Dagensdiva Skrevet 12. mai 2005 #1 Skrevet 12. mai 2005 Har dere hatt en fin feiring? Har blitt utrolig lite søvn på meg..skal ut igjen snart..men gøy er det! Kongeparken tok helt av..noe av det beste jeg har vært med på..var så gøy med bussen og alle de kjekkeguttene :-) . Litt kaldt var det..det regnet..og dethele var som "it's raining men" haha.. Nå har jeg vært på alle treffene hittillll...og er utrolig fornøyd med russetiden hittttill.. Nam Nam..mere mere! :-) DERE?
Anglofil Skrevet 13. mai 2005 #2 Skrevet 13. mai 2005 Er selv russ, rødruss, men har bare klærne. Jeg ser ikke vitsen med feiringen, jeg feirer ikke før jeg har vitnemålet i hånda. Så for meg er det en symbolsk markering etter å ha nesten blitt ferdig med 12 års skolegang. Er ikke på buss og er heller ikke med på russearrangementene, da jeg mener det koster for mye og har bedre ting å bruke pengene på. I det store og det hele synes jeg faktisk det er flaut å være medruss med enkelte som drikker seg stupfulle. Det blir nok solokork i lua for min del. Men for all del, håper du har hatt det fint ihvertfall . Mvh Yvonne
Gjest Gjesta Skrevet 13. mai 2005 #3 Skrevet 13. mai 2005 Synes det var så leit at så få hadde svart på tråden din, så derfor tar jeg meg den frihet.... Er ikke russ men har det bra
Veslegullet Skrevet 14. mai 2005 #4 Skrevet 14. mai 2005 hei.. Vil bare si at du må nyte russetiden din for alt den er verdt!! Dette er en tid du ikke får tilbake.. Var selv russ i fjor, og mimret som en gammel dame da jeg så russen tøyt ut p åalle gatehjørner i begynnelsen av april... Ja jeg har det bra... Men savner russetiden... Vesla
Tusseline Skrevet 15. mai 2005 #5 Skrevet 15. mai 2005 Har hatt en kjempefin russetid jeg også, det har nådd over alle forventninger. Kongeparken var høydepunktet, definitivt!
Anglofil Skrevet 15. mai 2005 #6 Skrevet 15. mai 2005 Minne den for alt den er verdt? Jeg klarer ikke å forsvare rølp og fanteri, men jeg sier heller ikke at de som gjør det er dårligere mennesker enn meg. Men russetida er ikke noe for meg, derfor blir den bare symbolsk, jeg drikker ikke og ikke liker jeg å feste. Dessuten har jeg få venner i mitt kull på skolen, jeg trives ikke så godt der heller, så jeg gleder meg til alt er over! Mvh Yvonne
Gjest Leola Skrevet 15. mai 2005 #7 Skrevet 15. mai 2005 Sønnen min er russ og jeg tror han har en fantastisk russetid. Jeg har knapt sett ham siden han reiste til Kongeparken ... synes det er fint at de koser seg og har det kjekt ... Det er nok alvor i verden - la russen få ha disse ukene med fest og moro ... det er enda noen uker til eksamen, heldigvis :-)
Anglofil Skrevet 15. mai 2005 #8 Skrevet 15. mai 2005 Og hva om de stryker? Hva da? Mener det er bedre å feire etterpå. Og bruke 800 000 på russebuss er bare høl i huet! Mvh Yvonne
Gjest Tristessa Skrevet 15. mai 2005 #9 Skrevet 15. mai 2005 Det går fint an å rølpe uten å bruke 800 000 kr på buss eller å stryke. Jeg rølpet masse i min russetid , og har utrolig mange fine minner nå i etterkant. Synes du svartmaler hele greia litt, Yvonne. Jeg har vel aldri festet så mye i mitt liv, men ødela ingen ting, plaget ikke noen noe nevneverdig og gikk ut med svært gode karakterer og kom inn der jeg ville. Men deg om det.
dittin Skrevet 15. mai 2005 #10 Skrevet 15. mai 2005 hei! jeg er også russ (svart), og jeg har hatt en super russetid! har også gjort en del russekrav, men det ble litt kjedelig etter en stund! til alle med russ! fortsatt god feiring!
Anglofil Skrevet 15. mai 2005 #11 Skrevet 15. mai 2005 Det går fint an å rølpe uten å bruke 800 000 kr på buss eller å stryke. Jeg rølpet masse i min russetid , og har utrolig mange fine minner nå i etterkant. Synes du svartmaler hele greia litt, Yvonne. Jeg har vel aldri festet så mye i mitt liv, men ødela ingen ting, plaget ikke noen noe nevneverdig og gikk ut med svært gode karakterer og kom inn der jeg ville. Men deg om det. Det er mye mulig, fordi jeg ikke ser vitsen med den heller. Mye mulig jeg svartmaler den, men jeg mener tideligere russ og russ selv tegner et bilde at det er sååå fantastisk, da jeg mener det faktisk er ganske oppskrytt. Det er klart flesteparten ikke stryker osv, men jeg blir faktisk flau over hvor mye fyll det er. Er noe vi nordmenn ikke kan, så er det å drikke ihvertfall. Ikke rart engelskmennene var forskrekket over norske elevers oppførsel da jeg var på klassetur i London. Jeg tenker på gru de 3 jentene som ble voldtatt nå på russetreff i Stavanger, slikt kan lett skje når man er overstadig beruset. Jeg mener ikke å preke, men jeg er beskymret for f. eks venninner, og jeg har ikke lyst til å være barnevakt fordi jeg er edru(også en grunn til at jeg ikke er med på buss). Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #13 Skrevet 15. mai 2005 Yvonne da.. russen drikker da ikke mer enn feks andre vanlige fester?? Hvertfall ikke i min omgangskrets. Enten så har du generaliserende briller på deg-.eller så forstår du bare ikke ting. Blir du flau når du ser brisne medruss? Det er da ikke din sak.. Russen i år har faktisk oppført seg fantastisk bra! Det blir fokusert ALT FOR LITE på det positive. Reis til Afrika neste mai måned Yvonne så slipper du å være så negativ overfor russen og rusen.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #14 Skrevet 15. mai 2005 Yvonne da.. russen drikker da ikke mer enn feks andre vanlige fester?? Hvertfall ikke i min omgangskrets. Enten så har du generaliserende briller på deg-.eller så forstår du bare ikke ting. Blir du flau når du ser brisne medruss? Det er da ikke din sak.. Russen i år har faktisk oppført seg fantastisk bra! Det blir fokusert ALT FOR LITE på det positive. Reis til Afrika neste mai måned Yvonne så slipper du å være så negativ overfor russen og rusen.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #15 Skrevet 15. mai 2005 Yvonne da.. russen drikker da ikke mer enn feks andre vanlige fester?? Hvertfall ikke i min omgangskrets. Enten så har du generaliserende briller på deg-.eller så forstår du bare ikke ting. Blir du flau når du ser brisne medruss? Det er da ikke din sak.. Russen i år har faktisk oppført seg fantastisk bra! Det blir fokusert ALT FOR LITE på det positive. Reis til Afrika neste mai måned Yvonne så slipper du å være så negativ overfor russen og rusen.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #16 Skrevet 15. mai 2005 Det er mye mulig, fordi jeg ikke ser vitsen med den heller. Mye mulig jeg svartmaler den, men jeg mener tideligere russ og russ selv tegner et bilde at det er sååå fantastisk, da jeg mener det faktisk er ganske oppskrytt. Det er klart flesteparten ikke stryker osv, men jeg blir faktisk flau over hvor mye fyll det er. Er noe vi nordmenn ikke kan, så er det å drikke ihvertfall. Ikke rart engelskmennene var forskrekket over norske elevers oppførsel da jeg var på klassetur i London. Jeg tenker på gru de 3 jentene som ble voldtatt nå på russetreff i Stavanger, slikt kan lett skje når man er overstadig beruset. Jeg mener ikke å preke, men jeg er beskymret for f. eks venninner, og jeg har ikke lyst til å være barnevakt fordi jeg er edru(også en grunn til at jeg ikke er med på buss). Mvh Yvonne Hei Yvonne, Jeg drikker heller ikke og er ikke noen super fest jente. Jeg var russ for en del år siden og "russa litt" (men ikke så mye som de fleste av mine medelever). Men jeg hadde (og har) den holdningen at russetida er hva man gjør den til! Jeg tror helt sikkert at hvis du hadde trivdes bedre på skolen din og hatt flere venner i ditt kull hadde du hatt en finere russetid. Men uansett synes jeg du har en litt kjip og negativ holdning. Flertallet av russen blir ikke vodtatt, flertallet bruker ikke 800 000 på buss. Du trekker fram ekstreme eksempler. Og hvor vil du med dem? I tillegg vil jeg si at russe tradisjonen er ganske unik (tror jeg i allefall, da!) ... Og oppgjennom hele barndommen gleda jeg meg til 17.mai og tiden før 17.mai fordi jeg samla på russekort. Russekort gleder mange små barn også
Gjest Tristessa Skrevet 16. mai 2005 #17 Skrevet 16. mai 2005 Veldig enig med forrige taler her, russetiden blir det du gjør den til. Jeg var selv veldig skeptisk til hvor mye jeg egentlig skulle gidde å være med på, men kom frem til at jeg bare ville tape på å være negativt innstilt. Hadde en fantastisk russetid med mine venner, og vi har mange fine minner fra den tiden sammen, fyll og fanteri til tross. Men ser lett at uten venner blir russetiden en svært kjip affære...
Anglofil Skrevet 16. mai 2005 #18 Skrevet 16. mai 2005 Sant nok, men jeg har ikke sagt at det er dumt å feste, men jeg selv ser hva den gjør. Av de som har møtt opp på skolen under russetiden, var vi i gjennomsnitt 7 stykker i klassen, av 27 elever. Mye mulig jeg har en kjip holdning, men meg om det. Ja, jeg gjør hva jeg selv vil av den, men da får også russen og andre her inne slutte å si at jeg går glipp av noe! Nei, jeg gjør ikke det, når jeg ikke liker de jeg er russ sammen med og jeg bare gleder meg til å bli ferdig med 3 ganske jævlige år på vgs! Jeg bare sier hva jeg ser, mye mulig det er sånn det er, mitt syn er selvsagt farget, men vanlig festing i helgene på min skole, er ikke sånn små fester hvor man koser seg. Man drikker seg dritings for alle pengene HVER helg, det klarer jeg ikke å ta seriøst. Dessuten er jeg faktisk beskymret for de vennene mine som jeg vet drikker seg overstadig beruset at de ikke vet hvor de befinner seg. Mye mulig jeg oppfører meg som en kjip forelder, men i motsetning til mange av deres foreldre, får jeg rimlig godt bilde av hva som skjer. Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 16. mai 2005 #19 Skrevet 16. mai 2005 Veldig enig med forrige taler her' date=' russetiden blir det du gjør den til. Jeg var selv veldig skeptisk til hvor mye jeg egentlig skulle gidde å være med på, men kom frem til at jeg bare ville tape på å være negativt innstilt. Hadde en fantastisk russetid med mine venner, og vi har mange fine minner fra den tiden sammen, fyll og fanteri til tross. Men ser lett at uten venner blir russetiden en svært kjip affære...[/quote'] Jeg er ikke uten venner... Jeg har ikke så mange venner som er russ i år, men det er noe helt annet! Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 16. mai 2005 #20 Skrevet 16. mai 2005 Hei Yvonne, Jeg drikker heller ikke og er ikke noen super fest jente. Jeg var russ for en del år siden og "russa litt" (men ikke så mye som de fleste av mine medelever). Men jeg hadde (og har) den holdningen at russetida er hva man gjør den til! Jeg tror helt sikkert at hvis du hadde trivdes bedre på skolen din og hatt flere venner i ditt kull hadde du hatt en finere russetid. Men uansett synes jeg du har en litt kjip og negativ holdning. Flertallet av russen blir ikke vodtatt, flertallet bruker ikke 800 000 på buss. Du trekker fram ekstreme eksempler. Og hvor vil du med dem? I tillegg vil jeg si at russe tradisjonen er ganske unik (tror jeg i allefall, da!) ... Og oppgjennom hele barndommen gleda jeg meg til 17.mai og tiden før 17.mai fordi jeg samla på russekort. Russekort gleder mange små barn også Jeg har ikke noe i mot å gi bort russekort de små søte barna, og jo russetiden er spesiell, men jeg føler den ikke er så spesiell lenger, fordi alt som skjer når man er russ, skjer under arrangementene hvor man må betale. Dessuten er det greit å komme seg dit, dermed kan det være fordel å være på en buss,van, osv.. Dermed føler jeg at det blir en russetid som er for de som har penger og fordi som er veldig glad i å feste. Men selvom jeg kanskje ikke liker å feste, ville jeg kanskje gjort ting på en annen måte å markere den i såfall, når russetiden først er her, men det er det jo ikke tatt stilling til i det hele tatt. Og jeg trekker ikke inn ekstreme tilfeller, da det er opptil flere busser som koster 800 000 på min skole. De betaler ca. 20 000 kr hver. Derfor er det svært realistisk. For meg blir dette usolidarisk og et bevis på norsk rikmannskultur og egosime, som viser at vi ikke har bedre å bruke pengene til, tydeligvis. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå