Gå til innhold

Skammer meg over butikkjobben min, blir så flau når folk spør meg hva jeg jobber med.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater å få det spørsmålet:( Jeg vet jeg er flink i jobben min. Jobber i en butikk som selger klær og kombinert med parfymeri. Jeg selger stor sett make-up da jeg har utdannet meg som make-up artist i yngre dager. Er assisterende butikksjef. Føler meg nederst på rangstigen. Jobben er hyggelig og jeg trives. Men synes det er så flaut å ha en sånn overflatisk jobb. Vurderer å begynne studere for å få en annen følelse og at jeg har en tittel å henvise til.

Anonymkode: 4a50a...4ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del spiller det ingen rolle hva folk gjør, det som er viktig er hvem de er. Den mest intelligente, omsorgsfulle personen kan ende opp med en lavstatusjobb, men han vil fortsatt være et fascinerende og bra menneske. En jeg heller vil tilbringe tid med enn en narsissistisk advokat. 

Vi trenger ikke late som om jobben er viktig en gang. Det spiller ingen rolle om jobben er uviktig. Det som er viktig er hvem man er som individ. 

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en gang en venn på besøk når jeg var yngre, min mor er alltid interessert når man tar med noe nye hjem og spurte hva hans foreldre gjorde «min mor er BARE vaskedame». Han ble tydelig lei seg og berørt av å måtte si det høyt. 

Min mor sa da «BARE!? Det er jo ikke bare det, hvor hadde verden vært om ingen hadde vasket for oss? Hvor hadde verden vert om offentlige toalett, gulv ol... ikke ble vaska?» han gutten lyste tydelig opp over å høre at å være «vaskedame» faktisk er utrolig viktig jobb.

Jeg ønsker å si det samme til deg. Vi trenger faktisk folk til å jobbe i alle yrker som finnes. Noen må hente boss, noen må kjøre taxi, noen må jobbe i butikk. Vi trenger folk på alle steder i arbeidslivet for hvor hadde vi ellers vert? 

Vær stolt av jobben og yrket ditt 💙💙 om du trives og det er en kjekk jobb, så er det det viktigste :) 

Anonymkode: d4cb9...3a8

Stakkar, han har sikkert fått sleivete kommentarer fra jevnaldrende i hans yngre dager. En i klassen ble hånet og folk sa at han "bare" blir søppelmann når han vokser opp. Vet ikke helt hvor han er i livet i dag, men han virker som en anstendig, ung fyr som bare var litt rar som barn. 

Anonymkode: 215b8...390

• Liker 3
Skrevet

Du skal da ikke skamme deg over jobben din, ts! Det viktigste for din del må jo være at du trives med det du gjør!

Jeg har aldri sett ned på folk som jobber i butikk, uansett hva slags butikk. De gjør jo en viktig jobb de også! Hva skulle vi gjort uten dere, liksom?

Jeg har en venninne som alltid har jobbet i butikk (i over 25 år). Hun elsker jobben sin: å selge, treffe mennesker, og å yte god service. Hun er heldigvis overhodet ikke flau over valget av levebrød, eller å fortelle hva hun jobber med.

Dette må du jobbe deg ut av, ts. :klem:

Anonymkode: 4839d...c73

• Liker 11
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Å jobbe i butikk er ingenting å skamme seg over, alle jobber er like viktige for å holde samfunnet i gang.

Skrevet

Du er assisterende butikk sjef og make up artist i en kles- og parfymeri?? Høres ikke akkurat nederst på rangstigen ut for min del. 

Anonymkode: e06c6...72d

• Liker 21
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet (endret)

Syns assisterende butikksjef og utdannet make-up artist høres veldig bra ut jeg. 

Endret av BangersBeans&Mash
Skrevet

Du har da en helt ok jobb? Jeg syns uansett ingen jobber er noe å skamme seg over. Feks er godt renhold VELDIG avgjørende for trivselen på jobb. Og det å kunne gå inn i en butikk og søke gode råd og tips fra dyktige fagfolk er gull!! Når jeg ber om hjelp hos betjeningen istedetfor bare å plukke selv, ser jeg at jeg ofte blir mest fornøyd med kleskjøpet. 

• Liker 3
Skrevet

Det kunne vært verre, du kunne vært meg. Jeg er 43 og jobber på kundeservice. Det er det liksom bare unge studenter som gjør. Ikke voksne folk. 

Anonymkode: 5aa1b...ae8

• Liker 1
Skrevet

For mange ensomme enslige mennesker kan det være dagens høydepunkt å gå i butikken hvor ts arbeider, bli møtt av en blid lerke av en selger som slår av en ekstra prat. Ditt smil ts, i butikken du jobber, kan være det eneste smilet den kunden fikk den dagen. Så ja...du har en viktig jobb for mange. Husk det.

Anonymkode: 49cc1...df3

• Liker 11
Skrevet

Ikke tenk på det en gang. Ingen imponerer meg bare pga høy utdannelse, men som individ. Det finnes sære og rare mennesker i høyere utdannelser som sliter med hvem de er. Det viktigste er at du liker det du gjør.

• Liker 8
Skrevet

Yrket/utdannelsen din trenger ikke definere deg som menneske, personlighet.

Se bare hvor mange usympatiske mennesker som er i politi, lege/helsevesent. Mennesker med null mennskelig innsikt.

Anonymkode: f3bd1...d86

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste er at du trives i jobben din, og spesielt når du jobber med kunder. Å kunne tilby god service og å gi kunden en god opplevelse, det gir mestringsfølelse! Hvis du opplever dagene dine som positive og sitter igjen med en god følelse etter endt arbeidsdag, da skal du ikke skjemmes.

Jeg føler det også sånn noen ganger. Jeg jobber i barnehage, som ufaglært assistent. Å si til foreldre at jeg er «bare assistent» er ikke noe gøy, og det får meg til å føle meg liten. Men jeg trives på jobb hver dag. Jeg tenker på «barna mine» hele tiden, selv om jeg har mange! Å skape gode opplevelser gjør at jeg er stolt av jobben min.

• Liker 6
Skrevet

Og fra alle oss andre som kommer inn i butikken din på vei hjem fra jobb, og vet sånn omtrentlig hva vi skal ha. 

Fra alle oss som du med et smil møter og hjelper før vi går ut av butikken igjen:

Takk for at du er der med din kunnskap. Du er viktig for oss, og vi er ikke alltid like flinke til å vise deg at du er den som gjør at det er ditt parfymer vi kommer til. Takk for at det er du som gjør dagen vår enda finere :dagens-rose:

Anonymkode: f2396...828

• Liker 5
Skrevet

Kjenner det litt på samme måte. Har en bachelor men jobber likevel i en matbutikk. Har gjort det i 11 år og er ikke sjef for noe😂 men jeg trives.

Av og til skulle jeg ønske at jeg fant meg en kontorjobb siden det virker litt mindre hektisk. (Butikken ligger på et populært sted og er nesten aldri stengt pga campingplass i nærheten osv.) vi har MYE å gjøre hver dag.

Men føler jeg ikke er i posisjon til å gamble med sånt pga jeg er alenemor og har kjøpt nytt hus.

Når folk jeg har gått på universitet med ser meg på butikken kjenner jeg at jeg blir litt flau.

Men de siste 2-3 årene har det gått bedre. Jeg har barn, hus, bil og trygg jobb og mange av de jeg studerte med har det ikke greit selv om de har jobb innenfor yrket sitt og jeg ikke har det. Og noen av dem har vært arbeidsledige  i perioder, og noen er arbeidsledig..

så jeg sier jeg jobber i butikk med hevet hode. Jeg liker meg på jobb.

Anonymkode: 2ec80...b1f

• Liker 11
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en gang en venn på besøk når jeg var yngre, min mor er alltid interessert når man tar med noe nye hjem og spurte hva hans foreldre gjorde «min mor er BARE vaskedame». Han ble tydelig lei seg og berørt av å måtte si det høyt. 

Min mor sa da «BARE!? Det er jo ikke bare det, hvor hadde verden vært om ingen hadde vasket for oss? Hvor hadde verden vert om offentlige toalett, gulv ol... ikke ble vaska?» han gutten lyste tydelig opp over å høre at å være «vaskedame» faktisk er utrolig viktig jobb.

Jeg ønsker å si det samme til deg. Vi trenger faktisk folk til å jobbe i alle yrker som finnes. Noen må hente boss, noen må kjøre taxi, noen må jobbe i butikk. Vi trenger folk på alle steder i arbeidslivet for hvor hadde vi ellers vert? 

Vær stolt av jobben og yrket ditt 💙💙 om du trives og det er en kjekk jobb, så er det det viktigste :) 

Anonymkode: d4cb9...3a8

Åh, så flott mamma du har! 

Anonymkode: e3532...226

• Liker 8
Skrevet

Er det dårlig å være assisterende butikksjef også nå 🙄

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, minister-mio skrev:

Er det dårlig å være assisterende butikksjef også nå 🙄

Nemlig....

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne vært verre, du kunne vært meg. Jeg er 43 og jobber på kundeservice. Det er det liksom bare unge studenter som gjør. Ikke voksne folk. 

Anonymkode: 5aa1b...ae8

Men unge folk har ikke nødvendigvis den kunnskapen og tryggheten en person på 43 innehar :sleep: Kan jeg velge å gå til en ung student eller en på 43 år så går jeg til sistnevnte ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...