Gå til innhold

Får de som sitter i fengsel mulighet til hårklipp av frisør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På sykehjemmet der farmor er har de en frisør som kommer en gang i måneden eller noe sånt. Hun har med seg utstyr og så kan de som vil få en klipp, en vask eller ny permanent.

Har de noe lignende tilbud til de som sitter i fengsel? Vi er jo i Norge så jeg kan ikke utelukke at tilbudet består av hårfarging og andre ting kun for å se fin ut, men jeg tenker først og fremst på om de får tilbud om en vanlig hårklipp og om noen vet hvordan opplegget i så fall er.

Anonymkode: 3bae7...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de dokumetarene jeg har sett fra norske fengsler ser det ikke sånn ut gitt. 

Skrevet

Nei, men de får gratis tannlege.

Anonymkode: 4e41b...869

Skrevet

Skarpretteren ordner det.

Anonymkode: bd6b8...bcd

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skarpretteren ordner det.

Norges siste skarpretter var Theodor Larsen, han utførte siste henrettelse i Norge i 1876. 

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Antoinette skrev:

Norges siste skarpretter var Theodor Larsen, han utførte siste henrettelse i Norge i 1876. 

Ja, han var den siste offisielle. De lurer rundt enda.

• Liker 2
Skrevet

Skal du i fengsel? Lenge?

Anonymkode: db91d...17d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men de får gratis tannlege.

Anonymkode: 4e41b...869

Bare akutt.  Og da kun akkurat der man har tannverk. 

Anonymkode: 0142b...2d7

• Liker 2
Skrevet

Dette ha jeg også tenkt mye på....

Skrevet

Jeg ser ikke hvorfor de ikke skulle kunne få besøk av frisører. De skal jo reintegreres i samfunnet, og å gå til frisøren er en helt normal ting å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Ja, de får besøk av frisør. Noen får følge ut av fengselet til å besøke vanlige frisører.

Anonymkode: 21150...c94

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han var den siste offisielle. De lurer rundt enda.

nok en manne-mann som MÅ motsi en kvinne av rent prinsipp  :murvegg:

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Antoinette skrev:

nok en manne-mann som MÅ motsi en kvinne av rent prinsipp  :murvegg:

Jeg motsier deg ikke. Jeg responderer på det du siterte meg på. Du skulle belære meg om skarprettere for å få deg et billig poeng. Jeg fulgte opp, og er nå en "manne-mann"

God helg videre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg klipte håret til flere i fengsel da jeg var innsatt. Var ingen som kom og klipte der.

Anonymkode: 43bba...da2

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare akutt.  Og da kun akkurat der man har tannverk. 

Anonymkode: 0142b...2d7

De får mer enn det. 

Anonymkode: 615cd...7f4

Skrevet

NEI, la forbryterne se ut som lurvenrell???!!!!!!!? Ikek greit med luksusvarer som ikke oss vanlige dødelige har råd til... Fyyfaen altså nesten så jeg har lyst til å havne i fengsel. 

Anonymkode: 97eb7...0f4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NEI, la forbryterne se ut som lurvenrell???!!!!!!!? Ikek greit med luksusvarer som ikke oss vanlige dødelige har råd til... Fyyfaen altså nesten så jeg har lyst til å havne i fengsel. 

Du hadde kanskje hatt behov for et lite opphold så du hadde skjønt hva det faktisk innebærer. Kvinnefengsel er for eksempel ingen dans på roser akkurat. Blir så forbanna av sånne som deg som tror det er et jævla ferieopphold. 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du prater bullshit.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du hadde kanskje hatt behov for et lite opphold så du hadde skjønt hva det faktisk innebærer. Kvinnefengsel er for eksempel ingen dans på roser akkurat. Blir så forbanna av sånne som deg som tror det er et jævla ferieopphold. 

Hva f.... Jeg vet hva ejg snakker om.... Tidligere ex var i fengsel.... Så ut som han storkoste seg.. Men ikke vet jeg.... Håper den dritten hadde det fælt..... Flott om det ikke er et ferieopphold. Det fortjener dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...