AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Jeg har i det siste handlet litt klær på Bik Bok og Gina Tricot. Jeg elsker passformen buksene deres har for eksempel. I går så hadde jeg på meg ei av de nye buksene fra Bik Bok på jobb og når jeg møtte noen venninner. Alle sa at de så fantastisk ut på meg, men hu ene sa at de merkene er jo kun for unge jenter. Altså jeg er i 30 åra, men jeg har ikke planer om å kle meg som ei gammel dame. Hva mener dere? Anonymkode: 92cc7...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Jeg er selv blitt 30 og handler fortsatt klær på Bikbok. Kan faktisk finne klær i en hvilken som helst butikk, det er bare å sette sammen på den måten som passer din stil! Finnes ingen fasit Anonymkode: 68d55...afd 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 Haha! For noe tull! Klart man kan bruke klær fra Gina Tricot og BikBok selv om man er i 30 årene! Skal man liksom kle seg som ei gammal tante?! Neitakk! Anonymkode: ebf35...879 7
kristineg Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 Dette er bare noe tøv! Klart du kan handle der. Jeg har masse klær fra BikBok og Gina Tricot. Helt enig i at jeansene deres har fantastisk passform. De har i hvert fall riktig størrelse for meg som gjør at skinny jeans faktisk sitter trangt på meg hele veien. Jeg får masse komplimenter og kommentarer både fra venner og menn at jeg ser smashing ut i de. Selv er jeg 39 og har ingen planer om å slutte å handle der med det første. 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 Bukser og andre nokså basic plagg kan vel hvem som helst gå med selv om det er fra Bikbok. Men de har mye veldig rart også, som jeg ikke tror andre enn ungdommer som skal følge trender vil gå med. Anonymkode: 3fde2...40a 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 Man kan fint handle der, uansett alder.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #7 Skrevet 24. august 2019 Jeg nærmer meg 60 og kjøper bl.a. bukser på Bik Bok Anonymkode: bc003...d47 6
aiba Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 Jeg er 37 og handler masse på Bik bok Gina tricot også 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #10 Skrevet 24. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i det siste handlet litt klær på Bik Bok og Gina Tricot. Jeg elsker passformen buksene deres har for eksempel. I går så hadde jeg på meg ei av de nye buksene fra Bik Bok på jobb og når jeg møtte noen venninner. Alle sa at de så fantastisk ut på meg, men hu ene sa at de merkene er jo kun for unge jenter. Altså jeg er i 30 åra, men jeg har ikke planer om å kle meg som ei gammel dame. Hva mener dere? Anonymkode: 92cc7...b6e Jeg kjøper av og til noe på disse butikkene. Er snart 40. Vero Moda også. Ingenting galt i det. Men forstår at enkelte ting som feks noen topper som knapt skjuler noe som helst hadde sett slutty ut på meg. Det ser forøvrig slutty ut på alle når jeg tenker etter. Anonymkode: d075b...8f7 3
kristineg Skrevet 24. august 2019 #11 Skrevet 24. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper av og til noe på disse butikkene. Er snart 40. Vero Moda også. Ingenting galt i det. Men forstår at enkelte ting som feks noen topper som knapt skjuler noe som helst hadde sett slutty ut på meg. Det ser forøvrig slutty ut på alle når jeg tenker etter. Anonymkode: d075b...8f7 Hvilke topper er det? Jeg synes ikke de har slutty topper 1
Gjest Lily_88 Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 Mamma på 59 kjøper klær fra bik bok, og hun ser bedre ut i de klærne enn tenåringer. Kjøp det du liker, uansett alder 🙂
mangolassie Skrevet 24. august 2019 #13 Skrevet 24. august 2019 Altså, ingen burde handle på disse butikkene, men det har ikke noe med alder å gjøre. Fast fashion-kjeder som de nevnte Bik Bok, Gina Tricot, og H&M, Zara osv osv bidrar til forurensing gjennom miljøskadelig produksjon, barnearbeid, slavearbeid, overforbruk og forsøpling gjennom å produsere plagg i dårlig kvalitet som bare varer en kort stund før det blir utrendy eller utslitt.. Disse kjedene burde boikottes for enhver pris, da de bidrar til å ødelegge jorda vi lever på. Det bærekraftige valget er å bruke det man har, kjøpe brukt, eller kjøpe tidløse, klassiske plagg som varer fra bærekraftige produsenter. 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, mangolassie skrev: Altså, ingen burde handle på disse butikkene, men det har ikke noe med alder å gjøre. Fast fashion-kjeder som de nevnte Bik Bok, Gina Tricot, og H&M, Zara osv osv bidrar til forurensing gjennom miljøskadelig produksjon, barnearbeid, slavearbeid, overforbruk og forsøpling gjennom å produsere plagg i dårlig kvalitet som bare varer en kort stund før det blir utrendy eller utslitt.. Disse kjedene burde boikottes for enhver pris, da de bidrar til å ødelegge jorda vi lever på. Det bærekraftige valget er å bruke det man har, kjøpe brukt, eller kjøpe tidløse, klassiske plagg som varer fra bærekraftige produsenter. Ikke alle som har råd til designer klær, skal disse gå naken ? Anonymkode: d6d53...b62 1
vintage Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i det siste handlet litt klær på Bik Bok og Gina Tricot. Jeg elsker passformen buksene deres har for eksempel. I går så hadde jeg på meg ei av de nye buksene fra Bik Bok på jobb og når jeg møtte noen venninner. Alle sa at de så fantastisk ut på meg, men hu ene sa at de merkene er jo kun for unge jenter. Altså jeg er i 30 åra, men jeg har ikke planer om å kle meg som ei gammel dame. Hva mener dere? Anonymkode: 92cc7...b6e Jeg har alltid syntes litt synd på disse menneskene som mener at folk skal kle seg og ha hårfrisyre som er strengt aldersbestemt. Heldigvis blir de stadig med sjeldne. Kle deg som du vil, ts 🙂 1
mangolassie Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle som har råd til designer klær, skal disse gå naken ? Anonymkode: d6d53...b62 Nei, de kan, som jeg skrev i innlegget, bruke det de har, eller kjøpe brukt. Markedet flommer over av brukt tøy med masse levetid igjen. Fretex, UFF, Finn.no, tise, Facebook marketplace osv bugner over. Tonnevis av fullt brukbare klær kastes hver dag fordi det produseres, kjøpes og kastes altfor mye. Om man slutter å kjøpe masse billige klær i dårlig kvalitet som går av moten etter kort tid, kan man fint bruke tilsvarende sum på noen få gode plagg som varer (og undertøy, sokker og annet man ikke ønsker å kjøpe brukt) fra etiske/bærekraftige produsenter. Endret 24. august 2019 av mangolassie 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #17 Skrevet 24. august 2019 6 minutter siden, mangolassie skrev: Altså, ingen burde handle på disse butikkene, men det har ikke noe med alder å gjøre. Fast fashion-kjeder som de nevnte Bik Bok, Gina Tricot, og H&M, Zara osv osv bidrar til forurensing gjennom miljøskadelig produksjon, barnearbeid, slavearbeid, overforbruk og forsøpling gjennom å produsere plagg i dårlig kvalitet som bare varer en kort stund før det blir utrendy eller utslitt.. Disse kjedene burde boikottes for enhver pris, da de bidrar til å ødelegge jorda vi lever på. Det bærekraftige valget er å bruke det man har, kjøpe brukt, eller kjøpe tidløse, klassiske plagg som varer fra bærekraftige produsenter. Hvor tenker du at det er bra nok å handle, som dekker alle disse kravene? Anonymkode: a9fbf...1ce 1
mangolassie Skrevet 24. august 2019 #18 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor tenker du at det er bra nok å handle, som dekker alle disse kravene? Anonymkode: a9fbf...1ce 1. Bruke det man har, ta vare på det, reparere om det trengs 2. Bytte med andre (byttefest med venninner, ulike klesbytteevents arrangeres rundt omkring, i hvert fall i byene) 3. Kjøpe brukt. Om man kjøper noe i andre hånd (second hand), sparer man ressursene det krever å produsere noe nytt, man øker etterspørselen etter miljøvennlige alternativer, og man unngår å støtte selskaper som regelrett driter i både klima, miljø og mennesker. Til det du spør om (som nevnt i mitt forrige svar): Fretex, UFF, bruktbutikker, fra venner, Finn.no, tise, Facebook marketplace, loppemarked om man må kjøpe nytt går det an å ta et kjapt Google-søk på f eks sustainable/ethical clothing brands eller lignende. Om man ikke kan kjøpe fra et bærekraftig firma, burde man prøve å kjøpe plagg man vet man vil kunne ha og bruke i lang tid framover, i god kvalitet og gode materialer. 2
_popcorn_ Skrevet 24. august 2019 #19 Skrevet 24. august 2019 (endret) Ryddet for avsporing. Edit: ryddet for kommentar til moderering. _popcorn_, mod Endret 24. august 2019 av _popcorn_ 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #20 Skrevet 24. august 2019 44 minutter siden, mangolassie skrev: om man må kjøpe nytt går det an å ta et kjapt Google-søk på f eks sustainable/ethical clothing brands eller lignende. Vet du om det finnes en norsk side med oversikt over norske klesbutikker som fyller disse kravene? Er klesbutikkene Indiska og Floyd dårlige eller gode valg i forhold til dette? Anonymkode: f8ef9...d6a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå