Hanne67 Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Det er en evighet siden jeg har vært utenlands, så trenger tips til hva å ta med. Jeg vet man trenger reiseadapter pga. annen stikkontakt, eller har de det på hotellene? Holder det å bruke kort eller pleier dere å ta ut noe i kontanter? Jeg skal være være borte i to netter. Holder det da med håndbagasje? Regner med å shoppe litt, men ikke så mye. Tar imot alle tips jeg kan få. ☺️
Hanne67 Skrevet 24. august 2019 Forfatter #2 Skrevet 24. august 2019 Ingen som har vært i Storbritannia, eller utenlands forøvrig?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 2 minutter siden, Guidet Kvinne said: Regntøy. Dette. Og solkrem, siden man kan oppleve alle årstider på en time. Anonymkode: e75bc...235 1
Guidet Kvinne Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 4 timer siden, Hanne67 skrev: Det er en evighet siden jeg har vært utenlands, så trenger tips til hva å ta med. Jeg vet man trenger reiseadapter pga. annen stikkontakt, eller har de det på hotellene? Holder det å bruke kort eller pleier dere å ta ut noe i kontanter? Jeg skal være være borte i to netter. Holder det da med håndbagasje? Regner med å shoppe litt, men ikke så mye. Tar imot alle tips jeg kan få. ☺️ Hotellene har som regel adapter. I veldig mange europeiske land er bruk av kort mye mindre utbredt i Norge. Det er derfor lurt å ha litt kontanter. Det holder å ta ut litt ved ankomst, og så vil du raskt oppleve hvor vanlig/uvanlig det er med kort. Jeg vet ikke hvordan det er i Skottland nå, vel og merke. For bare to netter holder det lenge med håndbagasje, så sant du ikke skal ha med deg et tonn flytende produkter. 1
mam4ma Skrevet 24. august 2019 #7 Skrevet 24. august 2019 4 timer siden, Hanne67 skrev: Det er en evighet siden jeg har vært utenlands, så trenger tips til hva å ta med. Jeg vet man trenger reiseadapter pga. annen stikkontakt, eller har de det på hotellene? Holder det å bruke kort eller pleier dere å ta ut noe i kontanter? Jeg skal være være borte i to netter. Holder det da med håndbagasje? Regner med å shoppe litt, men ikke så mye. Tar imot alle tips jeg kan få. ☺️ Adapter må du ha. Du klarer deg fint med kort! Har vært i Skottland iallefall 12 ganger. Flott land! Sjekk værmeldingen før du drar, så vet du hva du vil trenge. Hadde ville tatt koffert, fort gjort å få med seg ting & tang. Mange ting som lønner seg å kjøpe der borte 😉 Du vet selv om det blir shopping, og om du har barn å handle til 😁 Hvor skal du? 2
Guidet Kvinne Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, mam4ma skrev: Adapter må du ha. Du klarer deg fint med kort! Har vært i Skottland iallefall 12 ganger. Flott land! Sjekk værmeldingen før du drar, så vet du hva du vil trenge. Hadde ville tatt koffert, fort gjort å få med seg ting & tang. Mange ting som lønner seg å kjøpe der borte 😉 Du vet selv om det blir shopping, og om du har barn å handle til 😁 Hvor skal du? Haha, vi har gitt stikk motsatte råd. Jeg er enig i at det er greit med egen adapter altså, men jeg har alltid fått låne uten problem. *happygolucky* 1
mam4ma Skrevet 24. august 2019 #9 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev: Haha, vi har gitt stikk motsatte råd. Jeg er enig i at det er greit med egen adapter altså, men jeg har alltid fått låne uten problem. *happygolucky* Så det 😂 Men jeg har vært der hvert år de siste 12-15 årene, så tror jeg har god dekning for det jeg sier 😉 Hadde sikkert fått lånt adapter, og ofte er der et valg for 220volt på badet. Men jeg er sånn som planlegger 😁 Og har handlet på alt fra kjedebutikker til små innvandrersjapper med kort. Usikker på om jeg har brukt kontanter i det hele tatt siste årene... 1
Guidet Kvinne Skrevet 24. august 2019 #10 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, mam4ma skrev: Så det 😂 Men jeg har vært der hvert år de siste 12-15 årene, så tror jeg har god dekning for det jeg sier 😉 Hadde sikkert fått lånt adapter, og ofte er der et valg for 220volt på badet. Men jeg er sånn som planlegger 😁 Og har handlet på alt fra kjedebutikker til små innvandrersjapper med kort. Usikker på om jeg har brukt kontanter i det hele tatt siste årene... Jeg tror deg! Jeg syntes bare det var så vittig. Jeg planlegger aldri og shopper lite hvis jeg bare er et sted i to-tre dager, så mitt svar var gjerne basert på mine egne reisevaner. Angående kort: Jeg har opplevd å ikke kunne betale med kort på barer, puber og f.eks markeder i store europeiske byer som Berlin (og siden jeg ikke planlegger og ikke har hatt cash har det blitt litt dumme situasjoner når f.eks regningen kommer). Derfor prøver jeg nå å ha noen hundre norske kroner i euro/lokal valuta. Men det ordner seg jo alltid.
