AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Er lei av å rullere på bare fire-fem retter. Kan ingen andre oppskrifter og syntes det er krevende å følge oppskrifter fra nettet eller kokebøker fordi de skal ha gjerne 14 forskjellige krydder, 1/12 av en purre (hva gjør jeg med resten av purren da?) osv og det blir innhandling som fører til at det plutselig ble en veldig dyr middag. Jeg liker det meste utenom sjømat, men er ikke kreativ til å lage noe annet enn karbonader/poteter, pølse/pommesfrites, taco/burito, spaghetti/pasta eller kylling og ris. Da med posesauser fra Toro. Jeg liker å lage gryteretter og mat som koker eller steker seg selv, for eksempel taco syns jeg er litt stress fordi man må gjøre så mye, men det er helt greit så lenge jeg kan lage opp mye av gangen og fryse ned så jeg slipper å forberede retten så veldig ofte. Blir veldig glad for tips jeg kan gjøre det med, uten å gå lei av å hverken lage eller spise! Er så misunnelig på alle som vet hvordan de lager kreative måltider Anonymkode: 464e0...139
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Jeg syntes selv det er vanskelig med maten, spiser havgregryn, mye frukt, lager grønnsaksgryter, egg og bacalao. Det er mine 5 middager som jeg roterer mellom, liker ikke kjøtt. Noen som har forslag? Anonymkode: f61f3...914
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes selv det er vanskelig med maten, spiser havgregryn, mye frukt, lager grønnsaksgryter, egg og bacalao. Det er mine 5 middager som jeg roterer mellom, liker ikke kjøtt. Noen som har forslag? Anonymkode: f61f3...914 Jeg kunne gjerne tenke meg å spise mere frukt og grønt. Hvilke frukt spiser du? Og spiser du de som de er eller forbereder du de på noen måte eller blander med andre ting? Jeg kan spise noen eplebåter iblandt, eller skjære epleterninger å blande med is eller sjokoladepudding, men det er ikke helt der hvor jeg kan spise meg mett på tre epler liksom. Hvordan lager du grønnsaksgryten din? Kom på nå at jeg har en grønnsaksgryte oppskrift jeg fikk fra moren min for lenge siden, jeg har ikke lagd den så ofte for jeg blir ikke ordentlig mett av suppe eller kjøttfritt. Men det er med Toro grønnsakssuppe pose fra butikken, også tilsette 2 pakker med bønner, 1 boks med hakkede tomater så den får litt fyldig tomatsuppesmak og blir mer gryte enn suppe, en terning med buljong for å gi mer grønnsakssuppe smak siden man helte oppi hakkede tomatersausen, også ekstra gulrøtter, løk, erter og det man egentlig vil. Man kan også putte pastaskruer i den , det kom jeg på nå at man kan prøve. Anonymkode: 464e0...139
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 De oppskriftsheftene som er gratis hos Kiwi og Rema har mange enkle og gode oppskrifter. Test ut og se om det kan være noe for deg. Anonymkode: 19688...411 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er lei av å rullere på bare fire-fem retter. Kan ingen andre oppskrifter og syntes det er krevende å følge oppskrifter fra nettet eller kokebøker fordi de skal ha gjerne 14 forskjellige krydder, 1/12 av en purre (hva gjør jeg med resten av purren da?) osv og det blir innhandling som fører til at det plutselig ble en veldig dyr middag. Jeg liker det meste utenom sjømat, men er ikke kreativ til å lage noe annet enn karbonader/poteter, pølse/pommesfrites, taco/burito, spaghetti/pasta eller kylling og ris. Da med posesauser fra Toro. Jeg liker å lage gryteretter og mat som koker eller steker seg selv, for eksempel taco syns jeg er litt stress fordi man må gjøre så mye, men det er helt greit så lenge jeg kan lage opp mye av gangen og fryse ned så jeg slipper å forberede retten så veldig ofte. Blir veldig glad for tips jeg kan gjøre det med, uten å gå lei av å hverken lage eller spise! Er så misunnelig på alle som vet hvordan de lager kreative måltider Anonymkode: 464e0...139 Du trenger ikke å følge oppskrifter, Ts. Du kan bruke dem som inspirasjon. I forhold til grønnsaker så er det beste å tilberede hele greia i en omgang, og for nybegynnere som deg så er tipset: bruk ovn, og har du ikke ovn, bruk stekepanne. La oss ta purren din som eksempel. Purre er kjempegodt ovnsbakt. Salt, pepper, olje, inn i ovnen på 200 grader til den er mør (type 30-60 min). Denne metoden kan du bruke på absolutt alt av grønnsaker - fra poteter via løk til blomkål. Det du har til overs holder seg 5-6 dager i kjøleskapet (grønnsaker er ikke like lette dere liv som kjøtt). Grønnsakene kan en karbonade til, om du vil. Eller bare pasta eller ris, om du ønske rå spise noenlunde sunt. Det enkleste er uansett å lære deg å tilberede grønnsaker før du lærer oppskrifter. Da forstår du hva i oppskriften som kan erstattes med hva, hvilke ingredienser du bare kan droppe og hvilke skritt i oppskriften som er overflødige. Oppskrifter er nemlig som oftest unødig kompliserte. Så kan du ha små delmål retning balansert kost: i 2019 kan du lære deg å tilberede 10 nye grønnsaker, i 2020 kan du lære deg 10 nye sorter sjømat eller 10 gode vegetarretter. Anonymkode: efb34...956 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå