AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Jeg er sammen med en herlig mann og sammen har vi et lite barn som er høyt ønsket og elsket. Hverdagen flyr av gårde med jobb, pendling, barnehagelevering og den vanlige tralten mange kjenner seg igjen i. Så kommer helgene. Og 17 mai. Og nyttårsaften. Alle er opptatt. Mannens familie bor langt unna. Mine søsken verdsetter vennskapsrelasjoner mer enn familierelasjoner. Mine foreldre er unge og på farten. Vi har to vennepar i nærheten som vi av og til er med. Men som regel når vi tar initiativ. Savner virkelig å kjenne på en følelse av at andre oppriktig har lyst til å være med oss. At vi har flere å spille på. Prøver å være lykkelig over min lille familie som jeg har det veldig bra med, men kjenner virkelig på en trist følelse. Særlig når jeg ser i SoMe at andre familier farter rundt med andre vennepar.. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 3db31...d86 10 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Du er ikke alene! Anonymkode: b8af7...df2 18
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 Gi blaffen i sosial medier. Det er bare et glansbilde. Sett pris på at dere har hverandre. Anonymkode: 06a2b...a35 29
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 Sitat Særlig når jeg ser i SoMe at andre familier farter rundt med andre vennepar. Tror at det kanskje er her grunnen til "problemet" ditt ligger. Stort sett er SoMe bare en arena for å flashe de gode tidene. Anonymkode: de30a...705 20
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 Du er ikke alene. Vi er mange i den båten, dessverre. Anonymkode: fc92f...ccd 6
Egenskap Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sammen med en herlig mann og sammen har vi et lite barn som er høyt ønsket og elsket. Hverdagen flyr av gårde med jobb, pendling, barnehagelevering og den vanlige tralten mange kjenner seg igjen i. Så kommer helgene. Og 17 mai. Og nyttårsaften. Alle er opptatt. Mannens familie bor langt unna. Mine søsken verdsetter vennskapsrelasjoner mer enn familierelasjoner. Mine foreldre er unge og på farten. Vi har to vennepar i nærheten som vi av og til er med. Men som regel når vi tar initiativ. Savner virkelig å kjenne på en følelse av at andre oppriktig har lyst til å være med oss. At vi har flere å spille på. Prøver å være lykkelig over min lille familie som jeg har det veldig bra med, men kjenner virkelig på en trist følelse. Særlig når jeg ser i SoMe at andre familier farter rundt med andre vennepar.. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 3db31...d86 Tror det er veldig kulturelt, men veldig trist at dere må leve i en sånn situasjon. Personlig mener jeg det er ukultur når man må både uttrykke det og erfare det. I dybden finnes det noe mer som er grunnen til at det er sånn. 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #7 Skrevet 24. august 2019 Kjenner meg igjen i det du skriver, TS. Anonymkode: eb3a2...86c 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 Ja, vi har det også sånn. Trist. Anonymkode: 923c5...02e 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #9 Skrevet 24. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er sammen med en herlig mann og sammen har vi et lite barn som er høyt ønsket og elsket. Hverdagen flyr av gårde med jobb, pendling, barnehagelevering og den vanlige tralten mange kjenner seg igjen i. Så kommer helgene. Og 17 mai. Og nyttårsaften. Alle er opptatt. Mannens familie bor langt unna. Mine søsken verdsetter vennskapsrelasjoner mer enn familierelasjoner. Mine foreldre er unge og på farten. Vi har to vennepar i nærheten som vi av og til er med. Men som regel når vi tar initiativ. Savner virkelig å kjenne på en følelse av at andre oppriktig har lyst til å være med oss. At vi har flere å spille på. Prøver å være lykkelig over min lille familie som jeg har det veldig bra med, men kjenner virkelig på en trist følelse. Særlig når jeg ser i SoMe at andre familier farter rundt med andre vennepar.. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 3db31...d86 Ja som tilflyttende til et lite sted, som 100% aleneforelder kjenner jeg meg igjen, i alt.. Og det å være alene, med og i alt.. Anonymkode: dfe7a...b3d 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #10 Skrevet 24. august 2019 Vi har mye kontakt med svigers, så vi er ikke helt aleine. Men min mor og bror, og min samboers brødre bor langt unna. Og jeg kjenner at det er sårende at min bror med familie aldri har vært på besøk, utenom dåp til mine barn. Og at brødrene til min samboer ikke setter av tid til å være med våre barn når de kommer på besøk. Mine barn har oss og et par besteforeldre. Så jeg tenker at vi må jobbe litt med å få noen nære venner som vi kan omgås med, slik at barna får litt flere nære. Anonymkode: 8ee73...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #11 Skrevet 24. august 2019 Trist? Du har jo en familie!! Sosiale medier ødelegger jo alt Anonymkode: 24da1...0a2 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 Men hallo! Dere som har det sånn, må da kunne klare å bli kjent med hverandre! Lag en tråd på Finn en venn-forumet nå i dag! Basta! Anonymkode: ea13f...cf7 8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #13 Skrevet 24. august 2019 https://forum.kvinneguiden.no/forum/13-finn-en-venn/ Anonymkode: ea13f...cf7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 Jeg sitter alene hver eneste kveld jeg. Anonymkode: f8743...7d8 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 Jeg kjenner meg litt igjen. Følelsen er også forsterket av at den av besteforeldrene som vi var mest sammen med, og som bodde nærmest, døde i år. Mine foreldre bor i en annen del av landet, og vi har lite øvrig familie. Vi har imidlertid et vennepar som også har sin familie langt unna, som vi har brukt å være sammen med 17. mai og en gang i løpet av jul/nyttår. De fikk tilfeldigvis barn samme år som oss. Så mitt tips må være å se rundt dere om det er noen i samme situasjon? Noen dere kan invitere på dager hvor det blir ensomt? Og prøv å ikke se så mye på SoMe. De som har det på samme måte, legger det jo ikke ut der. Så bildet blir skeivt. Ikke kan vi vite om det er så idyllisk som det ser ut mellom bildene som blir postet heller. Anonymkode: 27f18...0f5 2
334 Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 Det er en ensomhetsepedemi verden over. Sosiale medier ja. Er som natt og dag bare iforhold til 20 år siden. Men det er jo mange muligheter, mange facebook grupper for alenemødre osv osv 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #17 Skrevet 24. august 2019 Kan dere prøve å bli kjent med noen fra barnehagen? Gjennom fritidsaktiviteter for barn kan man også stifte bekjentskaper. Anonymkode: ef094...c11 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #18 Skrevet 24. august 2019 Ganske vanlig det der egentlig. Min søster har større barn enn mine og de er alltid på farta vi møtes nesten aldri. Vi er også en liten familie på 3 og jeg nyter egentlig selskapet vårt. Anonymkode: 7db3b...274 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #19 Skrevet 24. august 2019 Vi har det på samme måte. Savner vennepar som tar initiativ og som virkelig vil bruke tid sammen med oss. Føler vi må mase om å treffes noen få ganger i året. Men vi er flinke til å gjøre egne aktiviteter i helgene, slik som idrettsstevner, fjellturer, tilstelninger på biblioteket ol. Anonymkode: eef0d...d02 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #20 Skrevet 24. august 2019 Vi har det også sånn... Anonymkode: 51fe2...6f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå