iiis Skrevet 24. august 2019 #1 Del Skrevet 24. august 2019 Oppdaget for ei uke siden at min datter har en mørk oransj skorpe inni øret. Hun har ikke hatt noe ørevoks på kjempelenge og har klaget litt innimellom at det klør. Først når jeg ser med sterk lommelykt inni der ser jeg en skorpe. Vi har prøvd å bløtlegge med vanlig badevann, matolje om natten og prøvde Revaxør idag. Ingenting hjelper. Har lest litt om ørelys, men tør ikke hvis hun blir skadet av det. Skal såklart ta henne til legen etterhvert. Har noen tips og råd her inne? Gamle kjerringråd? Evt erfaring med ørelys på barn? Gjøre det selv? Kjøpe hva hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 24. august 2019 #2 Del Skrevet 24. august 2019 Har du prøvd å skylle med sånn ballong man får kjøpt på apoteket. Det har i hvert fall fungert for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Del Skrevet 24. august 2019 7 minutter siden, iiis skrev: Oppdaget for ei uke siden at min datter har en mørk oransj skorpe inni øret. Hun har ikke hatt noe ørevoks på kjempelenge og har klaget litt innimellom at det klør. Først når jeg ser med sterk lommelykt inni der ser jeg en skorpe. Vi har prøvd å bløtlegge med vanlig badevann, matolje om natten og prøvde Revaxør idag. Ingenting hjelper. Har lest litt om ørelys, men tør ikke hvis hun blir skadet av det. Skal såklart ta henne til legen etterhvert. Har noen tips og råd her inne? Gamle kjerringråd? Evt erfaring med ørelys på barn? Gjøre det selv? Kjøpe hva hvor? Ikke gjør noe før du har snakka med lege iallfall. Og ikke bruk ørelys med mindre en lege har sagt det er greit! Ørevoks har en funksjon, og med mindre du har fått beskjed av en lege om å fjerne det, så lar du det være. Hva er det med folk!?? Anonymkode: 0f86c...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 24. august 2019 #4 Del Skrevet 24. august 2019 Ørelys er bare tull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Del Skrevet 24. august 2019 Ørelys ER potensielt SVÆRT SKADELIG!!!!! - I verste fall får du flytende voks inn i øret. https://www.dagbladet.no/tema/advarer-mot-behandling-som-skal-hindre-orevondt-pa-flyet/63681558 Anonymkode: 4d07f...973 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #6 Del Skrevet 24. august 2019 14 minutter siden, iiis skrev: Skal såklart ta henne til legen etterhvert Ja gjør det NÅ. Både Fastlegen og personalet på laben på legesenteret kan foreta øreskylling. De to døgnene før øreskyllingen skal ørene dryppes med rapsolje el.l. Anonymkode: 4d07f...973 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #7 Del Skrevet 24. august 2019 17 minutter siden, iiis skrev: har klaget litt innimellom at det klør Da bør legen uansett undersøke henne. Det kan være noe som krever behandling med medisin på resept. Anonymkode: 4d07f...973 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 24. august 2019 #8 Del Skrevet 24. august 2019 Ørevoks kommer nesten alltid ut av seg selv. Man kan vaske det ytre forsiktig, fjerne med olje. Jeg har også, stikk i strid med alle anbefalinger, stukket en q-tips et par millimeter inn. Det er jo egentlig ikke ok, men det ene barnet mitt produserte altså så mye ørevoks og det så veldig udelikat ut. Men i utgangspunktet fukter man litt bomull med olje og fjerner det verste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #9 Del Skrevet 24. august 2019 Har man fått eksem i øret så det behandles. Jeg gikk til lege med det jeg trodde var mye ørevoks, det var eksem på trommehinnen blant annet. Jeg er voksen men aldri hatt det før, det klødde og skikkelig i øret. På legekontoret sa de at legen må alltid sjekke før eventuell skylling. Så jeg hadde ikke voks men eksem. Fikk dråper og ca etter en uke ble det bedre. Man skal ikke pirke i ørene enten man er barn eller voksen. Det er fort gjort og feilbehandle selv. Anonymkode: fd18e...060 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Del Skrevet 26. august 2019 På 24.08.2019 den 21.54, iiis skrev: Oppdaget for ei uke siden at min datter har en mørk oransj skorpe inni øret. Hun har ikke hatt noe ørevoks på kjempelenge og har klaget litt innimellom at det klør. Først når jeg ser med sterk lommelykt inni der ser jeg en skorpe. Vi har prøvd å bløtlegge med vanlig badevann, matolje om natten og prøvde Revaxør idag. Ingenting hjelper. Har lest litt om ørelys, men tør ikke hvis hun blir skadet av det. Skal såklart ta henne til legen etterhvert. Har noen tips og råd her inne? Gamle kjerringråd? Evt erfaring med ørelys på barn? Gjøre det selv? Kjøpe hva hvor? Kvor gamal er jenta di? Eg har høyrt at det er lettare å fjerne øyrevoks frå born en voksne. Anonymkode: c9ae6...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iiis Skrevet 26. august 2019 Forfatter #11 Del Skrevet 26. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvor gamal er jenta di? Eg har høyrt at det er lettare å fjerne øyrevoks frå born en voksne. Anonymkode: c9ae6...e6c Hun er 8. Kjøpte øredråper og skoleballong på apoteket. Det fungerte ikke første gangen. Men andre gangen kom den ut. TYKK skorpe. Som en pute. Stakkars.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #12 Del Skrevet 26. august 2019 13 minutter siden, iiis skrev: Hun er 8. Kjøpte øredråper og skoleballong på apoteket. Det fungerte ikke første gangen. Men andre gangen kom den ut. TYKK skorpe. Som en pute. Stakkars.. Gjorde det vondt å skylle det øyret? Anonymkode: c9ae6...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #13 Del Skrevet 26. august 2019 Var det bare øret som var tett, eller var det nesen også? I såfall, hvordan ser det ut inni neseborene hennes? Anonymkode: d8d44...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iiis Skrevet 26. august 2019 Forfatter #14 Del Skrevet 26. august 2019 Det var bare øret som var tett. Bruker nesen også å bli tett ved tette ører? Har ikke tenkt på det. Men hun har klaget en og annen gang ved leggetid at nesen er tett.. Nei det gjorde overhode ikke vondt. Dryppet Revaxør og skylte med ballongen som fulgte med. Dag 2 gjorde susen. Var muligens litt for forsiktig med skyllingen på dag 1. Tok å sprutet litt hardere på forsøk 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #15 Del Skrevet 26. august 2019 21 minutter siden, iiis skrev: Det var bare øret som var tett. Bruker nesen også å bli tett ved tette ører? Har ikke tenkt på det. Men hun har klaget en og annen gang ved leggetid at nesen er tett.. Nei det gjorde overhode ikke vondt. Dryppet Revaxør og skylte med ballongen som fulgte med. Dag 2 gjorde susen. Var muligens litt for forsiktig med skyllingen på dag 1. Tok å sprutet litt hardere på forsøk 2. Men har du studert hvordan hun ser ut inni nesa? I såfall, hvor store er neseborene hennes? Anonymkode: d8d44...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iiis Skrevet 26. august 2019 Forfatter #16 Del Skrevet 26. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har du studert hvordan hun ser ut inni nesa? I såfall, hvor store er neseborene hennes? Anonymkode: d8d44...b4a Hehe.. luring. Nei du, tror jeg holder det privat for hvor store nesebor hun har. Beklager så meget 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #17 Del Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, iiis skrev: Hehe.. luring. Nei du, tror jeg holder det privat for hvor store nesebor hun har. Beklager så meget 😂 Men er det nesehår og rosa slimhinner inni der? Anonymkode: d8d44...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå