AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #1 Skrevet 23. august 2019 Jeg har ei lita jente på 9 mnd som har et fantastisk hår, stort hår med masse krøller. Dessverre så får hun floker lett, og jeg har prøvd å «rette» håret ved å børste det etter bading for å deretter tre en liten lue over slik at håret blir lettere å håndtere. Men nå som håret hennes har blitt litt lengre så har får hun lettere floker når hun krabber og ruller rundt på gulvet, og derfor har jeg vurdert å bruke balsamspray for barn. Men er det for tidlig..? Noen som har vært borti en lignende problemstilling og kan anbefale meg noe som kan ro ned det berusete håret? Anonymkode: 22418...22b 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #2 Skrevet 23. august 2019 Bruk en mild balsam og en hårolje fra helsekost. Sett det alltid opp i strikk eller helst flette.. Anonymkode: f802a...aec
Heisenberg Skrevet 23. august 2019 #3 Skrevet 23. august 2019 Eller klipp håret så kort at det ikke er et problem. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #4 Skrevet 23. august 2019 I stedet for håroljer og balsamer med ev skadelig innhold, ville jeg brukt litt matolje (rapsolje feks) i håret hvis det er trygt å bruke det. Anonymkode: 310f2...9b5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #5 Skrevet 23. august 2019 Her er tips om maroccan olje, men jeg vet ikke om det er anbefalt til så små barn https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142683610-tips-til-dere-med-babyer-med-flokete-babyhår/ Anonymkode: 310f2...9b5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #6 Skrevet 23. august 2019 om du skaffer deg helt rene oljer uten dill dall i så er det ikke skadelig. Det kan du få kjøpt på altshop.no, eller sunvit.no. Eksempel på rene oljer er argan olje, jojoba olje, kamille olje, mandel olje osv. Mulig de har sånne balsamspray som er ganske naturlig på lovelula.com Anonymkode: 326d6...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #7 Skrevet 23. august 2019 Uff, ikke prøv å "rette" det med lue, det blir bare verre og mer flokete. Det kommer ikke til å rette seg, bare tugge seg. Å klippe henne kort er heller ikke å anbefale da det tar veeeldig lang tid å gro det langt igjen med krøller, siden lengden stadig bare går inn i å lage mer krøller. Kortklippede krøller på større jenter/ungdom ser rart ut, litt sånn gammel dame eller gutt. Jeg virkelig avskydde å ha kort hår som liten når moren min klippet det fordi det var "enklere". Jeg vet ikke hvor tidlig man kan begynne med balsamspray og krøllekrem, men etterhvert som hun vokser til er det definitivt veien å gå. Hilsen krølltopp Anonymkode: ccac1...c9e 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 Bruk balsamspray bare i håret og ikke på huden så er du 100% safe. Anonymkode: 9e489...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå