SoWhat? Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Har bedt noen på middag i morgen, og vet godt hva de liker. Så jeg tenkte å frityrsteke blomkålbuketter, ha stekt bacon og hvit saus til. Men det kan bli litt "tung" mat tenker jeg, så lurer på om jeg kan putte noe friskt oppi, eller ha ved siden av? Syns det blir litt kjedelig med kun blomkål og bacon også. Håper noen har noen forslag. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Hvit fisk 🤤 Anonymkode: d707e...980 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 Vossakorv eller kjøttpølser. Anonymkode: 022b0...6cc 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 Du kan jo ha en frisk råkostsalat? Gulrøtter + appelsin er fin kombi i råkost Ellers er kjøttpølser veldig godt til. Anonymkode: d6c2a...04a 2
HalldirV2 Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 9 minutter siden, SoWhat? skrev: Har bedt noen på middag i morgen, og vet godt hva de liker. Så jeg tenkte å frityrsteke blomkålbuketter, ha stekt bacon og hvit saus til. Men det kan bli litt "tung" mat tenker jeg, så lurer på om jeg kan putte noe friskt oppi, eller ha ved siden av? Syns det blir litt kjedelig med kun blomkål og bacon også. Håper noen har noen forslag. Frityrstekt? Det har jeg aldri smakt. Har bare smakt kokt blomkålhode med hvit ostesaus og enten bacon eller spekeskinke. Spennende valg 😊 Vanskelig... Dette er jo en typisk sommerrett, som skal være både enkel og litt lett. Trenger du virkelig mer ved siden av? Kanskje noe godt rustikk brød hadde passet, men da blir jo måltidet tyngre igjen. Kål kanskje? 4
SoWhat? Skrevet 24. august 2019 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2019 Hvit fisk og gulrøtter og appelsiner syns jeg ser veldig godt ut! Trengs litt nøytralt, frisk og syrlig til så "tung" mat. Tror jeg går for det da alt ser ut til å passe sammen. Det er ihvertfall en rett de aldri har fått før, og tror det vil falle i smak! Leser andre forslag også før jeg bestemmer meg helt. Takk for forslag så langt! 🙂 1
HalldirV2 Skrevet 24. august 2019 #7 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Hvit fisk og gulrøtter og appelsiner syns jeg ser veldig godt ut! Trengs litt nøytralt, frisk og syrlig til så "tung" mat. Tror jeg går for det da alt ser ut til å passe sammen. Det er ihvertfall en rett de aldri har fått før, og tror det vil falle i smak! Leser andre forslag også før jeg bestemmer meg helt. Takk for forslag så langt! 🙂 Post bilde, I dare you 😊 God middag, lykke til. 2
SoWhat? Skrevet 24. august 2019 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2019 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Frityrstekt? Det har jeg aldri smakt. Har bare smakt kokt blomkålhode med hvit ostesaus og enten bacon eller spekeskinke. Spennende valg 😊 Vanskelig... Dette er jo en typisk sommerrett, som skal være både enkel og litt lett. Trenger du virkelig mer ved siden av? Kanskje noe godt rustikk brød hadde passet, men da blir jo måltidet tyngre igjen. Kål kanskje? De er fra Thailand og elsker frityrstekt, og det gjør jeg også så googla opp det. Jeg er ikke så veldig glad i asiatisk mat, samtidig må jeg lage noe de liker. Syns asiatere er kresne på mat. Antageligvis blir norsk mat litt lite smak. De krydrer jo vilt 🙂 men tror dette vil bli spist! 2
HalldirV2 Skrevet 24. august 2019 #9 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: De er fra Thailand og elsker frityrstekt, og det gjør jeg også så googla opp det. Jeg er ikke så veldig glad i asiatisk mat, samtidig må jeg lage noe de liker. Syns asiatere er kresne på mat. Antageligvis blir norsk mat litt lite smak. De krydrer jo vilt 🙂 men tror dette vil bli spist! Jeg synes asiatere generelt er veldig lite eventyrlystne på å prøve matkulturer utenfor sine egne 😂 Og det med at det smaker lite, det forstår jeg ikke. Jeg synes ikke at f. eks viltgryte smaker mindre enn butterchicken, det smaker bare annerledes. Men, men... Gøy at du serverer dem typisk norsk mat, og at du legger inn en liten twist. Kan bli spennende med fisk ved siden av. 1
SoWhat? Skrevet 24. august 2019 Forfatter #10 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Jeg synes asiatere generelt er veldig lite eventyrlystne på å prøve matkulturer utenfor sine egne 😂 Og det med at det smaker lite, det forstår jeg ikke. Jeg synes ikke at f. eks viltgryte smaker mindre enn butterchicken, det smaker bare annerledes. Men, men... Gøy at du serverer dem typisk norsk mat, og at du legger inn en liten twist. Kan bli spennende med fisk ved siden av. Ja, de er kresne. Hun ene bruker å ha med sin egen mat hit når de er bedt 😏 så nå tenkte jeg at hun også vil like maten. Bruker en del chili i melet før jeg friterer blomkålen. Så får de den dosa med sterkt krydder også 🙂 1
HalldirV2 Skrevet 24. august 2019 #11 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Ja, de er kresne. Hun ene bruker å ha med sin egen mat hit når de er bedt 😏 så nå tenkte jeg at hun også vil like maten. Bruker en del chili i melet før jeg friterer blomkålen. Så får de den dosa med sterkt krydder også 🙂 Skikkelig fusion greie du har begitt deg ut på 😂 1
SoWhat? Skrevet 24. august 2019 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Skikkelig fusion greie du har begitt deg ut på 😂 Jepp! Har alltid fått gode ideer her. Dette blir nok bra! 😄 1
HalldirV2 Skrevet 24. august 2019 #13 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jepp! Har alltid fått gode ideer her. Dette blir nok bra! 😄 Eller helt katastrofe 😂😋 Sorry, kunne ike dy meg. Nei, jeg tar trua. Dette fikser du! Post bilde. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå