AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 I vår var vi i Indonesia på ferie, min mann og jeg. Han falt helt for en matrett som består av stekt ris, en eller annen saus, peanøtter og stekt egg. Jeg tror det var Nasi Goreng som maten het der. Har noen en god oppskrift som det går an å lage i Norge? Vi bor på bygda og har ikke tilgang på asia butikker. Anonymkode: 5b438...166
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Det var reker også, om det hjelper Anonymkode: 5b438...166
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 Masse oppskrifter på nett, bare søk Nasi goreng. Tviler på om du trenger så mange spesielle ting, det er jo bare stekt ris med nesten hva som helst av tilbehør. Mangler du et spesielt krydder eller en annen ingrediens kan du kjøpe det på nett også vet du Anonymkode: cf80c...d05
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: I vår var vi i Indonesia på ferie, min mann og jeg. Han falt helt for en matrett som består av stekt ris, en eller annen saus, peanøtter og stekt egg. Jeg tror det var Nasi Goreng som maten het der. Har noen en god oppskrift som det går an å lage i Norge? Vi bor på bygda og har ikke tilgang på asia butikker. Anonymkode: 5b438...166 Retten heter nasi goreng og skal det smake godt må du nok bestille endel varer eller reise til en asiabutikk. Det sier seg selv at Joker på bøgda ikke har det du trenger. Mange som bor usentralt utstyrer kjøkkenet godt med eksotiske varer så de kan lage noe annet en sild og pottitt. Anonymkode: 12129...5ac
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Retten heter nasi goreng og skal det smake godt må du nok bestille endel varer eller reise til en asiabutikk. Det sier seg selv at Joker på bøgda ikke har det du trenger. Mange som bor usentralt utstyrer kjøkkenet godt med eksotiske varer så de kan lage noe annet en sild og pottitt. Anonymkode: 12129...5ac Her er en oppskrift på indonesisk Nasi Goreng (denne er med kylling, kan byttes ut med reker om ønskelig). Det er ikke veldig mange ting der som man ikke kan få tak i de fleste steder i landet Som et apropos til den siste setningen din, for mange ville det nok vært eksotisk nok å få servert sild og pottitt Anonymkode: cf80c...d05
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her er en oppskrift på indonesisk Nasi Goreng (denne er med kylling, kan byttes ut med reker om ønskelig). Det er ikke veldig mange ting der som man ikke kan få tak i de fleste steder i landet Som et apropos til den siste setningen din, for mange ville det nok vært eksotisk nok å få servert sild og pottitt Anonymkode: cf80c...d05 Ha,ha, glemte oppskriften: https://millasmat.com/middag/indonesisk-stekt-ris-nasi-goreng-full-versjon-og-enkel-versjon Anonymkode: cf80c...d05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå