AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #1 Del Skrevet 23. august 2019 https://fobier.net/fobi/gymnofobi Jeg kan nesten garantere at jeg har denne angstlidelsen. Det hemmer meg vanvittig at jeg aldri klarer å vise meg naken foran en sjel, ikke en lege, venn eller eventuell kjæreste. Kan ikke ha sex, ikke dusje naken i svømmehallen, ikke skifte klær foran venner, føler meg overvåket og spionert på offentlige toalett, må sjekke gjentatte ganger at døra til toalettet er låst, får tvangstanker og må kontrollere og kontrollere at ingen ser meg. Har lag på lag med klær på meg, selv alene under dyna. Kan ikke gå i bikini. Klarer ikke gjennomføre legeundersøkelser som innebærer avkledning. Føler jeg er avkledd selv om jeg er påkledd. Kunne fortsatt i det uendelige. Det sliter meg ut å ha det slik, men jeg unngår og unngår. Bruker så mye tid og krefter på å sikre og føle meg utrygg på et bad. Det styrer meg jo. Helt total angst for å bli sett naken. Traumer i bagasjen, er foreløpig innlagt ved Modum bad, traumeavdeling. Er det noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 1890b...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Del Skrevet 24. august 2019 Vil bare gi deg en varm klem, så bra at du får hjelp ♥️mist ikke motet ❤️❤️ Anonymkode: 5b31e...586 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Del Skrevet 24. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil bare gi deg en varm klem, så bra at du får hjelp ♥️mist ikke motet ❤️❤️ Anonymkode: 5b31e...586 Takk❤️ Anonymkode: 1890b...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Del Skrevet 24. august 2019 Akkurat som en muslim da altså Anonymkode: d9939...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Del Skrevet 24. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat som en muslim da altså Anonymkode: d9939...a2a Jeg er ikke muslim ts Anonymkode: 1890b...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #6 Del Skrevet 24. august 2019 ^ Anonymkode: 1890b...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #7 Del Skrevet 24. august 2019 Sånn har jeg det også. Ante ikke at det er en diagnose for det. Jeg kler aldri av meg foran noen. Jeg hadde garantert nektet legehjelp om jeg måtte kle av meg. Går aldri til gynekolog, kommer ikke til å skje. For min del har jeg alltid tenkt at det er usikkerhet. Jeg har mye annet rart for meg også. Jeg har slitt med angst og depresjon i flere år. I disse dager hvor det er om å gjøre å gå med minst mulig klær og vise seg mest mulig frem, så har jeg jo skjønt at jeg ikke er som de fleste. Anonymkode: 58050...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #8 Del Skrevet 24. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn har jeg det også. Ante ikke at det er en diagnose for det. Jeg kler aldri av meg foran noen. Jeg hadde garantert nektet legehjelp om jeg måtte kle av meg. Går aldri til gynekolog, kommer ikke til å skje. For min del har jeg alltid tenkt at det er usikkerhet. Jeg har mye annet rart for meg også. Jeg har slitt med angst og depresjon i flere år. I disse dager hvor det er om å gjøre å gå med minst mulig klær og vise seg mest mulig frem, så har jeg jo skjønt at jeg ikke er som de fleste. Anonymkode: 58050...804 Så godt å høre at jeg ikke er alene, men så vondt å høre at noen må gå gjennom det samme. Får du noe hjelp for det? Begrenser det deg i livet, evt hvordan? ts Anonymkode: 1890b...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #9 Del Skrevet 24. august 2019 Ikke selvdiagnostiser deg. Overlat dette til fastlegen din. Anonymkode: cef65...7cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #10 Del Skrevet 24. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre at jeg ikke er alene, men så vondt å høre at noen må gå gjennom det samme. Får du noe hjelp for det? Begrenser det deg i livet, evt hvordan? ts Anonymkode: 1890b...a0a Nei, jeg får ikke noen hjelp for det. For jeg ante ikke at det var en diagnose eller en "ting". Jeg har alltid tenkt at det er fordi jeg er sjenert, elendig selvtillit og svært privat. Vet ikke helt hvordan noen skal kunne gjøre om det. Det begrenser meg ved at jeg aldri kan bade offentlig, går ikke til legen med noe som jeg må kle av meg for, kler alltid av meg bak låste dører, mannen min får ikke se meg naken, må ha på meg en lang t-skjorte - vi har sjelden sex. Jeg har aldri dusjet etter gym på skolen, men det var jeg ikke alene om. Anonymkode: 58050...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #11 Del Skrevet 24. august 2019 Er det underlivet dere er redd andre skal se, eller alle kroppsdeler/hele kroppen? Anonymkode: e89f6...aa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #12 Del Skrevet 24. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg får ikke noen hjelp for det. For jeg ante ikke at det var en diagnose eller en "ting". Jeg har alltid tenkt at det er fordi jeg er sjenert, elendig selvtillit og svært privat. Vet ikke helt hvordan noen skal kunne gjøre om det. Det begrenser meg ved at jeg aldri kan bade offentlig, går ikke til legen med noe som jeg må kle av meg for, kler alltid av meg bak låste dører, mannen min får ikke se meg naken, må ha på meg en lang t-skjorte - vi har sjelden sex. Jeg har aldri dusjet etter gym på skolen, men det var jeg ikke alene om. Anonymkode: 58050...804 Uff, føler så med deg😕 forferdelig å ha det slik. Anonymkode: 1890b...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #13 Del Skrevet 24. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det underlivet dere er redd andre skal se, eller alle kroppsdeler/hele kroppen? Anonymkode: e89f6...aa6 Underliv, rumpe og bryst. Anonymkode: 1890b...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 24. august 2019 #14 Del Skrevet 24. august 2019 Er problemer med nakenhet knyttet til traumer eller usikkerhet rundt kroppen din eller til en traumatisk hendelse som var relatert til nakenhet? Vi gir vanligvis mye symbolikk til vår frykt og usikkerhet, vi søker å bli beskyttet mot alt og kanskje er din form for forsvar ikke å vise deg. Noen andre symptomer? Frykter du å åpne seg for mennesker? Har du vanligvis tanker om frykt for et spontant angrep på gaten? Før jeg drømte om at noen slo meg eller knivstakk meg på gaten, begynte jeg å føle meg ubeskyttet og engstelig i offentligheten. Forskjellen er at du utviklet forsvarssystemet mot denne angsten. Jeg er glad du får hjelp, lykke til! Jeg kledde meg aldri av før en lege, før folk med tillit eller mulig kjæreste ikke hadde noe problem. Men jeg har den rare følelsen av kulde og avstand fra å være på sykehus. En gang spurte de meg fordi jeg hadde lyskeproblemer. Mitt svar: Nei nei, ingen vei. Du vil ikke berøre meg med kalde hender!😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 24. august 2019 #15 Del Skrevet 24. august 2019 (endret) Hvilke følelser vil du unngå i mestringsstrategien? Ryddet for sitat av slettet innlegg. _popcorn_, mod Endret 25. august 2019 av Familytree Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. august 2019 #16 Del Skrevet 24. august 2019 Er vel de færreste forruten fitnessdamer, rosabloggene og folk i paradise b , ex on the beach og slike pissprgrammer som liker å sprade rundt nakne da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deerinspotlight Skrevet 24. august 2019 #17 Del Skrevet 24. august 2019 Forstår hvordan du har det! Har ikke samme fobien, men har lav selvtillit og sosial angst så da blir det like vanskelig, men det hjelper å være sammen med rett person. En som får deg til å føle deg trygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #18 Del Skrevet 24. august 2019 1 time siden, SupaWoman skrev: Er vel de færreste forruten fitnessdamer, rosabloggene og folk i paradise b , ex on the beach og slike pissprgrammer som liker å sprade rundt nakne da. Forskjell på å ikke like å sprade naken og det å ha lammende angst for å bli sett selv av de nærmeste. ts Anonymkode: 1890b...a0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #19 Del Skrevet 24. august 2019 1 time siden, Deerinspotlight skrev: Forstår hvordan du har det! Har ikke samme fobien, men har lav selvtillit og sosial angst så da blir det like vanskelig, men det hjelper å være sammen med rett person. En som får deg til å føle deg trygg Håper det blir bedre for deg på sikt😊 Anonymkode: 1890b...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #20 Del Skrevet 24. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke selvdiagnostiser deg. Overlat dette til fastlegen din. Anonymkode: cef65...7cf Fastleger stiller ikke diagnoser. Anonymkode: 1890b...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå