AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #1 Skrevet 23. august 2019 Jeg har nylig flyttet til et nytt sted, og har fått en nabo under meg som røyker en del. Han bor på bakkeplan så han går under balkongen min mens han røyker. Uheldigvis kommer all røykluften inn, og det stinker etter en stund hjemme hos meg. Som om det ikke er nok så har jeg en liten baby så jeg vil aller helst ikke at hun skal puste inn denne røyken. Finnes det noen lov jeg kan komme med til utleier av bygget mtp. Røyken som siver inn i leiligheten min? Og forsvinner lukten i det hele tatt når det kommer mye lukt inn i leiligheten? Dette er min 2. dag i leiligheten og jeg er mest redd for at babyen min kan puste inn dette Anonymkode: 5134c...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #3 Skrevet 23. august 2019 Tror ikke det finnes noen lov mot det siden han røyker i egen leilighet og på sin egen balkong. Du kan jo prøve å snakke med naboen? Anonymkode: 83398...9ac
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #4 Skrevet 23. august 2019 Takk for svar❤️ Jeg er bare redd for at han kommer til å reagere negativt hvis jeg snakker med han.. Anonymkode: 5134c...9f8
Summ Skrevet 23. august 2019 #5 Skrevet 23. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar❤️ Jeg er bare redd for at han kommer til å reagere negativt hvis jeg snakker med han.. Anonymkode: 5134c...9f8 Det kommer an på hvordan du legger det frem. Vær hyggelig og snill 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #6 Skrevet 23. august 2019 2 minutter siden, Summ skrev: Det kommer an på hvordan du legger det frem. Vær hyggelig og snill Jeg er veldig hyggelig og snill av meg, så hadde uansett vært uaktuelt å være kjip. Er bare redd for at han skal være negativ tilbake eller han blir snurt og at det alltid vil være en ubehagelig greie når jeg ser han. Anonymkode: 5134c...9f8
Sunstone Skrevet 23. august 2019 #7 Skrevet 23. august 2019 Har akkurat samme problem. Irritert meg over det i lang tid. Jeg bor i 2 etg og røykerne bor i 1 etg. Inngangsdør og veranda er over deres. De sitter ofte ute og røyker og jeg kan ikke ha oppe døren på sommeren. Datteren min kunne heller ikke sove ute på verandaen. Men de eier leilighet og må få bruke verandaen sin tenker jeg. Men jeg kan love deg at jeg har vært irritabel. Sagt høyt til andre mens de har vært ute at det stinker røyk. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #8 Skrevet 23. august 2019 Dette er ikke noe du kan gjøre noe med, naboen kan røyke så mye han ønsker i sin egen leilighet og på sin terrasse. Det er bare sånt man må innfinne seg med og godta når man bor i blokk, rekkehus eller leilighetskompleks. Flytt til en enebolig, barn har uansett ikke godt av å vokse opp i en kommunistkasse. Anonymkode: 05b10...d27 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #9 Skrevet 23. august 2019 34 minutter siden, Sunstone skrev: Har akkurat samme problem. Irritert meg over det i lang tid. Jeg bor i 2 etg og røykerne bor i 1 etg. Inngangsdør og veranda er over deres. De sitter ofte ute og røyker og jeg kan ikke ha oppe døren på sommeren. Datteren min kunne heller ikke sove ute på verandaen. Men de eier leilighet og må få bruke verandaen sin tenker jeg. Men jeg kan love deg at jeg har vært irritabel. Sagt høyt til andre mens de har vært ute at det stinker røyk. Huff Men har røyklukten blitt værende igjen i leiligheten din/ føler du at det konstant lukter røyk hjemme hos deg pga naboene? ts Anonymkode: 5134c...9f8
Sunstone Skrevet 23. august 2019 #10 Skrevet 23. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff Men har røyklukten blitt værende igjen i leiligheten din/ føler du at det konstant lukter røyk hjemme hos deg pga naboene? ts Anonymkode: 5134c...9f8 Nei det gjør det ikke. Men jeg kan lukte det inn soveromsvinduet mitt iblant. Selvom jeg har soverommet mitt på siden av huset. Og hvis jeg har på sentralviften drar den noen ganger røyklukt inn på badet.
ajarRun Skrevet 23. august 2019 #11 Skrevet 23. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar❤️ Jeg er bare redd for at han kommer til å reagere negativt hvis jeg snakker med han.. Anonymkode: 5134c...9f8 Be babyen la være å puste mens han røyker? 2
Gjest Familytree Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar❤️ Jeg er bare redd for at han kommer til å reagere negativt hvis jeg snakker med han.. Anonymkode: 5134c...9f8 Har du snakket med han?
Darkrobin27 Skrevet 24. august 2019 #13 Skrevet 24. august 2019 Kan ikke klage på at folk røyker.. Da burde du heller spurt han som eier huset om han nede røyket eventuelt.. Eller gjort litt "research" før du flyttet inn.. Synes jeg ser alt for mye klaging på KG fortiden, enten så snakker de for høyt, pisser for høyt, driter for høyt, eller røyker for hardt. 8
Guidet Kvinne Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 2 timer siden, Sunstone skrev: Har akkurat samme problem. Irritert meg over det i lang tid. Jeg bor i 2 etg og røykerne bor i 1 etg. Inngangsdør og veranda er over deres. De sitter ofte ute og røyker og jeg kan ikke ha oppe døren på sommeren. Datteren min kunne heller ikke sove ute på verandaen. Men de eier leilighet og må få bruke verandaen sin tenker jeg. Men jeg kan love deg at jeg har vært irritabel. Sagt høyt til andre mens de har vært ute at det stinker røyk. Hva oppnår du med det? 3
Sunstone Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 18 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Hva oppnår du med det? Ingenting. Men det er min måte å få ut frustrasjon 1
MamaZ Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 Hadde det hjulpet med et kompromiss kanskje? Hvis han har mulighet til å gå ut å røyke utenfor inngangsdøra feks på dagtid, og så bruke balkongen på kvelden (når du uansett kanskje har lukket døra til balkongen - og minimalt med røyk siver inn), eller evt om han kan vurdere å gå over til damprøyk? Legg vekt på at det er på grunn av baby du tar dette opp, hadde det ikke vært for lillegullet så skulle han bare ha dampet i vei for din del etc etc. Ha med baby når du snakker med ham, så han ser hvor søt og uskyldig gullet er 😘 Håper du får til å snakke med ham ❤️
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #17 Skrevet 24. august 2019 2 timer siden, Sunstone skrev: Har akkurat samme problem. Irritert meg over det i lang tid. Jeg bor i 2 etg og røykerne bor i 1 etg. Inngangsdør og veranda er over deres. De sitter ofte ute og røyker og jeg kan ikke ha oppe døren på sommeren. Datteren min kunne heller ikke sove ute på verandaen. Men de eier leilighet og må få bruke verandaen sin tenker jeg. Men jeg kan love deg at jeg har vært irritabel. Sagt høyt til andre mens de har vært ute at det stinker røyk. Så passiv-agressiv du er? Sier høyt til andre mens de er ute at det stinker røyk. Hva å si det til dem det gjelder,? Anonymkode: caca0...a1e 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #18 Skrevet 24. august 2019 Desverre finnes ingen lov. Det eneste man kan gjøre er å snakke med personen og håpe han vil ta hensyn, kanskje røyke på en annen side av bygget pga du har baby, eller i det minste til andre tider enn rett før leggetid når du lufter og røyken siver inn til babyen. Anonymkode: 49c93...a2f
tussi84 Skrevet 24. august 2019 #19 Skrevet 24. august 2019 Dette får du gjort lite med. Du får han neppe til å slutte å røyke på hans egen veranda, siden han har rett til å gjøre hva han vil i sin egen leilighet. Så var det babyen. Ja passiv røyking kan være skadelig..men om du skal skjerme barnet ditt helt så må du evt flytte i eget hus, et stykke unna naboen. Husk også at du kan møte på røykere hvor som helst. Kafeer, utenfor butikken, lekeplasser, når du går tur etc. Du kan aldri få skjermet barnet ditt helt uansett dessverre. Når det er sagt så er det mye annet som også er farlig. Feks eksos! 2
Sunstone Skrevet 24. august 2019 #20 Skrevet 24. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så passiv-agressiv du er? Sier høyt til andre mens de er ute at det stinker røyk. Hva å si det til dem det gjelder,? Anonymkode: caca0...a1e Ja noen ganger er jeg det nei har ikke villet gjort det enda. Har lukket døra. Som jeg har skrevet så eier de leilighet, og jeg eier leilighet. Jeg kan ikke nekte de å sitte på sin egen veranda. Men irritere meg når barnet mitt våkner av røykstank kan jeg gjøre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå