AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Hei! Student(mann) på 23 her! Satt på bussen og da kom det masse barnehagebarn inn. Plutselig så jeg en sykt søt jente som skilte seg veldig ut. Hun hadde veldig lyseblå øyne og var noe søtt ved ansiktet. Men vet ikke hva. Jeg skulle jo passere akkurat der når jeg gikk av, så jeg sa sånn "aww, du var så søt!!". Og strøk henne på kinnet kort mens jeg ventet på at bussen skulle stoppe. Men jeg fikk sånn skikkelig rart blikk fra barnehagedama, som om jeg hadde gjort noe galt? Synes det er skikkelig rart. Kan man ikke synes noen er søt selvom det absolutt ikke er noe seksuelt ved det ? Anonymkode: 1ed32...c77 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Du burde ikke ta på et fremmed barn.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 24. august 2019 Det er upassende å kommentere utseendet til én når de er flere sammen tenker jeg. Og så tar man jo ikke på fremmede mennesker? Ville du tatt en tilfeldig voksen kvinne i ansiktet f.eks? Nei. Anonymkode: 307c7...17e 92
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Student(mann) på 23 her! Satt på bussen og da kom det masse barnehagebarn inn. Plutselig så jeg en sykt søt jente som skilte seg veldig ut. Hun hadde veldig lyseblå øyne og var noe søtt ved ansiktet. Men vet ikke hva. Jeg skulle jo passere akkurat der når jeg gikk av, så jeg sa sånn "aww, du var så søt!!". Og strøk henne på kinnet kort mens jeg ventet på at bussen skulle stoppe. Men jeg fikk sånn skikkelig rart blikk fra barnehagedama, som om jeg hadde gjort noe galt? Synes det er skikkelig rart. Kan man ikke synes noen er søt selvom det absolutt ikke er noe seksuelt ved det ? Anonymkode: 1ed32...c77 Du kan jo ikke være ved dine fulle fem. høres ut som en overgriper. Anonymkode: 32669...b42 29
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 Sånt gjør man bare ikke med fremmede, tenk før du handler.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ikke være ved dine fulle fem. høres ut som en overgriper. Anonymkode: 32669...b42 Okei ? Overgriper ja... Anonymkode: 1ed32...c77 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. august 2019 #7 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei ? Overgriper ja... Anonymkode: 1ed32...c77 Om en fremmed mann hadd gått bort til lillesøsteren din eller din datter og strøket på henne og sagt hun var søt....hadde ikke det gått noen alarmer hos deg?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 Det er noe av det verste jeg vet, fremmede som tar på ansiktet til barnet mitt! Bakterier, virus, skitt, jeg ønsker ikke ha det i ansiktet på ungene. En fremmed burde ALDRI ta på noen andre på den måten. Mange tror det er greit fordi det er barn, men tenk deg at du hadde gjort det på en voksen, hvor mange hadde ikke reagert da? Hvorfor tror du det er ok med barn? Anonymkode: f4d32...edb 22
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. august 2019 #9 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er noe av det verste jeg vet, fremmede som tar på ansiktet til barnet mitt! Bakterier, virus, skitt, jeg ønsker ikke ha det i ansiktet på ungene. En fremmed burde ALDRI ta på noen andre på den måten. Mange tror det er greit fordi det er barn, men tenk deg at du hadde gjort det på en voksen, hvor mange hadde ikke reagert da? Hvorfor tror du det er ok med barn? Anonymkode: f4d32...edb Ikke minst at mange barn ikke liker å bli tatt på. Spesielt skummelt kan det være om det er en voksen mann som gjør det uten at du skal ha noe du skulle sagt bare fordi du er et barn. Det er å tråkke over en intimgrense du ikke har noe rett til.