Gå til innhold

Gallapremiere på kino

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt invitert med på en gallapremiere på kino. I den forbindelse et litt småkomisk spørsmål. Min venninne mener at gallapremiere faktisk betyr at man må kle seg i galla. Mens jeg mener å huske at de fleste førpremierer nå blir kalt for galla uten at det er noen som helst kleskode. Det kommer jo gjerne en del kjendiser i finstasen, mens resten kler seg normalt. Hvem har rett? Det dreier seg om Colosseum kino. Og har aldri opplevd noen kleskode der eller på andre kinoer, selv om det hender på enkelte typer filmer at noen kommer i kostymer.

Anonymkode: 5394a...40e

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1303948-gallapremiere-p%C3%A5-kino/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på en rød løper-premiere for en norsk film. 
Jeg kledde meg litt finere enn for vanlig kino, altså jeg hadde jeans, høye heler, og en fin topp. 
Mitt inntrykk var at de fleste gjorde det samme, litt fint, men ikke for pyntet. 
Sitte i en kinosal i 2 timer i gallakjole hadde jeg virkelig ikke taklet, og ser ikke for meg at det er spesielt behagelig i dress for menn heller. 

Anonymkode: e1524...1f5

De gangene jeg har sett noen kle seg opp til filmpremierer er til filmer a la Star Wars og Ringenes Herre, og da er det ikke akkurat galla det er snakk om. Nå er det vel aldri noen norske skuespillere som kler seg i galla på egen filmpremiere, heller, så tror du er rimelig safe der. Det sagt, kan jeg tenke meg at det er noen som vil gjøre en greie av at det er Downton Abbey. Typisk kvinner 45+ som har sett episodene sammen og drukket vin. Det er jo litt som filmene jeg nevnte, på den måten at det er fra en annen tidsepoke, hvor overklassen kledte seg veldig fint. 

Anonymkode: 357c3...bfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...