Hanne67 Skrevet 24. august 2019 Forfatter #11 Skrevet 24. august 2019 19 minutter siden, mam4ma skrev: Adapter må du ha. Du klarer deg fint med kort! Har vært i Skottland iallefall 12 ganger. Flott land! Sjekk værmeldingen før du drar, så vet du hva du vil trenge. Hadde ville tatt koffert, fort gjort å få med seg ting & tang. Mange ting som lønner seg å kjøpe der borte 😉 Du vet selv om det blir shopping, og om du har barn å handle til 😁 Hvor skal du? Jeg skal til Edinburgh. Håndbagasje holder med det jeg skal ha med, men spørsmålet er hvor mye jeg skal kjøpe med hjem derfra. Har du tips til hva som lønner seg å kjøpe? Jeg tenkte meg ihvertfall innom Primark og Lush.
mam4ma Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 7 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg tror deg! Jeg syntes bare det var så vittig. Jeg planlegger aldri og shopper lite hvis jeg bare er et sted i to-tre dager, så mitt svar var gjerne basert på mine egne reisevaner. Angående kort: Jeg har opplevd å ikke kunne betale med kort på barer, puber og f.eks markeder i store europeiske byer som Berlin (og siden jeg ikke planlegger og ikke har hatt cash har det blitt litt dumme situasjoner når f.eks regningen kommer). Derfor prøver jeg nå å ha noen hundre norske kroner i euro/lokal valuta. Men det ordner seg jo alltid. Jeg er en master-planner 😍🙈😂 Berlin vet jeg lite om. Men har vært på en del pub'er i Skottland uten cash 😊
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #13 Skrevet 24. august 2019 Jeg reiste rundt i Skottland for tre uker siden. Adapter er kjekt, men de fleste steder kan man lade med USB. Hadde ikke giddet å ta med regntøy, maks en paraply. Kort tar de faktisk overalt, som i Norge. Jeg anbefaler: gode sko, powerbank. Håndbagasje er definitivt nok. Jeg reiste i nesten tre uker med bare en liten sekk. Glad for det. Anonymkode: 3cd77...31e 1
Gjest Krampus Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 Regntøy, vindjakke, gummistøvler, vinterjakke og bikini. Skottland er spinnvillt
Guidet Kvinne Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, mam4ma skrev: Jeg er en master-planner 😍🙈😂 Berlin vet jeg lite om. Men har vært på en del pub'er i Skottland uten cash 😊 Masterplanner uten cash! (ok, avsporing over, ts)
Mynlen Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 Hadde ikke kontanter i Edinburgh i fjor høst, gikk helt fint. Men regntøy anbefales.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #17 Skrevet 24. august 2019 14 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: eg har opplevd å ikke kunne betale med kort på barer, puber og f.eks markeder i store europeiske byer som Berlin Tyskland er litt trege, sånn er det bare. Anonymkode: 3cd77...31e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #18 Skrevet 24. august 2019 Allværsjakke, (det blåser og regner), gode sko, noe kontanter. Utenom kjedene må en ofte betale gebyr for å bruke kort. Trengte ikke regntøy da jeg bodde der. Anonymkode: c4e7e...c51 1
mam4ma Skrevet 24. august 2019 #19 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, Hanne67 skrev: Jeg skal til Edinburgh. Håndbagasje holder med det jeg skal ha med, men spørsmålet er hvor mye jeg skal kjøpe med hjem derfra. Har du tips til hva som lønner seg å kjøpe? Jeg tenkte meg ihvertfall innom Primark og Lush. Edinburgh var jeg ifjor 😊 Kjempefin by 😍 Truser, sokker, strømpebukse, etc til barn på Primark er jo toppers. Harry Potter- ting også 😊 BodyShop er omtrent halv pris i forhold til Norge. Lush selger forresten shampoo og balsam i fast form! Genialt for handbagasje-reising! 😉 Godteri er billig. Boots er toppen; forkjølelsesmedisin! Hårfarge, sminke, deodoranter, etc er billig. Ofte er det 3 for 2-tilbud, slik at du får f.x. TRE hårfarger til billigere enn EN pakke på tilbud i Norge! SuperDry (populært ungdomsmerke) er MYE billigere! Var det jeg kom på i farten! Har tips til spisested dersom du trenger... To dager var litt lite 🙈😂 1
Guidet Kvinne Skrevet 24. august 2019 #20 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tyskland er litt trege, sånn er det bare. Anonymkode: 3cd77...31e Mulig. Berlin var bare et eksempel på europeisk storby. Jeg har opplevd det flere andre steder også, men det er jo mulig det handler om min hang til litt smålugubre kjellerbarer. Det er jo uansett ikke problematisk, man kan jo bare gå til nærmeste minibank (eller ta taxi som jeg måtte i London en gang). Konkluderer med at Ts antagelig bør dra med diger koffert siden hun vil på Primark (iiik), adapter og null kontanter. Jeg ville dratt uten adapter, uten koffert og uten kontanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå