Gå til innhold

Flere som synes det er vanskelig å vite hva folk virkelig liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er kjempefint at folk er så høflige når de er gjester. Man gir alltid skryt for maten man får, men synes selv det er vanskelig å vite hva folk virkelig liker. Jeg skjønner jo at når folk tar flere porsjoner så er i hvert fall maten spiselig, men synes det er vanskelig å vite hvor godt folk liker maten. Synes også det er litt vesentlig for om de virkelig likte retten jeg lagde sist så kan jeg lage den flere ganger, men om de bare synes den var OK så synes jeg det blir feil av meg å servere den samme retten flere ganger som om det var favorittmaten deres. 

Noen ganger skulle jeg ønske at man kunne spørre folk om ærlige tilbakemeldinger og at de ikke bare sa at maten var fantastisk for å være hyggelige. 

Anonymkode: e3fb0...171

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk servert pinnekjøtt en gang, som garantert ikke var av den gryteklare typen, da det smakte som et saltkar hadde eksplodert på fatet mitt. Noe jeg også på høflig måte meddelte min daværende svigermor og svigerfamilie. De mente at det ikke var for salt, og resten av kvelden ble min tallerken det gjentatte samtaleemnet til det kjedsommelige. Det var så ubehagelig å høre på hvor forferdelig det var at jeg ikke likte maten, og at de var sikre på at det var gryteklart kjøtt osv osv. Det ble siste gangen jeg nevnte noe slikt. Neste dag lagde svigermor fisk som hun hadde pepret ihjel. Den spiste jeg opp nesten alene, og da fikk jeg høre hvor trist det var at jeg hadde spist opp alt, fordi hun rakk ikke å smake på den.

Den hytteturen lærte jeg at man skal si at maten var god, takk skal du ha, hvor er døra?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ber alltid om folks ærlige mening. Men så er jeg god på mat også da og leser meg opp/tester ulike ting. 

Anonymkode: 6b976...ce3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...