Gå til innhold

Nabounger som hyler, gaper og skriker hele dagen og til langt på kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå høres jeg sikker ut som en gammel kjerring som ikke tåler noe. Men det gjør jeg altså. Det bor noen barn i gaten jeg bor i. I hele sommer har de vært ute hver eneste dag fra morgen til kveld og hyla og skreket så mannen på månen sikkert har tatt på seg hørselsvern. Helt greit med litt lyd. Men her er det snakk om 4-5(to barn bor der og resten har vært på besøk) barn som hyler bare for å hyle. Og foreldrene som bare sitter og ser på de. Forresten er ikke mora noe bedre. Når hun skal kalle de inn står hun på verandaen og roper på de om de ikke har vært i hagen. Det har også hendt at de har vært ute til ti halv elleve og løpt rundt og ropt og skreket uten å bli snakket til. Jeg mener jo at dette ikke er gode foreldre. Ofte er de ute alene når de er ute sent på kvelden. De barna som bor der er begge mellom 3-7 år. Er det noe å si fra om at er forstyrrende?? Eller må jeg bare selv ta på hørselsvern å glede meg til vinteren når det blir -20 grader og de ikke er ute til ALLE DØGNETS tider og vekker hele nabolaget? 

Anonymkode: 8c67d...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke norske dette? 

Anonymkode: 68f91...fa6

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke norske dette? 

Anonymkode: 68f91...fa6

Jo, de er så norske de kan få blitt.....

Anonymkode: 8c67d...aca

• Liker 8
Skrevet

Ei på fem og en liten gutt på et år som naboer her. Skriking og krangling fra 8 på morran til 23.00 på kvelden. Da er det snakk om at ungene er så slitne og over stimulerte at de får et sammenbrudd. Først da tar foreldrene å legger dem. Hvert sånn hele sommeren og det fortsetter. Skal ta en tlf til BV til uka for sånn som det er ikke bra for de små. 

Anonymkode: 209a6...17b

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei på fem og en liten gutt på et år som naboer her. Skriking og krangling fra 8 på morran til 23.00 på kvelden. Da er det snakk om at ungene er så slitne og over stimulerte at de får et sammenbrudd. Først da tar foreldrene å legger dem. Hvert sånn hele sommeren og det fortsetter. Skal ta en tlf til BV til uka for sånn som det er ikke bra for de små. 

Tror du bv har fasitsvar på hvor mye barn kan krangle med hverandre? 

Anonymkode: dc7d0...743

• Liker 6
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

BV pga søskenkrangling??

Anonymkode: e98b6...6cc

• Liker 7
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BV pga søskenkrangling??

Anonymkode: e98b6...6cc

Eller at barna var våkne til kl. 23? Her trengs det tiltak ang. leggetider og søskenkrangling, altså? 

Anonymkode: 53df9...6a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke at om de gaper skulle være et problem for deg? 

Anonymkode: f7375...cb6

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller at barna var våkne til kl. 23? Her trengs det tiltak ang. leggetider og søskenkrangling, altså? 

Anonymkode: 53df9...6a7

Så bv skal hjelpe til med å oppdra trassige unger?

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bv har fasitsvar på hvor mye barn kan krangle med hverandre? 

Her var det ikke snakk om krangling, men foreldre som ikke evner å se at barna er ødelagte når de bryter ut i gråteanfall 23.00 på kvelden. Først da blir de lagt. Sånn har det hvert i to måneder nå og hver kveld ender likt. Med to små barn som er alt for slitne. Å de sovner ikke før 00.00 på natta heller. Mener du virkelig at barn skal ha det sånn? 

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bv skal hjelpe til med å oppdra trassige unger?

Trassige nei, men foreldre som holder så små barn våkne til de får gråteanfall fordi de er så slitne. De sover 00.00 fordi jeg hører kampen foreldre har med å legge barna etter 23.00. 

• Liker 2
Skrevet

Samme er det i nabolaget her, men vil man unngå det så får man flytte for seg selv ut i skogen

• Liker 4
Skrevet

Da får ts bare flytte på seg. Verre enn det er det faktisk ikke! 

Anonymkode: 0a1d7...d8d

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke bruke bv som våpen kun fordi du ikke liker bråk. At barn er oppe til 23 er ikke omsorgssvikt, og det kan være flere gode grunner til at de 2 siste månedene har vært slitsomme, når det ikke er sånn ellers til vanlig. 

Flytt ut i skogen!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får ts bare flytte på seg. Verre enn det er det faktisk ikke! 

Anonymkode: 0a1d7...d8d

Problemstillingen til TS er en gjenganger, enten man bor i enebolig, rekkehus eller blokk. Og alltid kommer det svar som dette "flytt". Og da lurer jeg på, føler du deg truffet, føler du at dette kunne ha vært dine naboer som klager på dine barn ?

Hva som er akseptabel adferd hos barn tror jeg er ganske vidt. Folk flest godtar ganske mye fra barn, men et sted går grensen. Hyling og skriking dag etter dag, morgen og kveld, er ikke greit. Om vi hadde byttet ut hylingen fra ungene med høy vedvarende musikk, ville du syns det var ok ? Ville du tenkt - "Ja,ja, enten får jeg bare leve med det, eller så må jeg flytte. Gi beskjed kan jeg ikke, for dette må jeg godta." ?

Det trassige er at det er barna naboene irriterer seg over. Men barn er et produkt av sine omgivelsene. Og om omgivelsene (i dette tilfellet foreldrene) ikke lærer dem normal sosial adferd, hvem skal da gjøre det? 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trassige nei, men foreldre som holder så små barn våkne til de får gråteanfall fordi de er så slitne. De sover 00.00 fordi jeg hører kampen foreldre har med å legge barna etter 23.00. 

Sånne mennesker skulle aldri ha fått barn. Er så tragisk og trist.

Anonymkode: 00dfb...ca2

• Liker 1
Skrevet

Er sånn her også, men til gjengjeld så har jeg to små gneldrebikkjer som jeg slipper ut i Hagen til alle døgnets tider. Så lenge naboene ikke klager på bikkjene, klager ikke jeg på ungene. Vi klarer fint å leve sammen her i borettslaget. 

Anonymkode: ecd4a...f7c

Skrevet

Bv kan hjelpe til med foreldreveiledning. Noe det tydelig kommer frem her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...