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #10 Skrevet 24. august 2019 15 minutter siden, WhisperingWind skrev: Ikke minst at mange barn ikke liker å bli tatt på. Spesielt skummelt kan det være om det er en voksen mann som gjør det uten at du skal ha noe du skulle sagt bare fordi du er et barn. Det er å tråkke over en intimgrense du ikke har noe rett til. Ja. Jeg har en ettåring, og opplevde i sommer da vi var på tur at det var ekstremt mange utenlandske i heiser etc. som skulle bortom og pirke på han. Han synes fremmede er litt skummelt, og vil gjerne se litt på folk før han tør å smile eller lignende. Så jeg måtte slutte å ha han i vogn, måtte holde han slik at jeg fysisk kunne bøye han unna hendene til folk. Både barn og voksne som gjorde dette, og kun utenlandske! Hadde noen norske gjort dette hadde jeg nok blitt enda mer skremt, for vi har ihvertfall ingen kultur for sånt. Anonymkode: f4d32...edb 4
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 24. august 2019 #11 Skrevet 24. august 2019 (endret) Jeg hadde reagert kraftig om du gjorde slik på mitt barn. Det er absolutt ikke normalt. Endret 24. august 2019 av BangersBeans&Mash
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 4 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev: Jeg hadde reagert rinelig kraftig om du gjorde slik på mitt barn. Det er absolutt ikke normalt. Hva hvis en jente hadde kommet bort til sønnen din. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 1ed32...c77 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #13 Skrevet 24. august 2019 Det er som jeg forsøker å lære mine egne barn: Du MÅ ikke si høyt alt du tenker! Anonymkode: 89653...757 14
GammelKaktus Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 Creepy, jeg hadde nok gitt deg beskjed om å ikke røre barn du ikke kjenner hvis jeg hadde vært med på den bussen. 3
Pianomann Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 Ja TS du høres ut som en skikkelig creepy fyr uten sosiale antenner eller sosiale grenser.. 13
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis en jente hadde kommet bort til sønnen din. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 1ed32...c77 Fremdeles ikke ok å TA på fremmede, verken barn eller voksne.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #17 Skrevet 24. august 2019 Jeg har selvfølgelig verdens vakreste unge. Og jeg blir helt sprø av folk som kommenterer utseende hennes. Jeg syns ko hun er helt fantastisk, men jeg vil bare ikke at hun skal lære at det er utseendet hennes som er viltig her i livet. Så nei! Jeg hadde gitt deg noen stygge blikk om du gjorde dette mot mitt barn. Jenter opplever tidlig nok kroppsfokus slik som samfunnet er. Da skal jeg iallefall ha mitt på det rene når hun blir 13-14 og alle går bananas i klassen hennes om alt som har med utseende å gjøre. til Ts; tenk deg om! Anonymkode: ca216...75a 14
Mynlen Skrevet 24. august 2019 #18 Skrevet 24. august 2019 I tillegg til det som allerede er sagt, ville du sagt det samme til en søt gutt? Skal vi prøve å slutte med å gi jenter verdi basert på hvor søte de er? 12
pautina Skrevet 24. august 2019 #19 Skrevet 24. august 2019 Mange damer, særlig eldre gjorde tilsvarende på mine da de var små. Særlig i utlandet da de var veldig hvite i håret og blåøyde og dermed litt eksotiske i sydligere strøk. Det er nok rett og slett så trist som at du er mann, da har folk lett for å tro at det er noe annet enn myke verdier du er drevet av. Menn sin sexualitet har rett og slett blitt framstilt som stygg så lenge at man er preget. 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #20 Skrevet 24. august 2019 Herregud som folk overdriver her. Det er mer vanlig i andre kulturer å gjøre noe slikt, og var vanlig her før i tiden også at fremmede barn ble klappet på hodet eller strøket på kinnet samtidig med et kompliment om hvor søt barnet er. På grunn vårt endrede syn på barn som likeverdig menneske som fortjener samme respekt for intimsone som voksne har dette endret seg. Anonymkode: 5a9c0...2b5 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå