ilga Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Begynner å bli desperat. Vil flytte i lamme kjæresten men får ikke kjøpt hus. Vi er låst når det gjelder bydelen. Har vært på mange visninger siden april. Enten er det for lite eller for gammelt. Har vært med i to budrunder, tapte begge fordi det gikk langt over takst. Trenger noen oppmundrende ord er sååå lei meg
enkefru Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 Det virker som at dere ikke har råd til akkurat det dere ønsker, der dere vil. Dere må da enten nedjustere ønskene deres mtp standard etc, str på boligen eller området dere vil bo i rett og slett 20
ilga Skrevet 24. august 2019 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2019 (endret) 2 timer siden, Fjugur skrev: Det virker som at dere ikke har råd til akkurat det dere ønsker, der dere vil. Dere må da enten nedjustere ønskene deres mtp standard etc, str på boligen eller området dere vil bo i rett og slett Det er ikke råd som er problemet, vi finner bare ikke det rette huset og når det gjelder budrunder byr jeg ikke mere enn 500' over takst. For takst skal jo gi en antydning til markedspris Endret 24. august 2019 av ilga
Grønt blad Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 8 minutter siden, ilga skrev: Det er ikke råd som er problemet, vi finner bare ikke det rette huset og når det gjelder budrunder byr jeg ikke mere enn 500' over takst. For takst skal jo gi en antydning til markedspris Hvorfor byr du ikke mer dersom du har råd? Og dersom du virkelig ønsker boligen og mener den er verdt mer? En bolig er verdt det noen er villig å betale for den. Prisantydning gir som regel en antydning, men den kan bomme. Om dere har veldig god råd, kan dere kanskje også pusse opp noe gammelt. Det er også veldig vanlig å bruke tid på å finne drømmehuset. De fleste jeg kjenner har ikke hatt tid til å finne det de aller helst vil ha. Man tar til takke med noe som er greit, og gjør det beste ut av det (pusser opp, bygger på og tilpasser seg det man har). 14
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 15 minutter siden, ilga skrev: Det er ikke råd som er problemet, vi finner bare ikke det rette huset og når det gjelder budrunder byr jeg ikke mere enn 500' over takst. For takst skal jo gi en antydning til markedspris Neppe. Anonymkode: 6f374...ccb 4
Leo Skrevet 24. august 2019 #7 Skrevet 24. august 2019 19 minutter siden, ilga skrev: Det er ikke råd som er problemet, vi finner bare ikke det rette huset og når det gjelder budrunder byr jeg ikke mere enn 500' over takst. For takst skal jo gi en antydning til markedspris Det er akkurat det. En antydning. Men hvis det stadig er boliger som selges langt over takst er jo tydeligvis antydningene feil. Reell markedspris er den faktiske prisen noen er villig til å betale. 10
enkefru Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 Nå har dere jo erfart at i det området dere ønsker å bo, går boligene langt over takst og prisantydning. Ergo må dere finne en "billigere" bolig, en bolig hvor dere har råd til å stå løpet ut ved budrunde. Det er ikke utenkelig at det ikke er i det området dere ønsker, siden de går såpass mye over, men sånn er det i enkelte strøk/områder. 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #9 Skrevet 24. august 2019 4 timer siden, ilga skrev: Det er ikke råd som er problemet, vi finner bare ikke det rette huset og når det gjelder budrunder byr jeg ikke mere enn 500' over takst. For takst skal jo gi en antydning til markedspris Takst settes med tanke på et best mulig salg. I «gode salgstider» settes taksten lavt, i «dårlige salgstider, høyt» blås i takst. Se på hva lignende hus rundt har gått for. Anonymkode: c3f59...e4d
Parasoll Skrevet 24. august 2019 #10 Skrevet 24. august 2019 Råd er ikke problemet? Selvfølgelig er det penger som er problemet. Dere fant jo to hus som dere likte og la inn bud på, men som ble for dyrt for deres lommebok. Kjører prinsipp- kortet når det kommef til bolig, når dere er så desperate etter å finne huset? Yeah right. Dere har ikke råd. Det er problemet. 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #11 Skrevet 24. august 2019 7 timer siden, ilga skrev: Begynner å bli desperat. Vil flytte i lamme kjæresten men får ikke kjøpt hus. Vi er låst når det gjelder bydelen. Har vært på mange visninger siden april. Enten er det for lite eller for gammelt. Har vært med i to budrunder, tapte begge fordi det gikk langt over takst. Trenger noen oppmundrende ord er sååå lei meg Hvordan i alle dager har du fått for deg at en finner hus på noen få måneder, Ts? Spesielt midt i fellesferien? Siden april har det reelt sett vært en måned med normalsalg: mai. Du skulle vært ekstremt ukritisk om du fant noe så raskt. PG trolig ville du angra: det er mange boliger med råte, mugg, dyr, sopp og annen moro der ute. Sett deg selv mål til mai 2020 du, Ts. Innen da bør dere ha en ok sjanse til å i alle fall ha kjøpt, om ikke flyttet inn. Anonymkode: 5d685...9f5 5
ilga Skrevet 24. august 2019 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2019 3 timer siden, Parasoll skrev: Råd er ikke problemet? Selvfølgelig er det penger som er problemet. Dere fant jo to hus som dere likte og la inn bud på, men som ble for dyrt for deres lommebok. Kjører prinsipp- kortet når det kommef til bolig, når dere er så desperate etter å finne huset? Yeah right. Dere har ikke råd. Det er problemet. Må du få det inn med en teskje? Vi får 6000 000 i lan med EK på 1400 000. Hus vi ser på ligger med prisantydning 3000 000. Har vært med i en budrunde nå. 3700 000. Begynte å by, måtte stoppe når vi kom opp i 4200 000. Skulle æ by til vi kom 1000 000 over taks? Det er faktisk 500 000 over takst! Bare fordi det er en budrunde!! Det er ikke økonomi som er problemet, jeg føler på en måte en tapsprosjekt når vi må betale over prisantydning. 1
ilga Skrevet 24. august 2019 Forfatter #13 Skrevet 24. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager har du fått for deg at en finner hus på noen få måneder, Ts? Spesielt midt i fellesferien? Siden april har det reelt sett vært en måned med normalsalg: mai. Du skulle vært ekstremt ukritisk om du fant noe så raskt. PG trolig ville du angra: det er mange boliger med råte, mugg, dyr, sopp og annen moro der ute. Sett deg selv mål til mai 2020 du, Ts. Innen da bør dere ha en ok sjanse til å i alle fall ha kjøpt, om ikke flyttet inn. Anonymkode: 5d685...9f5 Takk, tror dette blir mere realistisk. Men selges det mye i vinterstid eller er det full stopp på høst?
Parasoll Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 5 minutter siden, ilga skrev: Må du få det inn med en teskje? Vi får 6000 000 i lan med EK på 1400 000. Hus vi ser på ligger med prisantydning 3000 000. Har vært med i en budrunde nå. 3700 000. Begynte å by, måtte stoppe når vi kom opp i 4200 000. Skulle æ by til vi kom 1000 000 over taks? Det er faktisk 500 000 over takst! Bare fordi det er en budrunde!! Det er ikke økonomi som er problemet, jeg føler på en måte en tapsprosjekt når vi må betale over prisantydning. Altså, du vil ha et hus til 3mill som tydeligvis er verdt over 4mill. Penger. 5
Gjest Forumhei Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 Skal kjøpe bolig nummer 3 for å lei ut nå... fy F for en pris vekst det har blitt de siste 4 åra🥺
Grønt blad Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 40 minutter siden, ilga skrev: Må du få det inn med en teskje? Vi får 6000 000 i lan med EK på 1400 000. Hus vi ser på ligger med prisantydning 3000 000. Har vært med i en budrunde nå. 3700 000. Begynte å by, måtte stoppe når vi kom opp i 4200 000. Skulle æ by til vi kom 1000 000 over taks? Det er faktisk 500 000 over takst! Bare fordi det er en budrunde!! Det er ikke økonomi som er problemet, jeg føler på en måte en tapsprosjekt når vi må betale over prisantydning. Tror ikke jeg ville tenkt slik om bolig dersom man kjøper for å bo der. Det er jo åpenbart at prisantydningen er feil når det kom med så kraftig. Det viktigste er at dere finner ut hvor mye dere er villig til å betale for boligen, uavhengig av hva prisantydningen er. Jeg synes dere låser dere for mye til prisantydning. 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 15 timer siden, Forumhei skrev: Skal kjøpe bolig nummer 3 for å lei ut nå... fy F for en pris vekst det har blitt de siste 4 åra🥺 Økningen de siste 4 årene har vært veldig stor for boliger som for 4 år siden lå på en pris folk flest kunne klare. På 4 år har min bolig økt med over 1 million. Anonymkode: a8e4e...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 15 timer siden, ilga skrev: Må du få det inn med en teskje? Vi får 6000 000 i lan med EK på 1400 000. Hus vi ser på ligger med prisantydning 3000 000. Har vært med i en budrunde nå. 3700 000. Begynte å by, måtte stoppe når vi kom opp i 4200 000. Skulle æ by til vi kom 1000 000 over taks? Det er faktisk 500 000 over takst! Bare fordi det er en budrunde!! Det er ikke økonomi som er problemet, jeg føler på en måte en tapsprosjekt når vi må betale over prisantydning. Det er jo ikke uvanlig at hus går over takst. Se hva andre hus i nærheten med omtrent lik standard har gått for, så ser du hva du må regne med å gi. Anonymkode: a1a79...663 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #19 Skrevet 25. august 2019 Prisantydning er ikke markedspris. Men hva endelig bud slutter på. Da har markedet bestemt! Anonymkode: cf63a...8ba 2
ilga Skrevet 25. august 2019 Forfatter #20 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Økningen de siste 4 årene har vært veldig stor for boliger som for 4 år siden lå på en pris folk flest kunne klare. På 4 år har min bolig økt med over 1 million. Anonymkode: a8e4e...3e2 Jeg har selv en leilighet som har gått opp med 800 000 på 4 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå