Gå til innhold

Hva spiser deres 1-2 åringer iløpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på 18 mnd som enda har få tenner, har kun forran. Ca 7 tenner til sammen, så er vanskelig å spise hva som helst enda og spytter ut maten som ikke er mjukt nok. Synes det er vanskelig å finne ut av hva hun kan spise, altså nye ideer. Hun er også sykt kresen, så er vanskelig på den måten også. Her er vår dag, spent på om andre her inne synes dette er innafor og nok næringsrikt, da jeg føler veldig på at det er veldig ensidig, blir sånn med et kresen barn. 

Frokost: 2 brødskiver med ost og leverpostei pluss en banan, melk til drikke. 

Lunsj: 2 brødskiver med ost og prim eller noe annen pålegg, yoghurt, og appelsin (her har jeg prøvd egg og det vil hun altså ikke ha.) melk til drikkke

mellommåltid: hjemmelaget smoothie ( når hun ikke er i  bhgen)  frukt i bhgen

middag: går mye i fiskekaker, lasagne, kjøttboller, kjøttkak, og karbonade, er det eneste hun vil spise og som hun får til å spise, prøvd kylling det ble for hardt, og har prøvd andre mjuke ting i biter men det liker hun ikke. Har søtpotet og gulerot til hver rett, spiser ikke så mye av det heller. Føler det blir veldig ensidig middag. Vann til drikke

Mellommåltid: banan

Kveldsmat: prøver med havregrynsgrøt til hver kveld, spiser ca 3-4 skjeer så nekter hun mer og da gir jeg brødskiver igjen. Så ja føler det blir mye brødspising iløpet av en dag😅 huff! Melk til drikke

Anonymkode: 403ad...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes hu spise fint jeg. Mi var myyyye mer kresen en det dær! Men vi har vert heldige med at hu nesten bare vil ha fisk til middag å leverpostei å ost på skiva. Eller veldig glad i frukt å bær. Så hu får jo i seg det hu trenger.

Finnes forresten mye pølser snitzel ol med kylling å kalkun. Vår liker heller ikke potet. Så grove pasta skruer eller skruer laget på bønner ble løsningen!

• Liker 1
Skrevet

Hun spiser jo masse! Min på 2 spiser maks en skive til frokost, en til lunsj, frukt til mellommåltid, litt middag og noen skjeer med grøt til kvelds. 

Anonymkode: 69121...8a0

Skrevet

Synes det der hørtes veldig bra ut, jeg.

Vi har en på 18 mnd også, som også er sent ute med tenner. Første jekslene kom først forrige uke.

Han har heller ikke kunnet spise noe hardt, men nå har han endelig lært seg paprika..

Vi river kyllingen opp i strimler. Det går greit med gommene. 

Vi har også mye søtpotet og gulrot.

Vi stavmikset maten hans lenge, i hvertfall det som var hardt. Kneftet gjerne om det gikk. 

Men altså, jeg synes ikke det høres ut som om  dere har noe problem? Barnet spiser mye, og ok variert?

Anonymkode: 1d2c0...08a

Skrevet

Nå spiser forøvrig vår

Frokost: grøt av 45 g pulver

Lunsj: 1,5-2 skiver med leverpostei, hvitost, brunost, kyllingpålegg, prim, mandarinsmøreost, o.l., og banan

Mellommåltid: frukt, yoghurt i helgene eller en skive i bhg

Middag: mye fisk (laksefilet, torskefilet) med grønnsaker (gulrøtter, søtpotet, kålrabi, eller salat) og ris. Også fiskekaker med hjemmelaget drømmelettdressing. Lasagne er stas. Kylling med ratatouille, eller kremet ris. Glad i kokosmelk, så lager ofte mat med det.

Kvelds: grøt. Veldig glad i grøt...

Anonymkode: 1d2c0...08a

Skrevet

Det høres ut som hun spiser godt og variert :) 

Anonymkode: e87fc...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...