AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Jeg har en hvilepuls på 46 på morgenen og 75-80 på kvelden (har som oftest hatt en treningsøkt i løpet av dagen). Er dette normalt? At det er såpass stort sprik? Jeg gikk med EKG-måling og blostrykksmåling i ett døgn i mai. På grunn av lavt blodtrykk, puls og kraftige blodtrykksfall hvor jeg ofte enten nesten besvimte eller besvimte et kort øyeblikk (våknet opp i det jeg traff bakken sittende på knærne med unntak av et par ganger jeg smalt i bakken). Får ikke vite resultatet på dette før jeg på ett eller annet tidspunkt skal inn for ultralyd av hjertet. Hender jeg får litt uregelmessig hjerterytme/ekstraslag hvor jeg blir litt småsvimmel. Lurer jo på om jeg er hjertesyk på noe vis. Jeg trener dessuten en god del, men har stagnert i forhold til å prestere bedre. Jeg blir dårlig hvis jeg presser meg hardere enn jeg gjør. Og svimmel. Så det gjør jeg ikke. Hovedspørsmålet var altså om det er normalt med så lav om morgenen og så høy om kvelden. Resten er tilleggsinfo i fall det har noe å si. Aner ikke når jeg skal på sykehuset for videre undersøkelse. Håper ikke jeg er hjertesyk av noe slag. Anonymkode: 8c4b5...78c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Hvilepulsen er den pulsen man har mens man sover/rett etter at man har våknet. Det er da den naturlig er på sitt laveste. Ut over dagen får man høyere puls, selv i hvile. Helt normalt at man har høyere puls om kvelden før man legger seg! Jeg har hvilepuls på 50, men det er bare om natten og på morgenkvisten at den går så langt ned. Håper du finner ut av plagene dine, er slitsomt å gå med uavklarte symptomer. Hvis det er til noen trøst, så ligner plagene dine veldig på sånn som jeg selv har hatt det i mange år. Har vært gjennom utallige utredninger og det viste seg at hjertet mitt er helt friskt. Satser på at ditt også er det! Anonymkode: eae21...1fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå