg ville prøvd par/familieterapi. Kanskje det kan få dere i en sunn og god samtale med hjelp av terapaut, om hva du/dere trenger av hverandre. Jeg tenker at det ville jeg valgt. Å prøve alt som er mulig for å fikse forholdet, for ungenes del. Uansett, lykke til ^-^ Anonymkode: 60330...acf 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #13 Skrevet 24. august 2019 Just now, AnonymBruker said: Har du råd til å bli boende i leiligheten dere bor sammen i nå? Ser at du er ufør. Klarer du å betale husleien selv? Det beste for barnet er nok å bli boende hvor barnet er kjent. Anonymkode: 9fd05...0b0 Ja, det er jeg som har stått for det økonomiske for det meste. Det jeg er usikker på er om jeg har nok penger til flyttebyrå og depositum på ny leil. TS Anonymkode: 19d2c...c27
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 C Men hvorfor få barn når man er ufør? Anonymkode: 88299...a1a 5
Gjest Warrior Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 Kan du ikke bare flytte til ein leilighet i nærheten? Så faren får være like mye med sitt eget barn?
Rucula Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 7 minutter siden, Kvelertak skrev: Kan du ikke bare flytte til ein leilighet i nærheten? Så faren får være like mye med sitt eget barn? "Like mye" med sitt eget barn.... Han er jo knapt med sitt eget barn i dag.... Så dvs det spiller ingen rolle hvor hun bor 10
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #17 Skrevet 24. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: C Men hvorfor få barn når man er ufør? Anonymkode: 88299...a1a Uff, det der var ikke innafor! Blir helt rystet av slike spørsmål. Anonymkode: 60330...acf 11
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #18 Skrevet 24. august 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jeg som har stått for det økonomiske for det meste. Det jeg er usikker på er om jeg har nok penger til flyttebyrå og depositum på ny leil. TS Anonymkode: 19d2c...c27 Ville gått for nr C, om familien din er grei 😄 Kan du muligens flytte inn til familien din midlertidig, sette tinga dine på leid lager/lånt garasje noen mnd til du har da? Anonymkode: 1d26a...0df 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #19 Skrevet 24. august 2019 Hvorfor vil husverten at han skal ut? Jeg tenker at det må jo være noe med han som de har sett! Noe som ikkeer bra. Hvordan er familien din? Hadde de stilt opp? Tror jeg ville flyttet hjem. Jeg er ganske sikker på at de hadde hjulpet det med flytting om du fortalte hvordan det egentlig sto til med dere. Jeg hadde stilt på både for barn, tantebarn, søster, kusine, tante, foreldre altså. Og det ville de fleste normale oppegående personer gjort. Anonymkode: a9b99...077 3
Gjest Warrior Skrevet 24. august 2019 #20 Skrevet 24. august 2019 1 time siden, Rucula skrev: "Like mye" med sitt eget barn.... Han er jo knapt med sitt eget barn i dag.... Så dvs det spiller ingen rolle hvor hun bor Hun flytter ikke langt bort fra barnefar. Da er hun stygg mot sitt eget barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå