Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med sosial angst og har derfor begrenset med venner. Men så tenkte jeg at kanskje finnes det noen sider der man kan bli kjent med folk på nett? Kommer for det meste opp datingsider når jeg prøver å søke.

Er det noen her inne som vet om noen sider? 😊

Anonymkode: 43c7b...3e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.😊

Anonymkode: 0026a...28b

Skrevet

Jeg vet i alle fall at bekjente av meg har funnet nettvenner gjennom Facebookgrupper. Søk deg opp der om du kan.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.😊

Noen forslag til sider? 🙃

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen forslag til sider? 🙃

Nei, desverre. 

Skrevet

Søk på Hey girl + din by på Facebook grupper, der kan man finne venninner ihvertfall. Ellers finner du nok facebook-grupper for de som har sosial angst også, både på engelsk og norsk sikkert. 

Finnes også en app som heter Hey Vina! som er laget for at jenter skal finne venninner. 

På sidetmedord.no finnes også en egen "finn venner"-kategori i forumet. 

Har du noen hobbyer og interesser så kan du sikkert finne/søke opp grupper eller forum og legge ut en liten forespørsel om noen vil bli kjent på nett der? 

Masse lykke til! Vanskelig nok å få nye venner uten sosial angst har jeg fått inntrykk av, så krever litt innsats av oss med sosial angst. 

Anonymkode: 769c7...10e

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk på Hey girl + din by på Facebook grupper, der kan man finne venninner ihvertfall. Ellers finner du nok facebook-grupper for de som har sosial angst også, både på engelsk og norsk sikkert. 

Finnes også en app som heter Hey Vina! som er laget for at jenter skal finne venninner. 

På sidetmedord.no finnes også en egen "finn venner"-kategori i forumet. 

Har du noen hobbyer og interesser så kan du sikkert finne/søke opp grupper eller forum og legge ut en liten forespørsel om noen vil bli kjent på nett der? 

Masse lykke til! Vanskelig nok å få nye venner uten sosial angst har jeg fått inntrykk av, så krever litt innsats av oss med sosial angst. 

Jeg syns det er skummelt at folk på slike sider som her med slike holdninger, ikke deg nødvendigvis spesifikt, vet om slike sider og muliges er der selv. Redd for å støte på slike i det virkelige liv med samme holdninger som mange utviser her og dårlig menneskesyn. Igjen, ikke rettet mot deg. Men så du nevnte de sidene/appene så tenkte høyt.

Anonymkode: c6e53...d84

Skrevet

det er dårlig unnskyldning for å finne et sted å få venner pga sine egne begrensninger. Kjemi stemmer sjelden overens ved å møte noen fra internett. 

Anonymkode: db169...720

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det er dårlig unnskyldning for å finne et sted å få venner pga sine egne begrensninger. Kjemi stemmer sjelden overens ved å møte noen fra internett. 

Anonymkode: db169...720

Tull. Klart man kan finne noen med god kjemi der også. Må man ha full klaff for å være venner da? Er det ikke fint med venner som er litt, dels eller nokså ulike en selv og lever ulike liv også? Man skal jo ikke bo med den vennen heller akkurat. Så lenge folk behandler deg bra og respektfullt så holder det lenge om man har litt å prate om 

Skrevet

Et tips som ingen har skrevet om: Det finnes en del caféer og restauranter etc nå, som har Skravlekopper. Søk opp Skravlekopp på Facebook. Det er en folkebevegelse mot ensomhet. Ser man slike kopper i offentlige steder, så er det et signal om at den personen er det fritt fram å sette seg ned med for å prate med. Siden du sliter litt med sosial angst, så kan det være smart å ha tenkt litt over hvilke spørsmål du vil stille på forhånd, kanskje, for å komme i gang med samtalen. :) 

Anonymkode: ef5bc...ebe

• Liker 3
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns det er skummelt at folk på slike sider som her med slike holdninger, ikke deg nødvendigvis spesifikt, vet om slike sider og muliges er der selv. Redd for å støte på slike i det virkelige liv med samme holdninger som mange utviser her og dårlig menneskesyn. Igjen, ikke rettet mot deg. Men så du nevnte de sidene/appene så tenkte høyt.

Hva slags holdninger mener du? Snakker du generelt om alle som er på KG, eller folk som har sosial angst? 

Skrevet

Jeg kommer ikke til å benytte meg av den🙈

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig hjernedødt. at det skal slike ting til for at andre skal kunne snakke med hverandre.

For et latterlig land vi lever i.

Anonymkode: 9beb9...0d5

Jeg vet ikke helt. Kanskje er det nettopp det som trenges. I dag må man visst ha et skilt rundt halsen som forteller om det er greit at andre sier hei eller ikke. Det virker som om folk blir mer forvirret over de sosiale kodene enn noen gang før. 

Anonymkode: 7fc1a...fa6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt. Kanskje er det nettopp det som trenges. I dag må man visst ha et skilt rundt halsen som forteller om det er greit at andre sier hei eller ikke. Det virker som om folk blir mer forvirret over de sosiale kodene enn noen gang før. 

Anonymkode: 7fc1a...fa6

En skandale, nordmenn er snåle vesen.

Glad jeg har bodd i andre land som har sosial kultur. Går ut for å møte andre, uten å drikke seg dritings.

Anonymkode: 9beb9...0d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...