AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Det er noen mennesker i livet mitt som ikke tåler kritikk, eller tom. enkle råd. De blir sure/rare/får piggene ut. Det går ikke å føre en vanlig samtale med de for meg. Hva faen gjør man med det? Jeg prøver å være forsiktig, men plutselig sier jeg et eller annet i en bisetning som skaper gufne situasjoner. Litt rådvill. Anonymkode: 41c4c...600 1
Illuminatum Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noen mennesker i livet mitt som ikke tåler kritikk, eller tom. enkle råd. De blir sure/rare/får piggene ut. Det går ikke å føre en vanlig samtale med de for meg. Hva faen gjør man med det? Jeg prøver å være forsiktig, men plutselig sier jeg et eller annet i en bisetning som skaper gufne situasjoner. Litt rådvill. Anonymkode: 41c4c...600 Kanskje droppe de gode rådene? Du bad i alle fall om ett 12
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 Skjønner de faktisk godt hvis du er en av de som MÅ gi råd HELE TIDEN. Det er skikkelig irriterende, med mennesker som alltid skal komme med sine erfaringer og ta det som et selvfølge at du får samme erfaring. Eller som alltid har skikkelig peiling på ting. Det er også selvfølgelig irriterende med folk som klager over sin situasjon, men aldri gjør noe for å bedre den, gjør samme feil gang på gang.....kjenner til et tilfelle der hun aldri har råd til å være med på noen ting. Planlegger og sier "vi må snart ......." men når vi faktisk har tenkt å gjøre det så har hun ikke råd. Men så er hun den som går helt berserk når vi er på et kjøpesenter og da....det er litt komisk. Det er trangt med penger, men hvem kommer med hendene fulle av shoppingbager ut av butikkene? Anonymkode: 877e8...4e2 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 Hehe, jeg prøver jo, men det er jo helt vanlig i en samtale mens man gjør noe å si ting som "kanskje vi skal løfte den slik..." eller "skal vi gjøre dette først" osv. Det er vanskelig å trippe forsiktig rundt en person som ikke tåler slikt. Anonymkode: 41c4c...600
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Jeg pleier ikke å ha samtaler der jeg gir råd. Hva slags samtaler er det du fører? Bare slutt å komme med råd hele tiden. Og det er garantert ikke fordi du har sagt "kanskje vi skal løfte den slik" et par ganger. Det er garantert noe mer i din væremåte som er så belærende at vedkommende ikke orker Anonymkode: 3c296...77e 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Hvorfor skal en gi råd i hytt og pine? Det er vel ikke noe vits i å gi råd om de ikke ber om det. Og hvorfor skal en kritisere andre mennesker? Anonymkode: e6bc2...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 Hadde kutta ut personen. Søstra mi er sånn, tåler ikke tips, råd eller noen ting. Hadde hun ikke vært søstra mi hadde jeg ikke orket henne Anonymkode: d15ce...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Ikke gi råd før noen spør... Anonymkode: c5395...5f8 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 På 24.8.2019 den 21.25, AnonymBruker skrev: Det er noen mennesker i livet mitt som ikke tåler kritikk, eller tom. enkle råd. De blir sure/rare/får piggene ut. Det går ikke å føre en vanlig samtale med de for meg. Hva faen gjør man med det? Jeg prøver å være forsiktig, men plutselig sier jeg et eller annet i en bisetning som skaper gufne situasjoner. Litt rådvill. Anonymkode: 41c4c...600 Hvorfor skal du gå rundt i gi andre råd? Er jo deg det er noe galt med. Mange har null sosiale antenner, legger seg borti livet til andre. Kommer med råd til mennesker som sliter psykisk, råd som er helt på jordet. Råd som de tror funker for alle. Det er så mange dumme der ute som tror de har svaret på ting. ALDRI gi råd til noen uten at du får spørsmål om det. Anonymkode: 320dc...f96 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 Hva jeg gjør med folk som ikke tåler råd og kritikk? Jo jeg gir gode råd om hvordan de skal endre seg, og kritiserer gjerne hvordan de er... Anonymkode: f97a2...536 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så mange dumme der ute som tror de har svaret på ting. Anonymkode: 320dc...f96 Du vil at jeg skal ta imot råd fra noen som snakker slik om sine medmennesker? Anonymkode: 41c4c...600 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #12 Skrevet 27. august 2019 Hvis noen ber deg om råd og blir sure når du for et råd så skjønner jeg frustrasjonen din. Dersom du imidlertid ofte bare synes at du har en BEDRE måte å gjøre ting på og derfor strør rundt deg med råd så skjønner jeg kanskje at folk reagerer negativt 😅 du vet best liksom? Har du sett «side om side» der Jon Almaas er den naboen som alltid «vet best»? Det er satt på spissen, men kan være JÆVELIG irriterende 😘 Len deg tilbake og vent på at folk spør deg om råd du 👍🏼 Anonymkode: 24b33...976 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #13 Skrevet 27. august 2019 Er i en situasjon hvor jeg egentlig bare trenger litt sympati når jeg «klager".....men hva er det jeg får, jo «gode» råd, uten unntak.... og det er ikke alltid det er råd du trenger, man har gjerne testet ut eller vet om de allerede om man er i en kjip situasjon. Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan lytte og vise medfølelse -uten å komme med råd om man ikke spesifikt ber om det. Skjønner det er velmenende, men skjønner også de som har piggene litt ute når man prøver å gi ett råd. Tenker at det handler om å føle at man blir forstått, de jeg prater best med om min situasjon er de som bare lytter og forstår., eller later som de forstår ihvertfall. Anonymkode: fcc7b...79e 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #14 Skrevet 27. august 2019 Tror kanskje folk her leser litt mye i ordet "råd". Et eksempel er da vi laga syltetøy i lag i helgen. Hun hadde glass i ovnen, men tok kun ut en håndfull om gangen for å fylle på syltetøy. Lokkene passet ikke. Så da åpnet og lukket hun ovnen, brant seg ørten ganger på både ovn og varme lokk/glass, og hun måtte sette fra seg kjelen med syltetøy hele tiden. Jeg spurte: "Er det ikke lettere å ta ut alt med en gang?", ut av ovnen altså. Med litt forberedelse er jo fylling av glass gjort på et blunk. Til svar fikk jeg: "Det er slik jeg alltid har gjort det", og piggene stod herfra og til månen. Det må jo være lov å komme med slike innspill når hun sliter så innmari med en så enkel oppgave? Det er alt jeg sa også, fordi når hun blir slik, går det ikke an å prate lenger. Anonymkode: 41c4c...600 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #15 Skrevet 27. august 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i en situasjon hvor jeg egentlig bare trenger litt sympati når jeg «klager".....men hva er det jeg får, jo «gode» råd, uten unntak.... og det er ikke alltid det er råd du trenger, man har gjerne testet ut eller vet om de allerede om man er i en kjip situasjon. Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan lytte og vise medfølelse -uten å komme med råd om man ikke spesifikt ber om det. Skjønner det er velmenende, men skjønner også de som har piggene litt ute når man prøver å gi ett råd. Tenker at det handler om å føle at man blir forstått, de jeg prater best med om min situasjon er de som bare lytter og forstår., eller later som de forstår ihvertfall. Anonymkode: fcc7b...79e Helt enig. Det er ikke alt som kan fikses. Noe må man lære å leve med. Lære å håndtere på best mulige måte. Da er er øre som lytter mye mer verdsatt enn råd. Anonymkode: e8b9a...2ad
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 Er du en av de som retter på hvordan folk skjærer grønnsakene? Anonymkode: d148c...83d 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i en situasjon hvor jeg egentlig bare trenger litt sympati når jeg «klager".....men hva er det jeg får, jo «gode» råd, uten unntak.... og det er ikke alltid det er råd du trenger, man har gjerne testet ut eller vet om de allerede om man er i en kjip situasjon. Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan lytte og vise medfølelse -uten å komme med råd om man ikke spesifikt ber om det. Skjønner det er velmenende, men skjønner også de som har piggene litt ute når man prøver å gi ett råd. Tenker at det handler om å føle at man blir forstått, de jeg prater best med om min situasjon er de som bare lytter og forstår., eller later som de forstår ihvertfall. Anonymkode: fcc7b...79e Du må bare være tydeligere på hva det er du ønsker deg. Folk er ikke tankelesere. Anonymkode: 99eba...7fa 2
Chiyo Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 (endret) Skjønner hva du mener. Du kan ikke alltid vite hvem det er heller før de blir fornærma. På universitet tok jeg ex-phil med en kjempe snill og blid jente. Alle syns hun var veldig søt og positiv, helt til jeg rettet på uttalelsen hennes av Descartes. Vi skulle jo ha fremføring om han så jeg ville bare peke ut at det ikke uttales som det staves. Var ikke så blid lenger da, nei. Samtidig så er det noen som retter på helt latterlige ting, og det er irriterende. Før i tiden hadde jeg en venninne som ikke ville la meg hjelpe å lage mat når vi skulle spise sammen. Hvorfor? Fordi jeg kuttet ikke løk på hennes måte. Endret 27. august 2019 av Chiyo 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #19 Skrevet 27. august 2019 1 minutt siden, Chiyo skrev: Skjønner hva du mener. Du kan ikke alltid vite hvem det er heller før de blir fornærma. På universitet tok jeg ex-phil med en kjempe snill og blid jente. Alle syns hun var veldig søt og positiv, helt til jeg rettet på uttalelsen hennes av Descartes. Vi skulle jo ha fremføring om han så jeg ville bare peke ut at det ikke uttales som det staves. Var ikke så blid lenger da, nei. Samtidig så er det noen som retter på helt latterlige ting, og det er irriterende. Før i tiden hadde jeg en venninne som ikke ville la meg hjelpe å lage mat når vi skulle spise sammen. Hvorfor? Fordi jeg kuttet ikke løk på hennes måte. Mener du uttalelse eller uttale? 😝 Anonymkode: 99eba...7fa
Chiyo Skrevet 27. august 2019 #20 Skrevet 27. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du uttalelse eller uttale? 😝 Anonymkode: 99eba...7fa Hahaha! 🤣 Ops. Jeg mener uttale, selvfølgelig. Jeg skal ta den på min kappe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå